Besviken på Diablo 3

Permalänk
Medlem

Är nu uppe i 70h speltid och har klarat inferno Act 1 och känner mig redo att ge ett litet omdöme.

Spelet är riktigt bra. Det är inte bäst och det är inte revolutionerande, men det är i stort sett det i alla fall jag förväntade mig. Världens bästa gameplay blandat med lite andra element som inte är riktigt lika bra. Jävligt roligt dock med ett par polare och man blir verkligen sugen på att spela mer, även fast man klarat det flera gånger på olika svårighetsgrader.

Jag skulle ge det en stabil 4/5. Det är vad man förväntar sig, och det är välgjort. Inget revolutionerande och absolut ingen WoW-dödare som många här verkar tro(Hur kan ni ens jämföra WoW med D3? Så urbota korkat så det finns inte)

(Förövrigt för er som inte vet det, så är Zhrooms troligtvis Sweclockers största troll som bara glider runt och tror han är guds gåva till mänskligheten, ignonera honom bara)

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

De flesta verkar ju klaga på att de tror att det inte finns något att göra efter man klarat spelet på Inferno. Jag gissar på att de är folk som inte spelat D2 eller inte har en aning om vad man gjorde i D2 endgame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Man ser mönstret upprepa sig. Fallout 1 och 2 var gudomligt. Små förändringar, mer saker att leka med osv. Men konceptet förblev detsamma. Diablo 1 och 2 var inte heller särskilt olika. Men små saker som gjorde 2an bättre än 1an.

Sen har vi då fått se hur det blir, Fallout "3" Tactics var skräp, Diablo 3 är..., Mass Effect 3 är..., och såhär håller det på.
Nu vill jag inte säga något dumt om Quake. Men 1an och 2an var grymma! Sen kom 3an och där tvingade man helt plötsligt på PvP.
Ingen story, ingenting.

Varför är det alltid så att siffran "3" när det kommer till spel nästan alltid kan översättas till: Besvikelse?
Mjölkar man bara ur en serie som har fungerat 2 gånger om, eller hur fungerar egentligen tankesättet?
Jaggad Alliance 1 och 2, underbara. 3an? Nej då får man inte skapa en egen karaktär längre.. Igen, 3 is the magic number..

Morrowind var ju typ bäst

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zhrooms:

Starcraft och Warcraft har inte så dålig grafik fortfarande.. så allt du säger är invalid

http://games-freedownload.com/proimg/warcraft-III-dota-allsta...

Men det har gamla hederliga Diablo 2, och det försvarar ju de flesta härinne som det bästa spelet någonsin. Förklara.

För övrigt tycker jag du har en väldigt lustig syn på de här sakerna. De sakerna du gnäller på var ju precis likadana som i Diablo 2, så vafan hade du förväntat dig? Det är en uppföljare, och följer därför i samma fotspår.

Även när det gäller Hardcore. Tycker man att Diablo i sitt originalutförande är för enkelt, så ska man spela Hardcore. För det är fan inte lätt, och det krävs extremt mycket planering och tänkande om man ska klara det. Tycker du hardcore är en tråkig spelform är du en för dålig spelare.

Tycker själv Diablo 3 är ett lyckat spel som kommer att hålla mig sysselsatt bra länge. Det enda man kan klaga på, anser jag, är att spelet verkar vara designat för att man ska spela multiplayer. Oss lonewolves (foreveralone.jpg) har de inte riktigt tänkt på, speciellt inte om man spelar typ barbarian, som verkligen behöver medhjälpare i senare delen av spelet. Tycker att levelcapen på 60 är en aning för låg med, gillade konceptet i D2 att maxlevel var en bragd endast mycket mycket få spelare klarade av.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 måste verkligen skaffa en Community Leader (Som Dice, zh1nt0) som kan meddela om allting som händer via twitter, blogg, forum w/e..

