Behöver hjälp och råd!! Vilken telefon? Samsung

Permalänk

Behöver hjälp och råd!! Vilken telefon? Samsung

Hej! Nu är det så att jag kan få en mobil gratis (förskriven) och då rör det sig om en Samsung galaxy xcover. Jag måste dock teckna nytt abonnemang ändå, för mitt gamla har gått ut, och är föråldrat. Då kan jag välja att köpa en samsung galaxy s2 för ca 2000kr..

Min fråga är alltså om det är värt att lägga till några tusen för att få en Galaxy S2?
'
Är det någon som har erfarenhet av Galaxy Xcover? Är den bra?

Kan jag uppgradera android till 4.0 lr vad det nu är som kommer ut nu, när mobilen default kommer med 2.3?

har massaq mer frågor men ont om tid nu så om tråden ev. bumpas är det därför...

Permalänk
Medlem

Xcovern är stöttålig villket är bra. Men det var nog det ända. Den är plastig, dålig skärm, dålig kamera och allmänt seg å långsam.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk

Okej, tack för ditt svar. Jag har jävligt svårt för sega mobiler, och dålig kamera är ett stort minus. Vad skulle du ta för mobil av alla som finns på marknaden? Vill ha en mobil jag kan trivas med, då jag byter mobil väldigt sällan..

Permalänk
Inaktiv

S2:an är förra generatonens mobil. Val av mobil bör avgöras vilken typ av behov samt krav på mobilen. Först bör du fundera vilket ekosystem du vill vara i, iOS, Android eller WP? Alla har sina för och nackdelar. Vill du ha nåt som "just works" rekommenderar jag iOS, vill du ha ett öppet system så är Android du ska välja. WP är det minsta av de tre och ligger i mitten av slutenhet kontra öppenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.