Permalänk

Ny dator startar inte

Hej, jag hat nyss köpt en ny dator men den vill inte starta. den sätts på i några sekunder sen stängs den av. kommer in i BIOS nån gång, men väldigt sällan. första gången jag starta den pep den 1 lång 4 korta.
P8Z68-V pro gen3
Intel Core i5 3570

Permalänk
Medlem

Ja.... *suck* Om du endast har moderkort och CPU förstår jag att den piper!!

Ditt moderkort måste ha denna BIOS version 3202 och över för att stödja din CPU, kontrollera detta i ditt bios om du kan.
Men det låter som du inte riktigt fått i minnes modulerna ordentligt i minnes slottarna.

Felsök genom att plocka ut del för del och se om den sluter att pipa även grafikkortet.

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem

Ja troligen behöver du göra uppdatering av BIOS för att få en Ivy Bridge att fungera med moderkortet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har läst runt lite och de säger att man måste ha en sandy bridge processor för att upgradera BIOS... undrar bara om det finns nån affär ( som inte e på internet) som har kylpasta? Lever i Östergötland - Linköping så gärna nära där om ni hittar nått

Permalänk
Medlem

Webhallen

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/87211-titan_kylpasta nått bra? den enda som fanns i lager och fanns bara en :/ och räcker det till att ta processorn från farsans dator, sätta in den i min, sätta in den i hans dator igen och sätta i min igen D:?