Trådlöst 5.1 eller Logitech Z-906?

Permalänk
Medlem

Trådlöst 5.1 eller Logitech Z-906?

Hej,

Jag är på jakt efter ett bra högtalarsytem för min dator (kan kosta några tusenlappar). Finns det något bra 5.1 som är trådlöst eller ska man satsa på Logitech Z-906 som verkar vara ett riktigt bra system?

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa dig lite på traven.

Först och främst släng bort tankarna på Logitech. Det är bortkastade pengar. Kvittar hur mycket Logitech fantasterna säger om hur bra märket är. Det är och förblir skräp.

Än så länge finns det väldigt få företag som gör trådlösa högtalare. En av dem stora på marknaden med bra pris är Audio Pro (Svenskt märke)
Det här kan vara ett alternativ om det skall vara trådlöst och inte kosta allt för mycket.
http://www.audiopro.se/node/503

Om du har budgeten för det hela. Sonos är det ultimata som finns inom trådlöst. Med Sonos kan du streama i hela huset utan förlust på kvalitet.
http://www.hifiklubben.se/produkter/streaming/sonos/

Om du nu skulle ha råd och funderar på något som ser väldigt snyggt ut så finns det här.
http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/xeo/xeo....
Kostar mellan 13-27k beroende på vilken modell du vill ha. http://www.referenceaudio.se/tradlost-ljud/tradlosa-hogtalare...

Permalänk

Logitech är inte dåligt, Z-906 duger gott och väl till tv/film! Kan säga att jag blev positivt överraskad när jag provlyssnade dom första gången.

Permalänk
Inaktiv

Logitech z-906 plus asus xonar dsx-ljudkort, det är nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Z-906 är ett hyffsat system för de pengarna. Inget som man köper om musik är den viktigaste biten. Men för hemmabio så fungerar det riktigt bra med tanke på priset. Att säga att det är skräp är inte helt sant, men man får alltid vad man betalar för. Att sedan länka till produkter som är nästan 10 gångger dyrare än vad trådskaparen hade tänkt sig är i min mening helt meningslöst.
Vad är viktigast för dig musik eller film?

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

LOL

Logitech kommer aldrig vara något bra. Kvittar om det är hembio eller musik. TS har inte fastställt någon budget.

Du får gärna definiera vad några tusenlappar menas med.
Är det 1 eller är det 100.

Har haft Logitech så jag vet hur skiten presterar. Nej just det jag är ett troll som försöker trolla.

Permalänk
Medlem

har precis köpt det logitech Z-906 och jag tycket basen är riktigt bra och det är helt okej ljudsystem för pengarna jag är nöjd med både film och musikeupplevelsen

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Logitech kommer aldrig vara något bra. Kvittar om det är hembio eller musik. TS har inte fastställt någon budget.

Det finns inte så många surround-alternativ i den prisklassen. Om det enbart ska användas till film osv så duger det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av buddaz:

LOL

Logitech kommer aldrig vara något bra. Kvittar om det är hembio eller musik. TS har inte fastställt någon budget.

Du får gärna definiera vad några tusenlappar menas med.
Är det 1 eller är det 100.

Har haft Logitech så jag vet hur skiten presterar. Nej just det jag är ett troll som försöker trolla.

Har du ens lyssnat på dom?

Permalänk
Medlem

Var ett bra tag sedan jag ens lyssnade på Logitech. Har slutat att lyssna på det. Går sällan nu mera in i butiker som säljer sådant. Vill jag lyssna på något bra så väljer jag en annan butik där det inte finns logitech. Har även ägt två olika modeller och båda åkte ut. Bas som bara mullrade och övriga registret lät som man hade lagt en handduk över systemet. Det må vara billigt däremot är det inget jag skulle rekommendera.

Börjar man lyssna på andra prylar inom samma pris kategori börjar man inse att Logitech är inte så himla bra som folk påstår. Därför säger jag samma sak som innan du slänger pengarna i sjön. Deras system är inte bra. Så klart får du fortsätta använda Logitech. Det här är bara min åsikt om det hela.

Permalänk
Avstängd

Dom duger bra till filmtittande men musik not so much

Permalänk
Medlem

Hej igen

Jag hade tänkt att både ha till musik och spel/visst filmtittande. Om man säger så här, jag är beredd att betala en slant. Det som styr är snarare ljudkrona, inte priset som sådant. Har tänkt ha det länge så kan väl tänka mig upp till 15K (helst för ett komplett set).

