ASUS N56VZ en bra ide eller en ulv i fårakläder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jochman:

Nu har vi kommit lite långt från min grundfråga, men jag överväger att köpa MSI GE70 i stället. DDR5 minnen som det har vart snack om och större skärm i övrigt samma delar. Man kommer åt mer när man öppnar datorn (bla fläkten) och den finns (på GE60 i alla fall) plats för en sån där liten ssd enhet. Jag skulle gärna jämföra storlek och vikt på adapter också, men det verkar svårare att hitta.

MSI:n finns också i lager vilket är en klar fördel när det kommer till själva köpandet.

Bortsett från att jag tycker att Asus är snyggare finns det några argument för/mot asus/msi jag borde känna till?

Jag vill också säga att det är mycket trevligt att David som verkar ha stenkoll (alt jobba) på ASUS tog sig tid att skriva i tråden.

Jag tänker köpa datorn under veckan som kommer.

Kan du möjligtvis länka datorn ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jochman:

Nu har vi kommit lite långt från min grundfråga, men jag överväger att köpa MSI GE70 i stället. DDR5 minnen som det har vart snack om och större skärm i övrigt samma delar. Man kommer åt mer när man öppnar datorn (bla fläkten) och den finns (på GE60 i alla fall) plats för en sån där liten ssd enhet. Jag skulle gärna jämföra storlek och vikt på adapter också, men det verkar svårare att hitta.

MSI:n finns också i lager vilket är en klar fördel när det kommer till själva köpandet.

Bortsett från att jag tycker att Asus är snyggare finns det några argument för/mot asus/msi jag borde känna till?

Jag vill också säga att det är mycket trevligt att David som verkar ha stenkoll (alt jobba) på ASUS tog sig tid att skriva i tråden.

Jag tänker köpa datorn under veckan som kommer.

Tycker inte du ska köpa ge70 hade den skickade dock tillbaks den.

Bra dator i övrigt, vikten, designen, prestandan osv, hade varit otroligt nöjd med datorn om det inte vore för skärmen. Skärmen har anti glare system vilket gör att inte den blänker/reflekterar så mycket, vilket är bra i sig men dom verkar ha löst det på ett så dåligt sätt att hela skärmen ser smutsig/grusig ut specielt vid ljus/vit bakrund. Det är inget man kan stänga av heller utan det är ytan på bildskärmen som är sån tyvärr

Jag verkar inte vara den enda som har det problemet heller på amazon.com är det också 2 st som har haft samma problem med datorn.

Permalänk
Medlem

Beställde efter Asus N56VM-S4034V

Den enda skillnaden jag kan hitta är grafikkortet som är lite svagare på "min" med en GT630M istället. Jag kommer hämta ut den idag så jag kan skriva ett par rader sedan vad jag tyckte om den. Kanske hjälper dig till val av dator.

Varför jag köpte denna var att de hade sådant sjukt bra pris på den hos Mr.PC 8299:-

Tydligen hade de bara en av dem för de tog bort den från hemsidan i samband med min beställning. Jag blev lite osäker om jag verkligen fick den eller inte eftersom priset var så lågt och de tog bort den från hemsidan direkt. Men nu har jag ett paket att hämta på utlämninstället så jag tror jag hade "max-flax"

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Hej!!!
Ni som har en Asus N56VZ vet ni hur man stänger av HT?? för jag hittar det inte på Bios, skulle vara tacksam för hjälp om det här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jochman:

Nu har vi kommit lite långt från min grundfråga, men jag överväger att köpa MSI GE70 i stället. DDR5 minnen som det har vart snack om och större skärm i övrigt samma delar. Man kommer åt mer när man öppnar datorn (bla fläkten) och den finns (på GE60 i alla fall) plats för en sån där liten ssd enhet. Jag skulle gärna jämföra storlek och vikt på adapter också, men det verkar svårare att hitta.

MSI:n finns också i lager vilket är en klar fördel när det kommer till själva köpandet.

Bortsett från att jag tycker att Asus är snyggare finns det några argument för/mot asus/msi jag borde känna till?

Jag vill också säga att det är mycket trevligt att David som verkar ha stenkoll (alt jobba) på ASUS tog sig tid att skriva i tråden.

Jag tänker köpa datorn under veckan som kommer.

----
EDIT: här är en länk till MSI:n

Hej Jochman!

Du, jag har ett väääldigt unikt förslag till dig, detta kanske är din lyckodag :). En av mina medarbetare på marknadsavdelningen kom med ett unikt erbjudande där vi tänkte att en person på Sweclockers forum skulle få möjligheten att testa och isf också recensera en Asus N56VZ modell i cirka 2 veckors tid. Vi spånade runt på forumet och kom att tänka på dig som startade den här tråden. Enda motkravet är att du isf skapar en ny tråd sen och skriver vad du tycker och tänker om datorn. Hur låter det? PM'a eller svara här i tråden om du är intresserad(behöver dock svar senast denna veckan).
// Asus.David

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej Jochman!

Du, jag har ett väääldigt unikt förslag till dig, detta kanske är din lyckodag :). En av mina medarbetare på marknadsavdelningen kom med ett unikt erbjudande där vi tänkte att en person på Sweclockers forum skulle få möjligheten att testa och isf också recensera en Asus N56VZ modell i cirka 2 veckors tid. Vi spånade runt på forumet och kom att tänka på dig som startade den här tråden. Enda motkravet är att du isf skapar en ny tråd sen och skriver vad du tycker och tänker om datorn. Hur låter det? PM'a eller svara här i tråden om du är intresserad(behöver dock svar senast denna veckan).
// Asus.David

Sjukt roligt initiativ, pluspoäng till er ASUS för att ni engagerar er. Om Jochman inte vill ta chansen gör jag det gärna Står och väger mellan en N56VZ och kommande XPS15 just nu, och att prova hade kunnat vara tungan på vågen.

Permalänk
Medlem

jag är på. PM:ar mina kontaktupgifter