Grabben bröt 3,5 hörlurskontakten i frontuttag på sin nya Carbide 500R...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Det är olika saker som går sönder...glapp i kabel på ett Plantronics...på ett Plantronics la micen av...ett Ace la micen av...steelseries trillade en luren av sitt plastfäste (klickar i bågen)...no-name från ÖB föll ena muffen av samt glapp i kabel...och nu gick 3,5mm kontakt av på Ace.

Sedan om allt är hans fel eller det beror på dålig kvalitet vet jag inte...kanske en kombination?

Glömde bort ett headset...ett billigt Plexgear från Kjell och CO...micen lade av...då fick han använda bara lurarna tillsammans med en bordsmic som jag hade i reserv...då pillade han sönder toppen på bordsmicen så nu är det också sönder...:(...visst är det komiskt:)

Vilken jävel asså han få vara glad att ha en sådan snäll far haha

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Tack alla för era fantastiska idéer...skall ta mig en titt bakom kontakten inifrån lådan...allt som är märkt Ace är från och med nu bannlyst i detta hus:) Hör av mig om hur jag löste det så snart jag kan!

Tack än en gång!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

.allt som är märkt Ace är från och med nu bannlyst i detta hus:)

Jag har lite nyfiken på hur själva snittet på den brutna kontakten ser ut. har du lust/möjlighet att slänga upp en bild på den tagen framifrån?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Kanske dags att lära ungen att inte slänga med hörlurarna!

Mitt tips är att köpa en ny frontkontakt. http://www.inet.se/produkt/6904259/corsair-usb-3-0-800d-kit

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

Vilken jävel asså han få vara glad att ha en sådan snäll far haha

Nja...jag gillar ju teknik och tycker inte om när något inte fungerar som det skall...då måste jag ju bara fixa problemet!
Så enkelt är det:) Han för nog höra ett och annat men 5min efter det tycker jag synd om honom för att han inte har ett fungerade headset...:)

Bild från sidan:

bröt syns nu i plastmaterialet i mitten...men inte runt om...

Bild uppifrån:

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Inaktiv

Skaffa ett Ace usb-headset nästa gång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Kanske dags att lära ungen att inte slänga med hörlurarna!

Mitt tips är att köpa en ny frontkontakt. http://www.inet.se/produkt/6904259/corsair-usb-3-0-800d-kit

http://www.inet.se/files/img/max/6904259_0.png

Till fel chassi bara. men en bra tanke

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Headset verkar vara skräp, även de som inte är de allra billigaste...

ca 6 månaders livslängd, utan att ha utsatts för uppenbart våld är min erfarenhet.

Som sagts:
Koppla ur frontuttaget från moderkortet.
Köp en skarvsladd som du kopplar till bakre uttaget, och dra fram den så att den är lättåtkomlig för inkoppling.
tejpa fast inkopplingsänden så den ligger kvar lättåtkomlig(och inte riskerar att kontakten bak på chassit dras sönder).
Köp nytt headset till grabben.

Efter detta kan du fundera på problemet med frontkontakten i lugn och ro...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Glömde bort ett headset...ett billigt Plexgear från Kjell och CO...micen lade av...då fick han använda bara lurarna tillsammans med en bordsmic som jag hade i reserv...då pillade han sönder toppen på bordsmicen så nu är den också sönder...:(...visst är det komiskt:)

Att "pilla sönder toppen" känns väldigt oansvarigt,
kanske är OT att fråga men hur gammal är din son och vad spelar/gör han på datorn?

Är det så att han avreagerar sig på headsetet i ren frustration så kanske han ska börja på boxning istället

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Skrivet av Lankus:

Att "pilla sönder toppen" känns väldigt oansvarigt,
kanske är OT att fråga men hur gammal är din son och vad spelar/gör han på datorn?

10år...mest Minecraft...

Ja han har lite italienskt temperament...jag undrar så var han fått det ifrån:D
Han spelar innebandy...brukar räcka..men det är ju sommaruppehåll nu:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Fidel Castro;12308485]10år...mest Minecraft...[/QUOTE]

Det ska börjas tidigt säg!

