Permalänk

Kompalitet med Ivy Bridge

Hej Jag undrar jag har en dell xps 8300 med H67 chips med sandy bridge processor i5 2310 funderar om jag ska uppgradera till ivy bridge i7 3770 mitt moderkort är DELL inc OY2MRG undrar om det skulle vara fungera är det någon som vet med tanke på inets varning (Obs, om moderkort med P67/Z68/H67/Q67-chip ska användas, kontrollera kompabilitet med processorn.)

Permalänk

Brukar vara dåligt med support när det gäller OEM moderkort...kolla i manualen...försök att ta reda på vad moderkortet heter...kolla om det finns modeller med samma moderkort med IVY...mkt jobb men det är enda vägen för att vara säker...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Leta upp en ny version av BIOS till ditt moderkort, om IB fungerar bör det stå i spec. för den nya BIOS versionen.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en märkesdator och du vill uppgradera till en ny generation av CPU så är det ganska minimal chans att det kommer fungera, vare sig med senaste eller äldre bios.

Däremot är chansen säkert god till att du kan uppgradera till en bättre Sandy bridge, dock en i5 2310 är fyrkärnig och blir ganska liten skillnad att byta CPU, speciellt som man inte kan använda K modeller i dessa datorer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300