Det funkar inte att stänga ner EU servern en söndag eftermiddag i cirkus 4timmar utan att säga ett skit.. Ja klart som fan de ska få uppdatera och förbättra men ha någon som kan meddela alla miljoner spelare vad som händer och som kan svara på eventuella frågor, hur jävla svårt kan det vara?
En av sakerna som irriterar mig som mest just nu är NOLL kommunikation med sin egna community vad som händer.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Jag undrar lite varför många verkar vara så fokuserade på end game content. Visserligen har jag inte spelat D3 ännu men väl åtskilliga timmar D2, WoW och ett otal andra spel. För mig är framstår D3 som ett storyline spel. Ett spel där man upplever en story och ser utvecklingen från en början till ett slut. (WoW är ett bra exempel på ett spel som inte är av denna typ.) Ett single player spel i grunden. Precis som D2, Doom, Wolfenstein 3D, FF med flera. Jag har aldrig hört någon klaga på att det inte finns end game content i Wolfenstein 3D. "Jag åkte alla hissarna, hittade kulspruta och minigun, dödade den blonda killen i slutet och sprang ut ur bunkern.. men sen då? Varför finns det ingen bana med kossor där jag kan hitta ännu bättre vapen? Jag klarade spelets mål, men vad ska jag göra nu? Varför tar ett spel slut när historien tar slut för?"

Det är lite som att klaga på att en film tar slut, eller en bok. Sen har ju många filmer extra material. Och en del böcker släpps med appendix som förklarar saker och ting. Och en del spel har extra features, exempelvis auktionshus, multiplayerläge etc. Men i grund och botten så handlar dessa spel om en berättelse. En historia som vi tillåts ta en aktiv del i medan den berättas för oss. I D2 fick vi följa efter vandraren och till sist besegra ärkedemonerna för att göra världen till en säkrare plats. Det var det spelet gick ut på. Sen är man färdig. Därefter kan man naturligtvis uppleva spelet på ett nytt sätt med en annan klass. Eller utmana sig med en högre svårighetsgrad. Det kunde man i Wolfenstein också. Det fanns 4 olika har jag för mig.

Appropå WoW så har det visserligen ganska mycket av det man kallar end game content, d.v.s. saker att göra när man har nått resans "slut" (nått maxlevel till exempel) men ävan i WoW är det möjligt att göra "allt". Det enda spel jag kan komma på där man i princip inte kan nå slutet är Eve Online.

En annan sak som jag ställer mig frågande till är när det klagas på att "normal" svårighetsgrad är för lätt. (Begreppet "normal" är ju lite luddigt i sig.) Jag brukar spela spel på "normal" eller easy om det erbjuds, åtminstone första gången, för att uppleva spelet och känna på hur det går. Sen är det väl bara att öka svårighetsgraden om man tycker att det var för lätt. Grattis, du är tillräckligt duktig för att spela med svårare mostånd. Kalle, 12 år, och hans kompisar som aldrig har spelat D2, och Anton, 35, som tycker om att uppleva storyn, tycker att normal är lagom nivå.

tldr;
Om man spelar ett story-drivet spel och klagar på att det inte finns något att göra när man har klarat spelet så kanske man spelar fel spel.

Nu är ovanstående text lite extra hårddragen givetvis. Och Wolfenstein 3D var kanske ett lite väl enkelt exempel (Doom 3 borde fungera bra som substitut dock). Jag ville dock framhäva vad jag tycker att fokus borde ligga på. Och det är att spela spelet och njuta av berättelsen. Naturligtvis är det inte fel att det finns extra material i form av trading, multiplayer, PVP med mera. Men det är väl egentligen just det, extra. Eller har jag missförstått något?

/KGB_HC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTB:

Kort och gott tycker jag att D3 är ett skitspel om jag ska jämföra det med D2, men utan jämförelsen så är D3 ett bra spel.

Spelet må vara mycket svårt i slut-tampen, men jag hade uppskattat om man hade fått styra sina stats själv istället för att behandlas som en p12'a med allt på auto, jag saknar pillandet ifrån D2 med skills och stats. :/

Generation WoW dödade tyvärr allt som har med svårighet att göra, istället för att sträva efter att bli bättre / utvärdera sin karaktär så skriker de nerf och ge mig gratis loot.

Permalänk
Medlem

Sitter o spelar Diablo 1 lite då och då, väntar på att hypen över Diablo 3 lägger sig innan jag köper 3an.

Tyckte aldrig om 2an. Inte för att spelet inte var bra, men jag tyckte stämningen var kass i tvåan jämfört med 1an.
1an är fortfarande ta mig fan ett bra spel!