Men för att ett headset ska hålla länge är väl det bra att tänka på,

  • "Headset hållare"

  • USB-kontakt (håller bättre)

  • Eventuell bords-mick

  • Fästa headsetet baktill så att sladden inte slingrar sig under stolens hjulen.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Ehrm, har du et väldigt tunnt metalborr ligandes hemma i någon låda?

Jag har endast hebövt fixa något sånt här 1 gång tidigare, i en ifåne då, men det borde funka lika bra.
Ta och borra försiktigt utifrån in i det söndriga stiftet och för sedan helt enkelt ut borret men stiftet fastborrat.

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Skrivet av Lankus:

Det ska börjas tidigt säg!

Men för att headset ska hålla länge är väl det bra att tänka på,

  • "Headset hållare"

  • USB-kontakt (håller bättre)

  • Eventuell bords-mick

  • Fästa headsetet baktill så att sladden inte slingrar sig under stolens hjulen.

Yep det med stolens hjul har jag sett några gånger brukar säga åt honom...tror orsaken till att micarna lagt av beror på just det...Tack för tipset!

Någo feedback på de senaste bilderna?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Till fel chassi bara. men en bra tanke

Det står 800D, helt riktigt. Men enligt bilder så ser dem likadana ut iaf.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Det står 800D, helt riktigt. Men enligt bilder så ser dem likadana ut iaf.

Nej den är inte likadan...finns inga USB2 på 500R...dessutom knapp för fläktcontroller längst till höger...:(

Provar superlimmetoden nu...vad tycker ni...lirka sakta ut eller ett snabbt ryck?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Provar superlimmetoden nu...vad tycker ni...lirka sakta ut eller ett snabbt ryck?

Jag skulle varken lirkat eller ryckt, utan bara dragit den långsamt rakt utåt, med konstant hastighet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

"Han bröt inte den eller något...den bara lossnade vid andra gummiring...jävla Ace-skit!"

Helt ärligt tror jag din son har lyckats lura dig, det är ju ändå inte Ace som gör själva kontakten, och den borde hålla samma standard som de flesta andra. Har själv förbrukat många hörlurar, möss, tangentbord etc. För att fysiska skador ska ske är det 99% ens eget fel

Permalänk
Skrivet av fusiob:

"Han bröt inte den eller något...den bara lossnade vid andra gummiring...jävla Ace-skit!"

Helt ärligt tror jag din son har lyckats lura dig, det är ju ändå inte Ace som gör själva kontakten, och den borde hålla samma standard som de flesta andra. Har själv förbrukat många hörlurar, möss, tangentbord etc. För att fysiska skador ska ske är det 99% ens eget fel

Jag var där när det hände...därför sade jag att det inte var hans fel...jag sade åt honom att dra ut kontakten...bara för att inte ha kabeln hängande ur chassit...risk för att köra över den med stolen...jag vet ju hur många headset han gjort av med...när han drog ut kontakten så lossnade halva i uttaget...såg det själv:(

Och skall dra i konstant fart...:) Har gått 10min nu...skall jag testa...?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Det här har hänt mig med ett Sennheiser headset jag haft. exakt samma sak.. det som du kanske inte har lagt märket till är att hålet i mitten av det som fortfarande existerar på kabeln faktiskt är till jordningen av höger o vänster signalen i headsettet.. Den Pinnen satt på mitt headset fast i den delen som fastnade i kontakten. jag behövde helt enkelt ta en pincett och "plocka" ur den från uttaget.

Lycka till.

Permalänk
Skrivet av triob:

Det här har hänt mig med ett Sennheiser headset jag haft. exakt samma sak.. det som du kanske inte har lagt märket till är att hålet i mitten av det som fortfarande existerar på kabeln faktiskt är till jordningen av höger o vänster signalen i headsettet.. Den Pinnen satt på mitt headset fast i den delen som fastnade i kontakten. jag behövde helt enkelt ta en pincett och "plocka" ur den från uttaget.

Lycka till.

