Permalänk
Medlem

Byte av PSU ? Hjälp

Hej har ett grafikkort som inte startar men funkar i gammla datorn, prova sedan med ett gammalt grafikkort i nya datorn och det funka, betyder inte det att jag måste byta PSU har ett gammalt silver power 600w som är runt 5år gammalt
specc nya datorn
cpu i7 2600k
gpu radeon hd 6850
ram gskill 2133mhz 8gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebst:

Hej har ett grafikkort som inte startar men funkar i gammla datorn, prova sedan med ett gammalt grafikkort i nya datorn och det funka, betyder inte det att jag måste byta PSU har ett gammalt silver power 600w som är runt 5år gammalt
specc nya datorn
cpu i7 2600k
gpu radeon hd 6850
ram gskill 2133mhz 8gig

nej, du klarar dig och får över, kolla så allt är rätt kopplad, hd 6850n behöver strömkälla för sig själv, testat?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Det är ganska svårt att felsöka en dator då det kan vara många fel.

Jag skulle prova med den gamla PSU:n i den nya datorn och därmed se om det är PCI express porten som är kaputt eller PSU:n.

Sedan ser du vad som behöver bytas, Motherboard eller PSU.

Lycka till
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubben97:

Det är ganska svårt att felsöka en dator då det kan vara många fel.

Jag skulle prova med den gamla PSU:n i den nya datorn och därmed se om det är PCI express porten som är kaputt eller PSU:n.

Sedan ser du vad som behöver bytas, Motherboard eller PSU.

Lycka till
MVH

Skrivet av norowner:

nej, du klarar dig och får över, kolla så allt är rätt kopplad, hd 6850n behöver strömkälla för sig själv, testat?

har bara en Psu, yes har kopplat allt har en pci-e (6 pins) dierkt till 6850