Gillar att man var tvungen att vara lite strategisk, stå i dörrar, springa ifrån bossar, stänga en dörr bakom dig och skjuta dem genom gallret om du var Sorcerer tex.

Har ni tillgång så spela det igen. Sjukt skoj!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Skrivet av WaR:

I detta fallet är det ju väldigt enkelt och direkt, pengar. Ta en riktigt populär och bra spelserie, hypea som fan inför release av nästa spel, uteslut piratkopiering genom singleplayer-DRM, implementera "real money AH" med €1/auktion för att säkra en andel av alla farmers inkomster, lägg inte ens tillräckligt med resurser för att hålla servrarna uppe första dygnet (över 15 års erfarenhet av MP-servrar med miljoner spelare, WoW + tre exp-släpp, Diablo/Diablo II etc, sälj-siffror... vad mer hade behövts?) sätt ett saftigt pris, slå rekord i pre-orders och ha butiksköps-event för att hypea och sälja ännu mer etc.

Hur katastrofalt dåligt spelet än är vet de att folk kommer spela det ändå för det är ju Diablo™ och Blizzard™ och folk som är missnöjda får väl vara missnöjda, spelar ingen större roll eftersom att de redan betalat för spelet och inte kan returnera det då CD-keyen är förbrukad och även om det kanske ska gå rent juridisk sett orkar ingen. Dessutom finns det fler som är nöjda eller som spelar bara för att det är Diablo/Blizzard och inte direkt bryr sig om att deras spel för 500:- kräver en bra internetanslutning för att ens spela SP, eller att deras wizard gör mer skada med sina spells om den håller i ett svärd, eller att builds/spells och betydelsefulla stats skippats nästan helt, eller att stämningen lyser med sin frånvaro totalt, eller som ignorerar allt annat som gjort Diablo 3 till ett jävla skämt som uppföljare i serien och att de gjort alla fel de bara möjligen kan.

Så länge det går att spela och fördriva tiden med kommer det sälja och förhandsbokas ändå, oavsett hur många punkter det finns att klaga på. Online-RPG:s och internet överhuvudtaget har blivit mycket mer mainstream tolv år senare med WoW och Facebook och Youtube och bredband och smartphones och allt, det är en mycket bredare och större målgrupp idag än då. Activision-Blizzard slår spiken i kistan, kramar ur varenda dollar de bara kan och skrattar hela vägen till banken

Bra sagt!

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

tycker spelet inte lever upp till 2an alls. tycker spelet är allmänt enformigt och drygt. är samma sak over and over från första slaget mot 1 fiende. Stor skara gillar detta. Personligen förstår jag inte vad som är så kul o mata knapparna vidare precis som i wow. Vill ha mer hjärna i spelet. Men det är vad jag föredrar

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

I detta fallet är det ju väldigt enkelt och direkt, pengar. Ta en riktigt populär och bra spelserie, hypea som fan inför release av nästa spel, uteslut piratkopiering genom singleplayer-DRM, implementera "real money AH" med €1/auktion för att säkra en andel av alla farmers inkomster, lägg inte ens tillräckligt med resurser för att hålla servrarna uppe första dygnet (över 15 års erfarenhet av MP-servrar med miljoner spelare, WoW + tre exp-släpp, Diablo/Diablo II etc, sälj-siffror... vad mer hade behövts?) sätt ett saftigt pris, slå rekord i pre-orders och ha butiksköps-event för att hypea och sälja ännu mer etc.

Hur katastrofalt dåligt spelet än är vet de att folk kommer spela det ändå för det är ju Diablo™ och Blizzard™ och folk som är missnöjda får väl vara missnöjda, spelar ingen större roll eftersom att de redan betalat för spelet och inte kan returnera det då CD-keyen är förbrukad och även om det kanske ska gå rent juridisk sett orkar ingen. Dessutom finns det fler som är nöjda eller som spelar bara för att det är Diablo/Blizzard och inte direkt bryr sig om att deras spel för 500:- kräver en bra internetanslutning för att ens spela SP, eller att deras wizard gör mer skada med sina spells om den håller i ett svärd, eller att builds/spells och betydelsefulla stats skippats nästan helt, eller att stämningen lyser med sin frånvaro totalt, eller som ignorerar allt annat som gjort Diablo 3 till ett jävla skämt som uppföljare i serien och att de gjort alla fel de bara möjligen kan.

