Hjälp med bra build samt gear lvl 60 DH!

Permalänk
Medlem

Hjälp med bra build samt gear lvl 60 DH!

Hejsan kom nyss till lvl 60 efter 3 veckor speltid har inte spelat så mycket till o från då jag har haft fullt upp med annat. Nådde lvl 60 för ca 2h sen men har problem i inferno. Har problem med att döda bossarna samt döda Champions/Rare/Unique elller vad dem kallas köpte en ny pilbåge så har ca 21k i Damage o Dex 1707 o vit 882. 44k i guld har jag så jag kan väl inte få så bra gear för det så får sitta farma hell sålänge.

Vad bör jag kö på gear från AH? Dex+Res all+Has Socket eller Dex+Vit+Res all? Om jag kör Dex+Res all+Has socket vad ska jag kö med för gems? Kör med röda gems till vapen o gröna för gearet. Skulle vilja ha ett bra svar samt bra build på sitt skill träd. Detta kör jag med just nu:
Entangling shot + Bounty Hunter
Elemental Arrow + Nether Tentacles
Caltrops + bait the trap
Companion + Ferret Companion
Sentry + Guardian Turret
Rain of Vengence + Flying Strike
Vengeance
Sharpshooter
Steady Aim
All tips är välkommen så jag klarar av inferno.

Permalänk
Medlem

Gear wise är det AS, Crit hit, Crit damage som gäller, Skit i allt som heter resistance & vitality, du kommer bli oneshottad av allt iaf.
Rött gem i vapen är en dps decrease kör alltid grönt där. Så bara att totalt satsa på allt som med damage att göra.
Personligen satsar jag på AS första sedan crit hit, har ca 200% crit hit damage så den är okej tycker jag.

När det gäller en vettig build så är det väldigt personligt, jag kör knappt aldrig själv men när jag gör det kör jag denna
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aRdXYV!YeT...
Caltrops är något jag precis börjat köra med, tycker om crit incr buffen den ger också så du kan ju testa vad du själv tycker är bra.

Jag har har mestadels progressat i party, (upp till Diablo Inferno).
Det ända jag byter ut då är att jag tar bort Vault och lägger till Rain of Vengeace + Flying Strike, fungerat riktigt bra.

Sedan vet jag inte hur bra detta kommer fungera för dig då jag har ca 43k dmg utan SS uppe atm. så grejerna dör snabbt.
blåa packs i act 4 solo är inga prolbem bara att man måste springa runt och kitea konstant.

Permalänk
Medlem

jagged spikes på caltrops är underbart när man måste kita allt

kör du en build som äter mycket hatred typ cluster arrow med loaded for bear så kör med bat companion, annars skit i den skillen.

kör alltid med hungering+devouring, vault, smoke screen och preparation med heal själv, och byter den sista skillen ganska ofta beroende på vad jag gör, caltrops eller cluster arrow+loaded for bear är nog dom vanligaste sakerna jag använder

har du ett 600+ dps vapen borde du kunna farma act1 iallafall, ger bra med guld. lättast då är nog att köra AzeeM's build men byta runan på caltrops till jagged spikes, den gör ganska mycket skada, acrobatics på vault är ganska bra också eftersom du får in fler smoke screens och/eller caltrops

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzeeM:

Gear wise är det AS, Crit hit, Crit damage som gäller, Skit i allt som heter resistance & vitality, du kommer bli oneshottad av allt iaf.
Rött gem i vapen är en dps decrease kör alltid grönt där. Så bara att totalt satsa på allt som med damage att göra.
Personligen satsar jag på AS första sedan crit hit, har ca 200% crit hit damage så den är okej tycker jag.

När det gäller en vettig build så är det väldigt personligt, jag kör knappt aldrig själv men när jag gör det kör jag denna
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aRdXYV!YeT...
Caltrops är något jag precis börjat köra med, tycker om crit incr buffen den ger också så du kan ju testa vad du själv tycker är bra.

Jag har har mestadels progressat i party, (upp till Diablo Inferno).
Det ända jag byter ut då är att jag tar bort Vault och lägger till Rain of Vengeace + Flying Strike, fungerat riktigt bra.

Sedan vet jag inte hur bra detta kommer fungera för dig då jag har ca 43k dmg utan SS uppe atm. så grejerna dör snabbt.
blåa packs i act 4 solo är inga prolbem bara att man måste springa runt och kitea konstant.

Vad menar du med AS inte så bra på förkortningar i spelet hehe. Kan du skriva ner lite snabbt vad jag ska söka på få gear i AH tex som jag skrev Dex + All res + Has socket nu tog jag det vara som ett exempel så du skulle kunna förstå vad jag menade

Skrivet av Prophet^:

jagged spikes på caltrops är underbart när man måste kita allt

kör du en build som äter mycket hatred typ cluster arrow med loaded for bear så kör med bat companion, annars skit i den skillen.

kör alltid med hungering+devouring, vault, smoke screen och preparation med heal själv, och byter den sista skillen ganska ofta beroende på vad jag gör, caltrops eller cluster arrow+loaded for bear är nog dom vanligaste sakerna jag använder

har du ett 600+ dps vapen borde du kunna farma act1 iallafall, ger bra med guld. lättast då är nog att köra AzeeM's build men byta runan på caltrops till jagged spikes, den gör ganska mycket skada, acrobatics på vault är ganska bra också eftersom du får in fler smoke screens och/eller caltrops

Vapnets rate är ca 450-500 då jag köpte den för 150k

Permalänk
Medlem

AS = attack speed

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

AS = attack speed

Tackar så det gear jag ska köra med är AS/Crit hit/crit damage om jag fattar det rätt?

Permalänk
Skrivet av Prophet^:

AS = attack speed

Det Prophet kallar AS heter egentligen IAS eftersom det är Increased Attack Speed. Funnits sen diablo 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Tackar så det gear jag ska köra med är AS/Crit hit/crit damage om jag fattar det rätt?

japp

Skrivet av FeedHurley:

Det Prophet kallar AS heter egentligen IAS eftersom det är Increased Attack Speed. Funnits sen diablo 2.

så sant!

ett till tips är att hålla dig borta från rares med increase attack speed eftersom det inte funkar och leta efter attack speed increased istället

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Förstår inte build riktigt som AzeeM postade man kan ju bara använda en defensiv skill right? Men när jag kollar på builden så är det både Smoke screen och caltrops. Så där har jag kört mig fast litegrann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Förstår inte build riktigt som AzeeM postade man kan ju bara använda en defensiv skill right? Men när jag kollar på builden så är det både Smoke screen och caltrops. Så där har jag kört mig fast litegrann.

elective mode i options, låter dig välja fritt

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

elective mode i options, låter dig välja fritt

Tackar förresten vad heter du på D3 skulle behöva hjälp med en sak.
O en sak till sitter o letar gear nu men vissa delar till gear både rear/magic så finns det inte att välja crit hit crit damage increase/attack speed. Hittade bara hanskar med crit o hit damage. Så kan nån lägga ut exakt på vad man ska söka på varje gear sak? är inte så jäkla bra på sånt här.

Permalänk
Medlem

du ser vad du kan söka på i AH, leta efter dex på allt och sen attack speed/Crit etc på det som finns

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zero201:

Vad menar du med AS inte så bra på förkortningar i spelet hehe. Kan du skriva ner lite snabbt vad jag ska söka på få gear i AH tex som jag skrev Dex + All res + Has socket nu tog jag det vara som ett exempel så du skulle kunna förstå vad jag menade

Vapnets rate är ca 450-500 då jag köpte den för 150k

Lol köpte du en 500dps båge för 150k? Det finns ju hundratals bågar med runt 800dps för 5-20k?

Edit: Azeem, hur jävla mycket dex har du? Jag är lvl 57 och har runt 1400dex vilket ger mig 10k damage utan SS och 26k med Har två olika lvl 60-bågar jag hittade billigt som båda skulle ge mig runt 50k damage med SS

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Ja men sen fick jag en ny båge av en annan med strax över 700DPS o fått upp min damage till nästan 40k så critar nu mellan 35-55k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zero201:

Ja men sen fick jag en ny båge av en annan med strax över 700DPS o fått upp min damage till nästan 40k så critar nu mellan 35-55k

Kör du verkligen med SharpShooter? Jag som är lvl 57 och har 10k damage utan SS (26k med SS) samt en båge med 370dps crittar mellan 30-55k Har crittat 75k en gång

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Kör du verkligen med SharpShooter? Jag som är lvl 57 och har 10k damage utan SS (26k med SS) samt en båge med 370dps crittar mellan 30-55k Har crittat 75k en gång

Yes kör med dessa passiva skills Steady aim Archery Sharpshooter