Bra flygsimulator? ''Stridsflyg''

Permalänk
Medlem

Bra flygsimulator? ''Stridsflyg''

Finns det nåt sådant spel som ni tycker är kul och kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

DCS A10-C och Falcon 4 är väl de två som är riktigt djupdykande. LOMAC med alla "derivat" är realistiks men inte like ingående på alla system

Permalänk

Sturmovik serien är att rekommendera

Permalänk
Medlem

HAWX 2 är kul men inte så avancerat!

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Skrivet av kingkong96:

Sturmovik serien är att rekommendera

Håller med du

Permalänk
Medlem

Inga nyare spel med lite bättre grafik?

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

finns 2 på F17 lol!

Permalänk

X med mod! Det kör jag hemma.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Finns ett par nyare, dock är i princip alla ryskutvecklade.

Du har från Digital Combat Simulator: DCS Black Shark (Helikoptersim), DCS A-10 Warthog (Modernt attackflyg) och DCS P-51 (WW2 fighter).

Sedan finns IL2:Cliffs of Dover, uppföljaren till IL2. Dock inte särskilt bra men går att hitta billigt om man letar. Känns halvfärdig, mycket buggar. WW2 under slaget om Storbrittanien. Rykten gör gällande att det håller på att utvecklas tilläggspaket.

Rise of flight, WW1 med biplanes. Annorlunda betalningsmodell, går att spela helt gratis men är då begränsad till 2 flygplan (det går att köpa flera). Riktigt trevligt spel som har utvecklats mycket positivt sedan launch. Rekomenderas att prova (då det är gratis).

Permalänk
Medlem

Vad Josuroli sa ovan. DCS och ROF är en bra start. De är riktiga simulatorer, inga leksaksspel.
http://www.digitalcombatsimulator.com/
http://riseofflight.com/en

Permalänk
Medlem

Wings of Prey

Finns att köpa på steam

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

Vill du ha en riktigt bra simulator så rekommenderar jag DCS serien.
DCS a10 är riktigt bra, även DCS World (beta för SU-25T) ska vara bra.
Falcon 4 är även riktigt bra med BMS patchen som finns.
Dock är alla de här riktiga simulatorer och inte din vardagliga HAWX eller AceCombat....

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Finns ett par nyare, dock är i princip alla ryskutvecklade.

Du har från Digital Combat Simulator: DCS Black Shark (Helikoptersim), DCS A-10 Warthog (Modernt attackflyg) och DCS P-51 (WW2 fighter).

Sedan finns IL2:Cliffs of Dover, uppföljaren till IL2. Dock inte särskilt bra men går att hitta billigt om man letar. Känns halvfärdig, mycket buggar. WW2 under slaget om Storbrittanien. Rykten gör gällande att det håller på att utvecklas tilläggspaket.

Rise of flight, WW1 med biplanes. Annorlunda betalningsmodell, går att spela helt gratis men är då begränsad till 2 flygplan (det går att köpa flera). Riktigt trevligt spel som har utvecklats mycket positivt sedan launch. Rekomenderas att prova (då det är gratis).

Kan lägga till att DCS spelen är så hardcore att innehållet du måste lära dig sprutar ur öronen.
Det är mer som att flyga de riktiga grejerna när du kör på svåraste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Kan lägga till att DCS spelen är så hardcore att innehållet du måste lära dig sprutar ur öronen.
Det är mer som att flyga de riktiga grejerna när du kör på svåraste.

Låter gott det! Tycker många simulatorer är för simpla.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

DCS serien är inte lätt kan jag säga men det tar inte för lång tid att lära sig alla basics för att flyga sen med tiden kommer resten.
Men det är definitivt värt det.

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Bryr du dig inte om grafik rekommenderar jag IL2 Sturmovik, det är utan tvekan den bästa simulatorn som finns. (WW2 flygplan).
Det finns väldigt mycket modds till detta. Bland annat för bättre grafik och nya flygplan.

Vill du ha bättre grafik så finns IL2 Cliffs of Dover. Det är bättre grafik men sämre spel är Sturmovik. (WW2 Flygplan).
Håll dig dock borta från Wings of Prey, helt värdelösa flygegenskaper på planen.

Vill du ha något modernt så är det DCS spelen som gäller.

Av alla dessa så är dock fortfarande det gamla IL2 det bästa enligt mig.

