Inet köper resterna av JME Data – planerar butik i Malmö

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN !!!!! nu e lyckan total !!! slipper vänta en hel dag på grejerna man vill ha ! bara åka in o köpa direkt !!

Permalänk

en fin gest tror även att malmö uppskattar en inet butik där nere ;D

Permalänk
Medlem

Dejá Vú...

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem
Permalänk

ÄNTLIGEN!!!! Har längtat efter detta hur länge som helst!!! Btw cred till deras oerhört bra hemsida, använder Inet mest för att jag tycker det är så enkelt att hitta saker, om man jämför med Webbhallen/dustinhome etc etc.

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Captech distrubution (som äger inet) verkar ha en välfylld kassa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN så öppnar dom en butik här nere i malmö <3

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Avstängd

Underbara nyheter!

Då får man hoppas att jag får mitt jobb åter. Blir till att kontakta Inet i morgon då. =0)

Permalänk
Medlem

Norrköping nästa!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter för dom som har tillgång till butiken.
Och grattis inet

Alltid roligt att se Att folk kan expandera trots dessa tider

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lacrits:

Det var goda nyheter! Gillade grabbarna bakom disken på JME vid Mobilia.. Hoppas dom får vara kvar!

Håller med, mycket trevliga

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Underbara nyheter!

Då får man hoppas att jag får mitt jobb åter. Blir till att kontakta Inet i morgon då. =0)

Grattis!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Nice! Hoppas de kommer att expandera till Norrbotten. En butik till Luleå skulle sitta fint!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Inet är med största sannolikhet en av de aktörer som drivit JME i konkurs med tanke på hur aggressivt Inet har expanderat på sista tiden. Nytt lager, nya butiker etc..

Att de gamla anställda skulle bli överlyckliga av detta har jag svårt att se, men kanske ett litet ljus i mörkret.

Just precis så resonerar många fd saabanställda i den lokala skvallerblaskan.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1644601-saab-affaren-muller-ti...

Skrivet av Bilbyggaren (Ej registrerad):

Check inför Saab:

1. Cykeln vaxad och pumpad. check
2. Matlådan. check
3. arbetskläderna strukna. check
4. skorna putsade. check
5. termos med kaffe. check
6. nytt block och stift i pennan. check

Permalänk

Riktigt skoj detta! Bra att Inet återanställer också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Så... Student söker extrajobb på Inets ny datorbutik i malmö då..

Permalänk

Nice!-När blir ni börsnoterade? *prasslar redan med sedlarna*

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Medlem

Super duper awesome!

Permalänk

Najs med Inet i malmö men synd om plånboken, den kommer svälta.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt! Webhallen är inte lika glada i att prata komponenter som killarna på JME var!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Stor cudos till inet för dom återanställer dom som blev av med sina jobb.
Sådant gillas verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Just precis så resonerar många fd saabanställda i den lokala skvallerblaskan.

http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1644601-saab-affaren-muller-ti...

usch. kan man inte ens få slippa den såpan på Swec? ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Captech distrubution (som äger inet) verkar ha en välfylld kassa!

Skickades från m.sweclockers.com

Fel, Inet ägs inte alls av Captech, Inet är ett privatägt aktiebolag.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Sötast

Ett hett tips till Inet är att skicka den återanställda personalen på 3-6 års utbildning.

Har fått avsmak av den butiken tillräckligt för att inte sätta min fot i den oavsett om den nu är ägd av en av mina favoritbutiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Så klart jättebra, men jag börjar bli rädd att Inet kommer bli för stora för sitt eget bästa.

Förstår absolut hur du menar. Men jag tycker bara det är bra om dom blir stora. Den stora skaran av vanligt folk köper sina Datorer från de stora aktörerna som ex Media Markt. Problemet med dom stora elektronikkedjorna är att personalen ofta inte vet vad dom pratar om och folk blir "lurade" Datorerna som dom marknadsför som high end datorer är oftast medelmåtliga, speciellt stationära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Snälla Inet, öppna upp i Linköping med :<

Agree, har min studieort bara en tågresa därifrån.

Å andra sidan, ska man storshoppa kan man lika gärna ta nytta av 500kr frakfritt grejen.

Permalänk
Hedersmedlem

f*n va bra!! kommer garanterat åka ner någon dag fast än jag har en bilresa på 10mil <-- hellre det än att åka ner till medimarkt och andra stora elektronikkedjor som är svindyra på komponenter!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Härligt med lite tillväxt för Malmö, kanske man inte behöver beställa alla sin delar