Så länge det går att spela och fördriva tiden med kommer det sälja och förhandsbokas ändå, oavsett hur många punkter det finns att klaga på. Online-RPG:s och internet överhuvudtaget har blivit mycket mer mainstream tolv år senare med WoW och Facebook och Youtube och bredband och smartphones och allt, det är en mycket bredare och större målgrupp idag än då. Activision-Blizzard slår spiken i kistan, kramar ur varenda dollar de bara kan och skrattar hela vägen till banken

Jamen grattis till att ha insett vad det handlar om, i alla fall för företagen. För programmerare och designers handlar det, förutom lönen, om att jobba med något de tycker om och att få skapa det de själva tycker är bra och inte vad de tror ska blidka en hop gnällspikar som lik förbannat kommer att klaga över vart enda designbeslut de tar. D3 är det spel som utvecklarna ville göra. Vad vi ville ha är ointressant. Det finns lika många åsikter som rövhål och det är helt omöjligt att göra något som passar alla, så varför ens försöka?

Angående DRM så är det en fullkomligt naturlig utveckling. 99% av alla datorer är uppkopplade 24/7 utan att det kostar något utöver en fast månadsavgift så att kräva ständig internetanslutning för att spela är inget stort hinder längre. Dessutom håller allmänheten på att anta en mentalitet att det är ok att inte göra rätt för sig så producenterna måste göra vad de kan för att skydda sin investering. Räkna med att få se mer av detta i framtiden från alla spelutgivare.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av Arius:

Det borde vara förbjudet att klaga på buggiga spelsläpp om man inte själv provat att programmera något av samma storlek...

Håller inte med, det är som att säga att man får inte klaga på att en film är dålig om man själv inte har gjort en film. Däremot så borde folk ha mer överseende med spelsläpp...

Permalänk
Medlem

en gammal d2 veteran här som är väldigt besviken, man kan sätta en apa att spela detta spel eftersom man egentligen inte KAN göra fel, bara gällande items. skillsen väljs ut åt dej och det du behöver göra är att välja dom. du kan inte välja vilket du vill ha eller vilken skill du vill ha en runa på.

diablo2 var ett enkelt hack n slash spel men detta är som diablo 2 for kids ungefär.

ligger på act 2 i normal men får nog ta mig i kragen och åtminstone spela igenom det en gång, men alla man känner som spelat det är besvikna eftersom återspelnings värdet är ungefär 0 när man spelat med alla gubbar eftersom man inte kan testa någon tokig build som kanske blir skräp bara för skojs skull.

blir väll så när man kickar gamla d2 skaparna och sätter in wow gubbarna att bygga d3...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av DunderMAX:

Okej, kan ju börja med att jag har inte klarat förbi act 2 ännu, kör HC från början. Dött 4 gånger på act 2 med 4 olika karaktärer. Har inga problem med detta det är en del av HC.

hursom så är jag besviken på Blizzzard, detta är ett spelföretag om har många många år av erfarenhet av online game utsläpp, så förmig så finns inte ursäkten att det är alltid så här på opening. blizzard har förfan världens mest spelade online spel med flera onlinesläpp! och om de då har ett spel som de tvingar än att spela online fast det är ett spel man utan som helst problem kan spela solo då ska det funka från början!

sedan så är spelet som Diablo 2 fast sämre, jag älskade diablo 2 online speciellt för att man levlade betydligt snabbare (mer xp) tyvärr så är det inte så längre. Visst kul att spela med kompisar men man vill ha lite bonus....sedan att man inte kan välja spelserver är sämst.........

storyline är som vanligt 10+ det är somsagt blizzard men helheten är en besvikelse...

Skulle inte säga att jag är besviken, men det kommer aldrig bli samma känsla som när man gibbade Diablo 2 under sin barndom! Frågar du mig känns det nästan som en helt ny spelserie.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

en gammal d2 veteran här som är väldigt besviken, man kan sätta en apa att spela detta spel eftersom man egentligen inte KAN göra fel, bara gällande items. skillsen väljs ut åt dej och det du behöver göra är att välja dom. du kan inte välja vilket du vill ha eller vilken skill du vill ha en runa på.

uhm va? du kan välja precis vilka skills du vill ha och hur de ska vara keybindade. Runor likaså.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

uhm va? du kan välja precis vilka skills du vill ha och hur de ska vara keybindade. Runor likaså.

ja men du måste vänta på att få dom och du kan inte välja att "få" en runa till en specifik skill det kan dröja ett par levels om det vill sig illa innan den skillen får sig en runa, var så jag menade

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

ja men du måste vänta på att få dom och du kan inte välja att "få" en runa till en specifik skill det kan dröja ett par levels om det vill sig illa innan den skillen får sig en runa, var så jag menade

Men du får ju inte alla skills i något spel från början så förstår inte hur det kan vara ett problem ? Runor gör ju sedan att skillen iprincip blir en helt annan...

Permalänk
Medlem

Om man är snäll, och då har köpt via blizzard ska det gå att få pengarna tillbaka
http://i.imgur.com/LP7ko.jpg

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkstrom:

Seriöst, kör man inte på hardcore så kan man inte lipa om att det är för lätt
D2, det enda som var svårt var MSLE, och det var bara för att det var en bugg. Och ja Duriel såklart, men den fighten är ju bara efterbliven

Beror väll på hur man ser det, jag upplevde det som att det fanns mer att spela för (om man nu någonsin kan resonera så om ett datorspel), dvs både lvl och gear. Sen att pvp var ett skämt är ju en annan femma. De flesta blev aldrig 99 vilket gjorde att det var lite varians även där samt att det inte var lika förlåtande för folk som speccade fel utan det vara bara att börja om på ruta 1 igen. Trots att dom höjde svårighetsgraden post 1.09 var det väll ändå på tok för enkelt.

Hade nog hellre sett ett uppdaterat Diablo 2(ny motor) med en extra akt, inferno-mode och riktig pvp.

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen är ju bossarna som är lättare än alla champion packs. Som tank barb har jag stått stilla och tryckt revenge + frenzy på alla bossar hitils typ. Vet inte hur det kommer bli nu på inferno men hoppas fan det blir lite svårare.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med Diablo 3 hittills. Visst finns det en del skavanker här och där. Men inget som inte går att fixa. Det finns bara två saker jag inte inte riktigt gillar och det är att man måste vara online för att få spela, samt det kommande Real Money AH:t. Jag har inte världens bästa lina och mina planer att spela HC ligger på is just nu. Men det är första veckan av spelet, mycket press på servrarna just nu så det är klart att allt inte är riktigt stabilt än.

Dessutom förstår jag Blizzard i detta, piratkopieringen som pågår i hela världen just nu gör att den förväntade vinsten blir mycket mindre än vad företagen förväntar sig. En vinst som jag verkligen tycker att Blizzard ska få del av eftersom deras spel ALLTID är "Top Notch".

För bara några timmar sedan tog jag Diablo på Hell och har precis börjat med Inferno. Det är sjukt svårt måste jag lova. Synd att det är så många som gnäller på att spelet är för lätt och what not utan att riktigt ha spelat det till Inferno.

De flesta jag har sett på forumen osv skriker att blåa och gula items är bättre än legendarys, grejjen är, det var de i Diablo 2 också. Det vara bara det att man inte såg dessa så tydligt som man gör via Auction House. Dessutom så har vi inte sett de "perfekta" legendariska vapena än. Det kommer dröjja länge innan dessa gör sig synliga på AH, eftersom legendarys är så pass mycket mer sällsynta än vanliga blåa vapen.

Min andra rädsla är att Real Money Auction House kommer att sabba mer än vad man vill försöka fixa. Blizzard säger att detta är bästa sättet att hindra den svarta marknaden, men jag lovar att den kommer att finnas iaf. Kanske inte i lika stor skala som i Diablo 2 och handlandet om items. Istället kommer det att handla om guld, eftersom de flesta sparar sina fina items till Real Money AH för att alla tror att de kommer att tjäna storkovan när den släpps. Vilket kommer att göra items på vanliga AH att rusa i höjden.

Men men, only time will tell.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Avstängd

Jag tycker kvalitén är väldigt låg mot vad den borde vara.

