Permalänk
Avstängd

msi GTX460 och Nightjar 300W?

Tjennaa, tänkte kolla en sak Innan jag bygger. - att Om mitt Nightjar 300W agg kommer palla att driva mitt MSI gtx460
har för mig att att gtx460 kräver 400w aggregat? men dom kanske då räknar med i beräkningen att vissa köper skitagg?
vad tror ni? kommer det att funka? skulle vilja veta innan jag rör runt inne i datorn.
tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ouffer:

Tjennaa, tänkte kolla en sak Innan jag bygger. - att Om mitt Nightjar 300W agg kommer palla att driva mitt MSI gtx460
har för mig att att gtx460 kräver 400w aggregat? men dom kanske då räknar med i beräkningen att vissa köper skitagg?
vad tror ni? kommer det att funka? skulle vilja veta innan jag rör runt inne i datorn.
tack på förhand!

Beror väl på vad resten utav dina komponenter är.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Demonoidz:

Beror väl på vad resten utav dina komponenter är.

ja kanske d glömde skriva d. det är:

Intel Q9400 cpu
DDR2 minnen 800 mhz 4x2gb
och en Intel 320serie SSD

och totalt 4 fläktar som den ska driva
ingen överklockning på nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

ja kanske d glömde skriva d. det är:

Intel Q9400 cpu
DDR2 minnen 800 mhz 4x2gb
och en Intel 320serie SSD

och totalt 4 fläktar som den ska driva
ingen överklockning på nåt

Det lär funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

Tjennaa, tänkte kolla en sak Innan jag bygger. - att Om mitt Nightjar 300W agg kommer palla att driva mitt MSI gtx460
har för mig att att gtx460 kräver 400w aggregat? men dom kanske då räknar med i beräkningen att vissa köper skitagg?
vad tror ni? kommer det att funka? skulle vilja veta innan jag rör runt inne i datorn.
tack på förhand!

Tveksamt...

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Går bra om du har tillräckligt med strömstyrka på 12V linan och och massor av diskar eller överklockar hårt. Dock har du inte jättestora marginaler.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ouffer:

ja kanske d glömde skriva d. det är:

Intel Q9400 cpu
DDR2 minnen 800 mhz 4x2gb
och en Intel 320serie SSD

och totalt 4 fläktar som den ska driva
ingen överklockning på nåt

Blir nog väldigt tight. Inte direkt så strömsnåla komponenter. Ett 500w för dig hade varit guld värt, helt ärligt. 300 är antagligen för lite i full load, speciellt under en längre tid.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

du har 18 A på 12v linan och GTX 460 kräver 24 A för att fungera felfritt.. tyvärr så måste du byta det!

Permalänk
Avstängd

fann jag måste prova, tystnaden av det nätagget är värt de..
kör kabeln rakt in i väggen och inte i förgreningsdosan då. det var bra tips, hade jag inte tänkt på..
om man offrar någon ramsticka och fläkt då? gör det så mycket i det stora hela

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

du har 18 A på 12v linan och GTX 460 kräver 24 A för att fungera felfritt.. tyvärr så måste du byta det!

ahh ok, såg inte ditt inlägg,. ja då kanske det inte är någon ide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

fann jag måste prova, tystnaden av det nätagget är värt de..
kör kabeln rakt in i väggen och inte i förgreningsdosan då. det var bra tips, hade jag inte tänkt på..
om man offrar någon ramsticka och fläkt då? gör det så mycket i det stora hela

Nja, om du tar ut processorn så kanske det funkar

Nej men seriöst, köp detta agg: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=339075
Det kommer fungera i många år framåt utan problem

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

fann jag måste prova, tystnaden av det nätagget är värt de..
kör kabeln rakt in i väggen och inte i förgreningsdosan då. det var bra tips, hade jag inte tänkt på..
om man offrar någon ramsticka och fläkt då? gör det så mycket i det stora hela

Du kan offra grafikkortet, det är där marginalen ligger

Köp ett XFX Core 550W 80+Bronze så har du iaf (kostar knappt 400) så du klarar dig utan problem

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Som ovan, köp ett XFX Core 550w 80+ Bronze, så har du ett kvalités nätagg till en billig peng.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av excepto:

Nja, om du tar ut processorn så kanske det funkar

Nej men seriöst, köp detta agg: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=339075
Det kommer fungera i många år framåt utan problem

hehhe då det är en htpc så vill jag ha den tyst nu efter att jag stört mig på ljudet från vanliga nätagg
någon som vet något bra annat passivt kylt nätagg? har en zalman reserator också så nu ska d bli tyst på den

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/power_corsair_430w_cxv2_builder_... funkar om du inte vill lägga pengar på en sådan gammal burk däremot skulle nog http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal-design-tesla-650w-... varit det absolut bästa valet, snuskigt bra nätagg för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

hehhe då det är en htpc så vill jag ha den tyst nu efter att jag stört mig på ljudet från vanliga nätagg
någon som vet något bra annat passivt kylt nätagg? har en zalman reserator också så nu ska d bli tyst på den

http://www.inet.se/produkt/6909725/fsp-xilenser-500w-passivt-... finns tyvärr inga genvägar när det kommer till passiva nätagg, skulle dock kört på Fractal Design Tesla 650w, borde aldrig göra några ljud ifrån sig eftersom det knappt kommer bli belastat sålänge du inte spelar något och då har man väl ljud på som tar bort ljudet från fläkten

Permalänk
Avstängd

jag tycker om de gammla quad processorerna, jag litar på dem i vått och torrt därför sitter jag bara på såna i mina burkar =D
men iaf så kom jag på att i min andra dator har jag ett thermaltake tyst nätagg 350w som driver en q9550, radeon 5870 och 8gb 1066mhz dominator minnen kan jag swappa plats på aggen bara då? och ändå driva den andra med 300w?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ouffer:

jag tycker om de gammla quad processorerna, jag litar på dem i vått och torrt därför sitter jag bara på såna i mina burkar =D
men iaf så kom jag på att i min andra dator har jag ett thermaltake tyst nätagg 350w som driver en q9550, radeon 5870 och 8gb 1066mhz dominator minnen kan jag swappa plats på aggen bara då? och ändå driva den andra med 300w?

nää, hur fan lyckas du driva de med 350w? de måste vara ett snuskigt bra nätagg om du kan driva runt den riggen på så lite watt eller så ligger det på 100% konstant om du gör något krävande.. min rigg i sign drar runt 530w i full load

Permalänk
Medlem

Lånar tråd´n lite,
tror ni att ett hp agg på 300w skulle kunna driva en E8400 alt en Q9550?
Övriga komponenter; 8600GT(ingen egen strömsladd), en hdd, miniATX kort.