Tyvärr sitter min pinne långt inne..... går ej att få tag i:( det är den där klickfunktionen på yttaget som ställer till det...sitter stenhårt:(

Superlimmetoden försök 1...gick ej:( Nytt försök med platt nål...verkade faktiskt fästa direkt...väntar 20 min denna gång...

Försöker igen 12.39:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Förklara ditt problem på http://www.corsair.com/support/technicalsupport/default.aspx så kommer det antagligen komma reservdelar på posten! Fungerade för mig.

Visa signatur

Konsumentköplag hit och distansköpslag dit. Tacka vet jag muntliga avtal
En lättläst version av KKL - Och ändå tolkas den fel?

Permalänk
Skrivet av Mrjensa:

Förklara ditt problem på http://www.corsair.com/support/technicalsupport/default.aspx så kommer det antagligen komma reservdelar på posten! Fungerade för mig.

Funkar superlimmetoden inte så är det nästa steg:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Skall testa med superlim...men vet inte om det kommer att funka...uttaget är väldigt trögt...det nyper liksom till om själva kontakten.

Hade ett liknande problem för X antal år sen. Löste det med ett gem och superlim, sen funka det kanon!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Så? Hur gick det?

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Pliffe:

Hade ett liknande problem för X antal år sen. Löste det med ett gem och superlim, sen funka det kanon!

Standardverktyg för oss utetekniker på bärbara som rasat med headset eller högtalare inkopplade

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

3:e försöket halvt succé...:) Det kom nästan ut...några mm till så tar jag den med tång:)

Kan meddela att ett snabbt ryck är bästa strategin;)...väntar 20 min till sen jävlar!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Anledningen till att han tar sönder så många headset kan ju vara för att de är så billiga och därmed (troligtvis) har dålig kvalitet? Och om han måste visa att han klarar av att hantera ett dyrare headset genom att först sköta om ett billigt, så kan ju det bli svårt då dessa billigare går sönder av sig själva, hur försiktig man än är.
Låt pojken köpa ett riktigt headset, typ corsair vengeance 1500! De har dessutom USB, som inte går av i uttagen!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Anledningen till att han tar sönder så många headset kan ju vara för att de är så billiga och därmed (troligtvis) har dålig kvalitet? Och om han måste visa att han klarar av att hantera ett dyrare headset genom att först sköta om ett billigt, så kan ju det bli svårt då dessa billigare går sönder av sig själva, hur försiktig man än är.
Låt pojken köpa ett riktigt headset, typ corsair vengeance 1500! De har dessutom USB, som inte går av i uttagen!

Du har en poäng! Men med grabbens bror hade jag den inställningen...han började med Roccat Kave 5.1...efter ett tag var även de knäckta...:(

Min yngsta dotter har ett par billiga Creative Fatality...de har hon haft idrygt ett år...de är som nya...men hon är försiktigare än killarna:)

Vet inte vad man skall dra för slutsats...att killar är slarvigare!? Nej så mkt vill jag inte sticka ut hakan;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Du har en poäng! Men med grabbens bror hade jag den inställningen...han började med Roccat Kave 5.1...efter ett tag var även de knäckta...:(

Min yngsta dotter har ett par billiga Creative Fatality...de har hon haft idrygt ett år...de är som nya...men hon är försiktigare än killarna:)

Vet inte vad man skall dra för slutsats...att killar är slarvigare!? Nej så mkt vill jag inte sticka ut hakan;)

Jaja...vet att ni nu undrar om jag själv står för större delen av ortens befolkning...men nej så illa är det inte:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jo...han fick höra ett och annat...men ibland har det inte varit hans fel...ett Plantronics hade glapp i ena luren samt i ett Ace slutade micken fungera...tror inte det var hans fel...men visst lite oförsiktig är han nog...har ju själv haft mitt G35 i mer än 2år och det är som nytt! Men när jag kollar på 3,5mm kontakten så syns inget brott på den...den har helt enkelt bara lossnat...skumt...kvaliten suger ju verkligen:(

Om du haft ditt i 2 år kan väl han ta det så köper du ett nytt fint underbart headset till dig själv.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.