Spelet är inte på något sätt svårt men det känns som blizzard gjort så att man dör onödigt mycket bara för folk inte ska klaga på att de gör för lätta spel.
Att möta elitpacks vid ingångar som murar fast dig så du dör innan du kan röra dig har inget med hur svårt spelet är utan det blir bara tråkigt att vänta 30 sekunder mellan ressarna för att slå 2-3gånger sedan dö och göra samma sak igen.

Tycker att potions fungerar bättre än i 2an även om det var lite kul att kunna uppgradera till ett bälte som hade flera platser.

Har bara kört barbarian och så mycket till val har man inte och statsen på gearen är lite konstig då lvl 20 item kan vara bättre än de man får i 60.

Med tanke på hur lång tid det tog att göra 3an så blir man lite besviken även om jag ännu inte tröttnat och tycker det är ett helt ok spel.

Permalänk

Bara jag som tycker att klippen innan varje boss osv är lite löjliga/barnsliga?

Jag har nu blivit 60 och snart klarat act 1 inferno även D2 veteran, men är lite besviken.
Tycker spelet är ritat på ett sätt som påminner om D2 (som början i act 1, jämför t.ex "bloody raven stället D2" med kyrkogården i act 1) men har blivit lite mer cartoon-aktigt, spells osv ser bra ut samt ljudet är snarlikt med D2.

Systemet för skills/attributes tycker jag varken är bra eller dåligt, anledningen är att det inte vill se en optimal build som hammerdin var som alla skulle följa, men samtidigt tog de bort möjligheten att göra alla dessa galna builds som fanns i D2. Man kan välja sina spells nu precis som man kunde då, men känns lite tråkigare.

Tråkigt att man endast kunde vara 4 per game då inte alla i kompiskretsen kunde vara med och spela, utan vi fick dela upp oss vid vissa tillfällen.

Den största besvikelsen var nog att 59-60 tog en bara några timmar motsvarandes 98-99 som tog typ 2 veckor. Här känns det som spelet har blivit väldigt wow influerat det ryktas även om expansion med möjlighet till lvl 70.

Trots detta tycker jag att spelet ÄR roligt men kan inte mäta sig med D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psiko:

Nej i Diablo spelen ska/bör inte allt hända vid max level, det tänket hör snarare MMO-spelen till.

Jag kan inte annat än hålla med fullständigt. Är sjukt besviken på att det inte finns en level som enbart är för de som är sjuuuuuuuuuukt "hardcore" (som i d2).

Sedan saknar jag verkligen att sätta ut stats samt skillpoints. Känns lite mer personligt och bindande vilket jag gillar. Nu kan ju alla bära allt osv..

Spelat drygt 100 timmar en level 51 och en 60 utan att hitta någon loot överhuvud taget vilket är en väldig besvikelse. Har numera ett huvudmål att få ett legendary drop samt se hur långt det går att ta sig i inferno, sedan slutar jag antagligen tills det kommer patch/expansion med mer innehåll som übertristam och diabloclon i d2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Det borde vara förbjudet att klaga på buggiga spelsläpp om man inte själv provat att programmera något av samma storlek...

Det är fan sant, mitt hus brann ner för att någon dragit elen fett dåligt MEN JAG ÄR ELEKTRIKER SÅ JAG FÅR INTE KLAGA HEHE

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Hur har jag missat denna tråd, det är alltid kul att läsa varför personen är besviken och när denne endast kommit till Act 2 och inte lirat med kompisar.
Klarade nyss själv Act 2 på Nightmare (Vet, så hardcore ) och ska börja snart på Nightmare med 3 av mina kompisar när min sista kompis skaffar spelet och klarar normal.
Tycker det är galet kul och har faktiskt ingen som helst kunskap om hur ettan och tvåan var, mitt första Hack'n'Slash och jag älskar det!

