Permalänk

Z-5500 Digitalt ljud.

Tjenare !

Efter många stön och svordomar bestämde jag mig för att söka hjälp här!
Jag har då ett z-5500 system och har alltid kört på de 3 kablarna som följer med ( svart, orange och grön ) direkt från kontrollpanelen till moderkortet. Men jag bestämde mig för att jag ville ha digitalt ljud nu, lite för att de andra kablarna inte räckte till längre. Så jag köpte mig
http://www.clasohlson.com/se/Optisk-fiberkabel/Pr382050000

och

http://www.clasohlson.com/se/Videokabel-audiokabel/Pr32401300...

Stöddig som jag var kopplade jag in o hoppades på ett mirakel att något faktiskt funkar direkt. Men ack så fel jag tydligen hade.
Där sitter nu en optisk och en SPDIF audiokabel från kontrollpanelen ( http://img.tomshardware.com/us/2004/11/30/logitech_z/logitech... )
till moderkortet ( http://www.inet.se/files/img/max/1902013_2.png )
Men när jag försöker sätta på rätt ljudkälla. Dvs mina högtalare så står där att där inte är några högtalare inkopplade.
Och på Kontrollpanelen står där No digital data found.

Vad ska jag göra för att få det till att funka med Digitalt ljud?

Mvh musiknörd i nöd.

Tack på förhand.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk

när du kör med digitala signaler så kommer det stå no digital data found medans du inte lyssnar på något, har ett sådan system också så började fundera första gången jag såg det men så fort du slår på en låt/ljud så ska du höra skiten

och varför skulle du ha 2st kablar när du bara behöver coxen ex

Visa signatur

i5 2500k 4.22GHz | GTX 1060 3GB | Kingston HyperX 8GB | GA-Z68P-DS3 | Antec 920 | Win 7 64bit.

Permalänk
Skrivet av verpassen:

när du kör med digitala signaler så kommer det stå no digital data found medans du inte lyssnar på något, har ett sådan system också så började fundera första gången jag såg det men så fort du slår på en låt/ljud så ska du höra skiten

och varför skulle du ha 2st kablar när du bara behöver coxen ex

Afan, men jag testade att spela upp ljud men det funkar inte, där står att högtalarna inte är ikopplade..

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Ställ din logitech på Digital Optic ( eller något liknande optiskt ) gå sedan in i ljudinställningar (högtalare i högerhörn i w7) välj sedan din SPDIF Out och se till att den är aktiverad, välj sedan som standard, spela musik.

OBS du kommer endast använda en kabel i taget, i detta fall den Optiska.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Skrivet av Copsi:

Ställ din logitech på Digital Optic ( eller något liknande optiskt ) gå sedan in i ljudinställningar (högtalare i högerhörn i w7) välj sedan din SPDIF Out och se till att den är aktiverad, välj sedan som standard, spela musik.

OBS du kommer endast använda en kabel i taget, i detta fall den Optiska.

Jag vet inte hur men det funkar fantamej, jag trodde jag gjorde så här igår men tydligen inte hahahaha.
Du ska ha den blötaste kyssen när jag ser dig! Tack !!

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

haha bara härligt att kunna hjälpa till

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]