Tack så mycket för förslagen så här långt, har spanat in dem alla.

dit: Dessa Audio LV2, rekommenderas sub till dem tex?

Permalänk
Medlem.

ska du lägga 15.000 ska du absolut inte köpa ett aktivt datorpaket. kör på hemmabio receiver med tillhörande högtalare. bra mycket mer ljud för pengarna.

http://www.fynda.se/ och http://www.fyndborsen.se/index.php?stat=1

Edit: hade jag varit du hade jag åkt till närmsta Hi-Fi affär. Inte lönt att köpa högtalare osedda, du kan bli väldigt besviken

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Avstängd

För en dator duger Logitech gott och väl, vill man ha något värre satsar man pengarna på andra ljudkällor än datorn

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem.
Skrivet av Absurd:

För en dator duger Logitech gott och väl, vill man ha något värre satsar man pengarna på andra ljudkällor än datorn

Dummaste påstående på länge!

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Entusiast

Har logitechhögtalarna du länkade. Tar man bort centern, sätter dom på 4.1 och kopplar dem med en vanlig 3,5a så är dom riktigt trevliga till musik. Har inte testat dem till 5.1 film för realtek skitet till ljudkort som sitter i min dator är hopplöst.
Visst, dom förlorar ju i jämförelser med bättre högtalare men man får ju se det för vad det är.

Nu har du ju dock en budget du skulle kunna få 5st z-906'or så titta på "riktiga" surround paket istället. Tycker du ska skita i trådlöst för då går inte pengarna till att skicka ljudet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av buddaz:

V
Börjar man lyssna på andra prylar inom samma pris kategori börjar man inse att Logitech är inte så himla bra som folk påstår. Därför säger jag samma sak som innan du slänger pengarna i sjön. Deras system är inte bra. Så klart får du fortsätta använda Logitech. Det här är bara min åsikt om det hela.

Av ren nyfikenhet, vad hade du rekomenderat för prylar i samma prisklass (cirka 2000kr) som är mer prisvärt än z906.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Skrivet av Cyber Judas:

Av ren nyfikenhet, vad hade du rekomenderat för prylar i samma prisklass (cirka 2000kr) som är mer prisvärt än z906.

http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=4541 + Hitta några högtalare för typ 50 kr på loppis!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Ja, alltså, du är en märklig människa. Flera medlemmar har sagt till dig tidigare i tråden om att du länkar saker för 6000kr där och 3000kr där osv. Hur tänker du där? Om nu Logitechen är skit, länka då nåt som är i prisklassen 2100kr, vilket jag har sett det som billigast på Mediamarkt. För att komma med ljudsystem som kostar 10.000kr mot 2000kr är väl rätt så självklart att det är mer ljud för pengarna, men trådskaparen har kanske annat än ljud att tänka på i livet. Familj, vänner, hyra?

Som du resonera så är det som du säger till trådskaparen: "Köp ej Logitech eller annat system för 2000kr, köp för minst 10.000kr för att du ska kunna använda högtalarna, allt annat är skräp om du köper för under den prislappen".

Seriös kille, fin i kanten eller? :S

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Om du läser om igen. TS kan tänka sig lägga max 15k.

Har inte skrivit att han måste betala 10k. Utan TS skrev aldrig budget från början.
Utan TS ville även ha förslag på trådlöst. Läs på innan du försöker svara.

Permalänk
Medlem

Upp till 15K, men är det något för 2000 kr som har extremt hög "ljud/krona"-kvot så går även det bra (misstänker att musiklyssnande blir lidande på den nivån). Det är denna kvot som avgör för mig. Jag tittar upp till maxsumman på olika system, sen ska jag utröna de olika alternativen där emellan. Tack så här långt på tipsen förresten!

Permalänk
Medlem

Vad är prioritet för din del. Att det låter högt eller låter bra. Du vill ha det främst till musik.

Permalänk
Medlem

Lite ot.. men Om ngn som frågar efter ett ljudsystem sj ger ett exempel på ett som kostar 2k så kanske det är det man ska utgå från först.. Några tusen brukar betyda över "ett par(=2) tusen" vilket är kanske 3-7k enligt mig. I detta fallet var maxbeloppet 15k vilket nog inte ger bäst ljud per peng, system runt 10 är nog prisvärdare, sen beror det ju på om du ska ha sub osv.

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN