Rosa sträck och prickar med svart bakgrund

Permalänk
Medlem

Rosa sträck och prickar med svart bakgrund

Tjena! Lite då och då blir bilden svart med rosa sträck och prickar. Jag har ett GTX560Ti. Och om jag har på en video när det händer så blir ljudet robotiskt och i slow-motion och jag måste starta om datorn för att det ska bli normalit igen. Är det ändå grafikkortet det är fel på? Och vad kan jag göra för att fixa det, eller är det bara att skicka in det?

Tacksam för svar!

Här är en bild på det:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herxzo:

Tjena! Lite då och då blir bilden svart med rosa sträck och prickar. Jag har ett GTX560Ti. Och om jag har på en video när det händer så blir ljudet robotiskt och i slow-motion och jag måste starta om datorn för att det ska bli normalit igen. Är det ändå grafikkortet det är fel på? Och vad kan jag göra för att fixa det, eller är det bara att skicka in det?

Tacksam för svar!

Har du inget liggandes eller någon kompis med ett pci-express grafikkort? Så kan du utesluta ett fel iaf. Kontrollera minnena också med memtest 86+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herxzo:

Tjena! Lite då och då blir bilden svart med rosa sträck och prickar. Jag har ett GTX560Ti. Och om jag har på en video när det händer så blir ljudet robotiskt och i slow-motion och jag måste starta om datorn för att det ska bli normalit igen. Är det ändå grafikkortet det är fel på? Och vad kan jag göra för att fixa det, eller är det bara att skicka in det?

Tacksam för svar!

Här är en bild på det: http://img151.imageshack.us/img151/4188/img0577pk.jpg

Av erfarenheten jag har av GPUs så är det där troligtvis trasigt. Hårdvarufel. Troligtvis överhettat.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herxzo:

Tjena! Lite då och då blir bilden svart med rosa sträck och prickar. Jag har ett GTX560Ti. Och om jag har på en video när det händer så blir ljudet robotiskt och i slow-motion och jag måste starta om datorn för att det ska bli normalit igen. Är det ändå grafikkortet det är fel på? Och vad kan jag göra för att fixa det, eller är det bara att skicka in det?

Tacksam för svar!

Här är en bild på det: http://img151.imageshack.us/img151/4188/img0577pk.jpg

Hade ett 7800gtx för många år sedan och fick likadan bild fast med grönt ist, han har de bra i grafikkorts himlen R.I.P

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Avstängd

De är fel på drivarna på 560 atm, de är många som har haft samma problem och de är inte något du kan göra åt de, de är inget fel på kortet, De slutade efter att jag ladda hem senaste drivarna.

Permalänk
Skrivet av Granter:

De är fel på drivarna på 560 atm, de är många som har haft samma problem och de är inte något du kan göra åt de, de är inget fel på kortet, De slutade efter att jag ladda hem senaste drivarna.

Är det de drivrutiner Nvidia lanserade härom dagen?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem... Samma grafikkort också. Så jävla störigt! men jag uppdaterade drivrutinerna, händer dock fortfarande, dock inte lika ofta.

Permalänk
Medlem

Det kan vara både grafikkort och skärm.
men skulle gissa på GPUn med tanke på mönstret.

Permalänk
Medlem

Har samma problem jag med, började för några dagar sedan efter jag uppdaterat till senaste drivrutinerna så verkar vara den som spökar. Bara hoppas på en ny antar jag som fixar problemet eller ladda ner en äldre version som fungerar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Surgubben:

Är det de drivrutiner Nvidia lanserade härom dagen?

de senaste 2versionerna skulle jag påstå, började för 1månad sedan för mig. Har ej haft problem med dem som kom här om dagen, får se hur de funkar.

Men som sagt var, många har haft problem med dem senaste versionerna av drivarna, dock så inträffar problemet inte så pass ofta att man ska behöva lida så mycket av de, någon gång var tredje dag blev de för mig.

Permalänk
Medlem

Tjena, tack för alla svar. Men jag tvekar på att det är överhettat som någon skrev. Kortet ligger på cirka 37-38 grader i idle och runt 70 i load (diablo 3)

Permalänk
Medlem

Fick faktiskt en liknande bild efter spelat Diablo 3 och tabbat ur för att svara på ett samtal på Skype(datorn i signatur).
Blev väldigt förvånad då jag byggde ihop datorn i December och den har gått väldigt svalt och tyst fram tills nyligen.
Självklart spelar sommarvärmen en stor roll i det hela, men drog iväg ett mail till butiken där jag köpte kortet - just in case.
Då jag har ett EVGA DS SOC kort och inte klockat de något så blev jag lite förvånad när kortet nu verkar idla runt 46-50grader för att krypa upp emot 81grader under full belastning i Tex, Diablo 3. Fick tipset av EVGA att kolla in den extra strömförsörjningen ifall sladdarna åkt ur. Men så var inte fallet tyvärr, så de är väl bara att gilla läget eller leta efter ett bättre och tystare kort.
Men det är bra märkligt hur ett relativt tyst kort plötsligt varvar fläktarna på max när det belastas och börjar väsnas så man hör det i hela hemmet.
Svaret ifrån butiken var för övrigt: Kör på tillsvidare och om det händer igen skicka hit det så byter vi ut det om vi hittar något fel på de.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!