Permalänk
Medlem

Hur kan vissa servrar vara 1.7 då senaste som finns att ladda ner är 1.6?

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nope. Dödar du banditer så blir du själv inte bandit. Det är bara om du skulle döda survivors.

Vad jag har hört så är det verkligen inte fallet?

Själv har jag nyss köpt spelet, dock tar det ju sin lilla tid att ladda ner 15gb.. första spelet på länge som jag faktiskt velat köpa! Något bättre AL animationer så är det ju perfekt! Möjligtvis hundar etc som blivit infekterade.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Vad jag har hört så är det verkligen inte fallet?

Själv har jag nyss köpt spelet, dock tar det ju sin lilla tid att ladda ner 15gb.. första spelet på länge som jag faktiskt velat köpa! Något bättre AL animationer så är det ju perfekt! Möjligtvis hundar etc som blivit infekterade.

Så var fallet förut, men nu har dom ändrat om lite så du får inga banditkläder nu längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Har sagt det förr och säger det igen, ryss=skjut innan han hinner skjuta dig, för även om han är trevlig till att börja med, så kommer han skjuta dig i ryggen så fort han får chansen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jacke0247:

Haha ja jag har lärt mig det nu!

Hahaha

Åh, jösses vad jag känner igen mig på dedär...
blev dödad av en kille (Rus_Andre) på en server, så dagen efter så tänkte jag "Nä, vafan, det är ju han igen.."
Var otroligt schysst på chatten, och ville ha hjälp med blod, och som god svensk så hjälper man han...

Och sen skjuter skallen av han, bara för att
Fick mig en Winchester och lite annat bra

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Så var fallet förut, men nu har dom ändrat om lite så du får inga banditkläder nu längre.

Skickades från m.sweclockers.com

WHAT? Hur ska man då se om någon är bandit eller inte? ... vafan..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

WHAT? Hur ska man då se om någon är bandit eller inte? ... vafan..

Va i...

BANDITKLÄDERNA VA JU DET ENDA BRA
Då VISSTE man att "den killen ska man akta sig för, jag går runt"

*SuperSverker - "Friendly?"
*Ryss-sate - "Yes, im a survivour"

*Poff*
Död.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

WHAT? Hur ska man då se om någon är bandit eller inte? ... vafan..

Trust no one, shoot first and ask questions later. Tyvärr.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Man får inte annan klädsel om man skjuter survivors längre nej. Nu får man istället hitta kläder för att få camo. Det finns i dagsläget enbart survivorklädsel, camo och ghillie.

Jag tror det är troligare att en illasinnad bandit väljer att se ut som en survivor än gammal bandit, av den anledningen att knäppa folk som är fast i det "gamla" och instinktivt söker kontakt med folk som ser ut som survivors.

Angående 1.7 så är det en testuppdatering som bara körs på SE3-SE6.

Allt information går att få tag på i deras officiella forum. Ett tips är att kolla där då och då för att få tag i viktig information. Exempelvis att mord i debug forest kan leda till ban.

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=9196

Citat:

Changelog:
* [FIXED] Long (sometimes infinite) loading times
* [FIXED] Saving sometimes will not happen
* [FIXED] Vehicles not initialized reliably on servers running multiple instances
* [FIXED] Very poor framerate on servers after some time (dead bodies causing it)
* [NEW] Server Side Architecture completely rewritten

EDIT:
En sak jag skulle vilja ha ordnad är informationen när man inspekterar en död spelare. Det skulle vara bra om man kunde se om han dog av zombiebett eller skotthål, även namn.

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Låt höra vad du har för någon

En billig laptop...ingen stationär,nej nej.
Tog den billigaste datorn (Eftersom att ´man behöver en)

En Compaq Presario CQ57.
Inga modifieringar,ingenting ändrat sen köpet.
Funderar på att köpa en Gaming PC för 10k.
Verkar någon från Thor serien värd att köpa tror du? från cdon

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Skrivet av 420GBGlass:

En billig laptop...ingen stationär,nej nej.
Tog den billigaste datorn (Eftersom att ´man behöver en)

En Compaq Presario CQ57.
Inga modifieringar,ingenting ändrat sen köpet.
Funderar på att köpa en Gaming PC för 10k.
Verkar någon från Thor serien värd att köpa tror du? från cdon

Annars så kan du ju kolla här på forumet efter dator paket. Finns massvis som letar efter datorer för 10 k

Visa signatur
Permalänk

tjena! tänkt köpa spelet men har ingen att spela med... någon som har en plats ledig?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Wow 1.7.0 är underbar ! kommer ju in på nolltid

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk

Håller på att tanka spelet nu, 86% ! Någon som vill lira?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Är det bara något jag har fått för mig eller är det mindre zombies på natten?

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte kan logga in längre? 1.7 funkade perfekt för mig fram tills för ågra timmar sen. nu fastnar jag antigen på loading eller retrying to authenticate

Permalänk
Medlem

Hur installerar man Dayz egentligen? Hittar bara äldre guider...
Steamversionen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Hur installerar man Dayz egentligen? Hittar bara äldre guider...

Har du kollat på deras officiella hemsida? http://www.dayzmod.com/downloads.php

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Har du kollat på deras officiella hemsida? http://www.dayzmod.com/downloads.php

Jäklar vad snabbt svar

http://cdn.armafiles.info/
Ska jag alltså ladda ner alla filer där? En del av filerna där fanns inte i videon jag kikade på nämligen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hur plockar man upp väskor?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jäklar vad snabbt svar

http://cdn.armafiles.info/
Ska jag alltså ladda ner alla filer där? En del av filerna där fanns inte i videon jag kikade på nämligen.

Ladda ner alla .rar filer

Här på Sweclockers så ligger man inte på lat sidan!

Skrivet av emilgf:

Hur plockar man upp väskor?

Scrolla och välja att ta upp den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ladda ner alla .rar filer

Här på Sweclockers så ligger man inte på lat sidan!

Danke!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag och har hunnit testa det lite och jag har endel frågor.

Grafiken ser lite suddig ut även fast jag har allt på max, är det så för er också eller är det någon inställning?
Tycker sensen är otroligt hög även fast jag har den på lägsta, hur fixar man det?
Går det att hoppa i spelet?

Permalänk
Medlem

Något sket sig för mig.
Får ett error när jag ska starta spelet, som lyder; " Addon 'dayz_code' requires addon 'dayz_weapons'"

Trycker jag på OK så startar spelet och jag får välja en server (sorterat på DayZ), men jag kan inte joina någon server. Spelet varnar om att någon addon är borttagen... Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Testat att installera om det. Ska jag lämna zip-filerna efter jag packat upp dom i addons mappen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Håller på att tanka spelet nu, 86% ! Någon som vill lira?

Funderar på att köpa arma för dayz och letar också efter folk att lira med.... Ålder?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil98:

Köpte spelet idag och har hunnit testa det lite och jag har endel frågor.

Grafiken ser lite suddig ut även fast jag har allt på max, är det så för er också eller är det någon inställning?
Tycker sensen är otroligt hög även fast jag har den på lägsta, hur fixar man det?
Går det att hoppa i spelet?

Ha samma resulution på "3D resolution" som på din skärm, eller den upplösningen som du valt i spelet.
Du bör hitta mouse sense under controls. (x axis, y axis)

Nej det går inte att hoppa i spelet, du kan kliva över saker med "V"

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Något sket sig för mig.
Får ett error när jag ska starta spelet, som lyder; " Addon 'dayz_code' requires addon 'dayz_weapons'"

Trycker jag på OK så startar spelet och jag får välja en server (sorterat på DayZ), men jag kan inte joina någon server. Spelet varnar om att någon addon är borttagen... Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Testat att installera om det. Ska jag lämna zip-filerna efter jag packat upp dom i addons mappen?

Du ska bara lägga in 1.7 coden i @DayZ/Addons och då borde det fixa sig!

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelek1:

Du ska bara lägga in 1.7 coden i @DayZ/Addons och då borde det fixa sig!

Vart finner jag 1.7?
Och hur gör man för att spela med folk man känner?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Geeks
SweClockers

Låser tråden nu när det är så många som skriver om olika saker. Skapa gärna nya trådar i forumet med mer specifika diskussionsämnen så blir det lättare för alla att följa.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015