Bara mina egna tankar om det, Zoidberg out!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Musikälskare

Ger D3 en svag 3/5, mycket som hade kunnat bli bättre som folk tar upp i tråden

Är 60 babbe med hyffsat gear men känner lite "now what", inferno visst men men

Aja ska sova på saken ingen som helst lust att spela andra chars faktiskt

EDIT: Dinga lvl 59 till 60 på 39 minuter, tog tiden, känns inte rimligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Hur har jag missat denna tråd, det är alltid kul att läsa varför personen är besviken och när denne endast kommit till Act 2 och inte lirat med kompisar.
Klarade nyss själv Act 2 på Nightmare (Vet, så hardcore ) och ska börja snart på Nightmare med 3 av mina kompisar när min sista kompis skaffar spelet och klarar normal.
Tycker det är galet kul och har faktiskt ingen som helst kunskap om hur ettan och tvåan var, mitt första Hack'n'Slash och jag älskar det!

Bara mina egna tankar om det, Zoidberg out!

Det kanske beror på att personen har spelat Diablo/Diablo 2 och har vissa förväntningar och/eller att personen varit smart nog att få tag på ett guest pass och kollat på gameplay-filmer istället för att slänga iväg 500:- på ett spel utan att veta vad de kommer att tycka om det. Att säga att man inte har rätt att uttala sig om spelet innan man klarat samma spel på fyra olika svårighetsgrader och helst på hardcore och helst med alla fem klasser är också bara ett meningslöst argument då det är samma spel ändå, hade du spelat Diablo 2-demot när det kom och kollat på lite videos för att bestämma dig för att det inte är något för dig och att det är ett dåligt spel av någon fundamental anledning så hade inte standardsvaret varit "men du har ju inte ens klarat sista acten i hell och spelat endgame och farmat runes i 70 timmar så du har ingen rätt att tycka något!".

WoW-mentaliteten med att man inte spelat på riktigt om man inte kommit till max-lvl och kört svåra raids (som ju stämmer till stor del, i WoW) funkar inte på Diablo-spelen. Efter att ha kört igenom spelet på Normal i D2 (eller ens bara demot) visste man hur det var och om man gillade det eller inte. Det handlade i "endgame" (level 99 i D2 var inte endgame, det var långt innan dess som du klarade Baal på hell och väldigt få chars kom ens till 99) mer om builds, attributes, rätt items/runewords, level och PvP. Dvs allt som saknas i Diablo 3. Det är tröttsamt att se folk sitta och köra det argumentet mot folk som är besvikna när de själva inte ens spelat Diablo eller Diablo 2, ungefär som om vanilla-WoW-spelare som kört endgame och 40man-raids år 2005 som blivit totalbesvikna på Cataclysm fått "haha sluta klaga du har ju inte ens tagit Deathwing på 25H fem gånger om så du kan inte säga något" som motargument från folk som började spela efter releasen av cata.

Som sagt, det är säkert roligt om man bara ser till spelet i sig, och det är väl kul att många tycker att det var ett bra köp och har spelat 50+ timmar till level 60 och inferno och allt vad det heter. Men det betyder inte att man automatiskt är diskvalificerad från att tycka till om spelet utan att ha spelat lika mycket och jämföra det med tidigare spel i serien. Är själv väldigt nöjd med att bara ha spelat på guest pass och kollat Youtube-filmer och läst om senare gameplay. Räcker för min del för att säkerställa att det inte är något för mig och jag har inte lagt 500:- på något som jag inte hade uppskattat ändå. Där kan man väl ändå ge Activision-Blizzard ett pluspoäng, möjligheten att testa på spelet gratis. Tack men nej tack, är glad för att ha fått chansen. Däremot har jag blivit lite sugen på att testa D2:LoD igen, har inte spelat sen 1.09 eller 1.10..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippomania:

Bara jag som tycker att klippen innan varje boss osv är lite löjliga/barnsliga?

Jag har nu blivit 60 och snart klarat act 1 inferno även D2 veteran, men är lite besviken.
Tycker spelet är ritat på ett sätt som påminner om D2 (som början i act 1, jämför t.ex "bloody raven stället D2" med kyrkogården i act 1) men har blivit lite mer cartoon-aktigt, spells osv ser bra ut samt ljudet är snarlikt med D2.

Systemet för skills/attributes tycker jag varken är bra eller dåligt, anledningen är att det inte vill se en optimal build som hammerdin var som alla skulle följa, men samtidigt tog de bort möjligheten att göra alla dessa galna builds som fanns i D2. Man kan välja sina spells nu precis som man kunde då, men känns lite tråkigare.