Permalänk
Medlem

Så som du ställt frågan finns det i min mening bara ett alternativ:

Digital Combat Simulator-serien har redan nämnts av många men få kan nog säga emot att de förmodligen är marknadsledande i precis det du frågar efter.
DCS: Black Shark, med Kamovs Ka-50 Black Shark helikopter. En väldigt rysk helikopter och i min mening den roligaste flygmaskinen på simulatormarknaden.
DCS: A-10C Warthog, Fairchild Republics Thunderbolt II. Riktigt välgjord simulering av flyget och dess utrustning, närmare än så här kommer du nog inte på den publika, ej hemligstämplade, marknaden.
DCS: P-51D Mustang, North American Aviations beryktade flygmaskin från längesedan med en gedigen simulering av system osv. The Fighter Collection som bidragit till att utveckla spelmotorn TFCSE som ligger till grund för DCS-serien är en av de få ägarna av fullt fungerade Mustanger idag. Fortfarande i betastadiet men sägs vara en fröjd redan (jag har inte skaffat det ännu pga tidsbrist).

DCS-serien har även ett gött community. Värt att prova minst ett av spelen iaf!

Permalänk

Orkar min dator i spec dra runt DCS warthog eller vad tror ni som testat detta på maximum settings 1920x1080?

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Orkar min dator i spec dra runt DCS warthog eller vad tror ni som testat detta på maximum settings 1920x1080?

Jag kör nu med 1920x1200 med par andra saker på high-medium settings och det flyter på utan problem, tror att du klarar det utan problem. Ifall man verkligen maxar spelet så drar det en hel del men som sagt så är det bara att ändra på par settings och testa sig fram...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk

Beställde en saitek x52:a, hur vet jag vilka spel denna är kompatibel med? Har googlat utan succé.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Beställde en saitek x52:a, hur vet jag vilka spel denna är kompatibel med? Har googlat utan succé.

Skickades från m.sweclockers.com

Från det jag vet är den kompatibel med det mesta från det jag hört, då det är ett väldigt populärt val.

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Skrivet av eatyourdog:

Från det jag vet är den kompatibel med det mesta från det jag hört, då det är ett väldigt populärt val.

Låter lysande, tack för omdöme.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dsc warthog var dock ett fantastiskt dåligt köp i mitt tycke.
2miljoner knappar och pinaler att hålla reda, men väl uppe i luften så försvinner realismen.
Likadant take-off och landning är enklare än att få igång eländet.

Nej jag föredrar ännu så länge "Microsoft Flight" och "Take on helicopters".

Ni som gillar warthog, hur många flygtimmar har ni i ryggen?

Permalänk
Medlem

World of Warplanes ser jag framemot när det kommer!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Dsc warthog var dock ett fantastiskt dåligt köp i mitt tycke.
2miljoner knappar och pinaler att hålla reda, men väl uppe i luften så försvinner realismen.
Likadant take-off och landning är enklare än att få igång eländet.

Nej jag föredrar ännu så länge "Microsoft Flight" och "Take on helicopters".

Ni som gillar warthog, hur många flygtimmar har ni i ryggen?

Nu blir detta en liten bump men...

Märkligt att du tycker det med tanke på att det i princip inte finns någon simulator som är mer realistisk än de flygplan som ingår i DCS-serien. Är du säker på att du inte har ställt in den på "Game physics" eller något liknande? A-10 är ett flygplan som är känt för att var aväldigt lätt att flyga, bl.a. på låg fart och väldigt stabil aerodynamik.

Att det finns mycket knappar att hålla reda på i en flygsimulator är väll i mitt tycke inte något dåligt då det faktiskt är så att simulatorn simulerar alla system som finns i det riktiga flygplanet, tanken är ju att det ska vara så likt att flyga det riktiga flygplanet som det bara går utan att man måste sätta på sig en G-dräkt, och moderna flygplan är ju väldigt tekniskt avancerade.

Vet inte inte exakt hur många flygtimmar jag har bakom mig men det kan väll vara mellan 50 och 100 timmar i DCS Warthog, dock krävs det inte så många timmar innan man lärt sig grundena och kan börja skjuta lite på lite enklare markmål.

Vill du flyga något mindre avancerat men med samma realism så hae jag satsat på DCS P-51D eller Rise of flight serien med lite äldre flygplan.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |