Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt det är lite konstigt att det är slut med vanliga på så många ställen.
Även blizzards wow expansioner som sålt i fler exemplar var inte nära slut.

Känns som blizzard underskattat hur många dom skulle sälja och sket i o trycka fler eller något

Slut nästan i alla webutiker, slut i dom flesta siba och elgiganten butiker (kollade saldo nyss).

Eller smart? av blizzard, skicka ut mindre exemplar första omgången så folk tvingas köpa det digitalt

Permalänk
Medlem

Är nog en tanke bakom att Blizzard vill sälja många av deras digitala downloads för ett rent ockerpris.

Men spelet är fan (ursäkta svordomen) värt även de extra kronorna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tycker faktiskt det är lite konstigt att det är slut med vanliga på så många ställen.
Eller smart? av blizzard, skicka ut mindre exemplar första omgången så folk tvingas köpa det digitalt

Tyvärr slår du nog huvudet på spiken där...

Permalänk
Medlem

Om man bara vill köpa en nyckel, vilken sida rekommenderar ni?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Funkar det att kopa ett Diablo 3 har i USA och sen spela pa vilka servrar man vill eller blir man last till US servrar.
Har faktiskt ingen aning da jag aldrig spelar online.
Men det verkar som det finns manga ex i lager pa gamestop och wal-mart har borta, sa jag tankte att det ar ett sakert kort och inhandla det har. Aker hem pa mandag.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Funkar det att kopa ett Diablo 3 har i USA och sen spela pa vilka servrar man vill eller blir man last till US servrar.
Har faktiskt ingen aning da jag aldrig spelar online.
Men det verkar som det finns manga ex i lager pa gamestop och wal-mart har borta, sa jag tankte att det ar ett sakert kort och inhandla det har. Aker hem pa mandag.

Jag vill inte säga att jag vet 100%. Men på EU versionen kan du spela på Asia/The Americas/Europe. Jag ser ingen anledning till att det inte skulle funka med US version. Dock är jag lite osäker på om du kan regga amerikansk versions nyckel på ditt EU battle.net konto.

Lite suddigt det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Funkar det att kopa ett Diablo 3 har i USA och sen spela pa vilka servrar man vill eller blir man last till US servrar.
Har faktiskt ingen aning da jag aldrig spelar online.
Men det verkar som det finns manga ex i lager pa gamestop och wal-mart har borta, sa jag tankte att det ar ett sakert kort och inhandla det har. Aker hem pa mandag.

Det skall kvitta vart du köper det, min kopia av Diablo3 var sätt standard på US och jag kunde ändra till min region vilket är EU. Om du orkar vänta stick in på Siba när du kommer hem till Sverige igen, njut av USA när du är där, spela kan man ju göra hemma

Köpte förövrligt mitt exemplar på Siba för 449kr, vilket är det billigaste i butik där jag bor och kan garantera att jag har kollat runt, alla andra butiker tar 499kr annars. Du kan nog beställa från nätet också för lite billigare slant(såg att Siba hade slut på D3 just nu), spelbutiken är billigast i dagsläget och har köpt därifrån många gånger så kan intyga att de är seriösa. Ha en fortsatt trevlig semester!

Permalänk
Medlem

Köpte på Media Markt i Gallerian idag efter att ha läst denna tråd.
Verkar finnas en god mängd kopior kvar, kostar bara 399 kr också, rekommenderas

Permalänk
Medlem

MediaMarkt verkar ha satsat på hyffsat bra priser. Fick betala 449:- för mitt på Birsta i Sundsvall., tänkte köpa det online men tyckte det var så fruktansvärt dyrt. Roligare att äga det fysisk också.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Om man bara vill köpa en nyckel, vilken sida rekommenderar ni?

randyrun... köpte därifrån och fick nyckeln inom 1 timma. Hörde dock historier att dom höjde priset direkt innan launch. Köpte min för 430 kr.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

ICA Maxi i Linköping har fortfarande kvar spelet för 449 kr.

Permalänk
Medlem

Vad kostar D3 om man köper från eu.battle.net?

Taaack!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Vad kostar D3 om man köper från eu.battle.net?

Taaack!

Gå in och kolla?

Permalänk
Medlem

Köpte ett ex på Mediamarkt i Helsingborg idag, fick pröjsa 439kr, inte illa. Tänkte fan inte pröjsa de 59:99Euro som Blizzard tar via Battle Net.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Gå in och kolla?

Det var inte det jag frågade tror jag, jag har köpt CE i butik redan och tänkte därför att jag kan ju inte köpa eller se ett vanligt (har kollat men kanske missat det).
Nån som har ett o-snorkigt svar?

Edit: såg ovanstående, tack för det!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

köpte mitt i usa. Detroit michigan. 63 dollar med taxes på best buy. walmart och gamestop var helt slut. Kommer hem ons nästa vecka. Då j...ar ska det spelas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Skrivet av daroge:

köpte mitt i usa. Detroit michigan. 63 dollar med taxes på best buy. walmart och gamestop var helt slut. Kommer hem ons nästa vecka. Då j...ar ska det spelas.

Skickades från m.sweclockers.com

antar att du är låst till US server då eler är d3 worldwide?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

antar att du är låst till US server då eler är d3 worldwide?

Jag hoppas inte det. Man kan valja region under options nar man startar det forsta gangen har jag last pa detta forum.
Default ar sakert US pa detta spel sa jag far inte missa att andra det.

Nan som kan intyga detta?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Fanns massvis med d3 för 399:- på MediaMarkt kristianstad idag när jag var där

Permalänk
Medlem

Finns det inget ställe online man kan få koden direkt för 399 som på mediamarkt ?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

undrar det samma.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade mitt standard edition(som jag köpte på randyrun.se för 480kr) till CE och fick precis tillbaka en ny kod till ett SE Diablo3 från Blizzard så är det någon som vill köpa den så kom med ett bud(PM:a). Pengar in på kontot och sedan mailar jag koden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beställde nyss ifrån CDON för 428kr inkl frakt

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

Sicken jävla tur jag inte betala 1000kr för detta spel, ångrar redan att jag ens betala 500kr för normal lådan. Spelet är inte Diablo.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaljon:

Beställde nyss ifrån CDON för 428kr inkl frakt

Kan få det till 449:- som billigast. Hur gjorde du?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Kan få det till 449:- som billigast. Hur gjorde du?

Fick en 50kr kod via facebook

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Sicken jävla tur jag inte betala 1000kr för detta spel, ångrar redan att jag ens betala 500kr för normal lådan. Spelet är inte Diablo.

skulle väll säga att det är mer som en mix av dungeon seige 2 och wow med diablo handling typ.

vet inte men har aldrig sett de lilla monstret med säcken som norpar grejjer i annat spel än ds2 innan och har aldrig funnits i diablo innan iaf.

inte för att ja begriper till vilken nytta den ska ha i spelet mer än att man iaf i ds2 kan få uber loot om man hinner döda honnom innan han portar bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Köpte mitt från us bnet för 60$, dock måste du ha ett us reggat bnet konto. Iof inte särskilt svårt att skapa ett.

Vad jag vet finns det bara global versioner av d3, dvs att du har fri tillgång till alla servrar.

Permalänk
Skrivet av Raffor:

Köpte mitt från us bnet för 60$, dock måste du ha ett us reggat bnet konto. Iof inte särskilt svårt att skapa ett.

Vad jag vet finns det bara global versioner av d3, dvs att du har fri tillgång till alla servrar.

Kan någon intyga att det fungerar att spela på EU fast man köper från us.bnet?