Tråkigt att man endast kunde vara 4 per game då inte alla i kompiskretsen kunde vara med och spela, utan vi fick dela upp oss vid vissa tillfällen.

Den största besvikelsen var nog att 59-60 tog en bara några timmar motsvarandes 98-99 som tog typ 2 veckor. Här känns det som spelet har blivit väldigt wow influerat det ryktas även om expansion med möjlighet till lvl 70.

Trots detta tycker jag att spelet ÄR roligt men kan inte mäta sig med D2.

Blizzard har själva sagt att det var ett misstag att ha cap på 99 redan från början. Det gjorde att de inte kunde göra så mycket mer med diablo 2.
Anledningen till att det är lvl 60 nu är precis som du skriver att de planerar 2 expansioner senare. Räkna med första expansionen nästa år och ytterligare en året efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Det kanske beror på att personen har spelat Diablo/Diablo 2 och har vissa förväntningar och/eller att personen varit smart nog att få tag på ett guest pass och kollat på gameplay-filmer istället för att slänga iväg 500:- på ett spel utan att veta vad de kommer att tycka om det. Att säga att man inte har rätt att uttala sig om spelet innan man klarat samma spel på fyra olika svårighetsgrader och helst på hardcore och helst med alla fem klasser är också bara ett meningslöst argument då det är samma spel ändå, hade du spelat Diablo 2-demot när det kom och kollat på lite videos för att bestämma dig för att det inte är något för dig och att det är ett dåligt spel av någon fundamental anledning så hade inte standardsvaret varit "men du har ju inte ens klarat sista acten i hell och spelat endgame och farmat runes i 70 timmar så du har ingen rätt att tycka något!".

WoW-mentaliteten med att man inte spelat på riktigt om man inte kommit till max-lvl och kört svåra raids (som ju stämmer till stor del, i WoW) funkar inte på Diablo-spelen. Efter att ha kört igenom spelet på Normal i D2 (eller ens bara demot) visste man hur det var och om man gillade det eller inte. Det handlade i "endgame" (level 99 i D2 var inte endgame, det var långt innan dess som du klarade Baal på hell och väldigt få chars kom ens till 99) mer om builds, attributes, rätt items/runewords, level och PvP. Dvs allt som saknas i Diablo 3. Det är tröttsamt att se folk sitta och köra det argumentet mot folk som är besvikna när de själva inte ens spelat Diablo eller Diablo 2, ungefär som om vanilla-WoW-spelare som kört endgame och 40man-raids år 2005 som blivit totalbesvikna på Cataclysm fått "haha sluta klaga du har ju inte ens tagit Deathwing på 25H fem gånger om så du kan inte säga något" som motargument från folk som började spela efter releasen av cata.

Som sagt, det är säkert roligt om man bara ser till spelet i sig, och det är väl kul att många tycker att det var ett bra köp och har spelat 50+ timmar till level 60 och inferno och allt vad det heter. Men det betyder inte att man automatiskt är diskvalificerad från att tycka till om spelet utan att ha spelat lika mycket och jämföra det med tidigare spel i serien. Är själv väldigt nöjd med att bara ha spelat på guest pass och kollat Youtube-filmer och läst om senare gameplay. Räcker för min del för att säkerställa att det inte är något för mig och jag har inte lagt 500:- på något som jag inte hade uppskattat ändå. Där kan man väl ändå ge Activision-Blizzard ett pluspoäng, möjligheten att testa på spelet gratis. Tack men nej tack, är glad för att ha fått chansen. Däremot har jag blivit lite sugen på att testa D2:LoD igen, har inte spelat sen 1.09 eller 1.10..

Man har rätt till en åsikt. Helt klart.
Jag tycker däremot inte man har rätt att kritisera svårighetsgraden i spelet utan att ha försökt sig på inferno. Likt level 99 i D2 kommer väldigt på personer klara Diablo på inferno.
sedan är det väldigt många här som ser tillbaks på d2 med nostalgiglasögonen och tycker att 3an borde vara samma spel rakt upp och ner.. Rätt tråkigt inställning och man borde vid det här laget förstå att utvecklingen går framåt även om man själv lever i en skokartong..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.