Permalänk
Medlem

Köpt tips till hörlurar

Hejsan!
jag ska köpa nya hörlurar för att minna turtel beach ger mig inte ljud kvaliten längre och micen är sönder
de ska användas till spel och i skolan så det får inte vara någon mic på den och den ska helst ha en 3,5 mm slad
minna krav på de nya är
- Bra ljudkvalitet
- Ingen mic
- Helt instängda så man tex bara hör musiken eller spel ljudet (inte grannarnas musik)
- och en bords mic
Tack i förväg
mvh Patrik

Permalänk
Medlem

Vore bra om du sätter en budget. En sökning på Turtle Beach ger allt från 400-2000.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Vore bra om du sätter en budget. En sökning på Turtle Beach ger allt från 400-2000.

högst 1200 och det ska helst vara ett par studion hörlurar typ inte turtel beach för att jag har en bords mic så jäg behöver bara ett bra par hörlurar

Permalänk
Medlem

Då är det följande modeller som är intressanta.

Audio Technica ATH-M50
AKG K 272 HD
Denon AH-D1100

Möjligen Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm om du vill tumma på budgeten lite.

I vanlig ordning så rekommenderar jag att du försöker kolla upp vilka hifi-butiker det finns i ditt område och ta en heldag på stan för att lyssna på de modeller du är intresserad av och välja de du tycker bäst om.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

KRK KNS 6400/8400, stängda studio hörlurar med bra ljudbild, mycket detalj och bra separation

Permalänk

Audio Technica ATH-M50 är riktigt trevliga, sitter med de på nu :D. Kolla runt lite recensioner på de väldigt många inklusive mig som gillar dessa.

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par samson nyligen för 500, riktigt bra!
Vad kostade tipset btw?

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Avstängd

Tjena, Du sa att din budget var ~1200 kr... hittade ett par bra hörlurar som garanterat stänger ute allt ljud, det ända du hör är musiken / ljudet från spelet har själv ett par som jag aldrig använder, men allt jag säger om dem, är riktigt bra ljud, stänger uta ALLT annat störande ljud, + att den har 3,5 mm kontakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=510342

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

KRK KNS 6400/8400, stängda studio hörlurar med bra ljudbild, mycket detalj och bra separation

Visserligen efterfrågade TS specifikt studiohörlurar, men tror dessa kanske kan bli lite bastråkiga när de ska vara till spel?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0nt3:

Tjena, Du sa att din budget var ~1200 kr... hittade ett par bra hörlurar som garanterat stänger ute allt ljud, det ända du hör är musiken / ljudet från spelet har själv ett par som jag aldrig använder, men allt jag säger om dem, är riktigt bra ljud, stänger uta ALLT annat störande ljud, + att den har 3,5 mm kontakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=510342

Och på köpet får man extremt dåligt ljud som är sämre än ett par 500krs hörlurar.

Permalänk

Varför behöver du hjälp här om du redan köpt tips?

Permalänk
Medlem

nu har jag två jag funderar på
http://www.dustinhome.se/product/5010610912/audio-technica-at...
eller
http://www.dustinhome.se/product/5010549976/sennheiser-hd-280...
jag kommer även lyssna på dubstep och hardstyle så klagar inte om det är en redig bass och om de håller länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Visserligen efterfrågade TS specifikt studiohörlurar, men tror dessa kanske kan bli lite bastråkiga när de ska vara till spel?

Mjo, men det spelar ingen roll imo. JVC HA-RX700 ska ha rätt bra bass och vara roliga att spela med, men de är för stora för att ha på sig någon annanstans än hemma

Permalänk
Avstängd

Audio Technica ATH-M50
AKG K 272 HD

Skulle jag rekommendera dig, bra lurar för pengarna

Permalänk
Medlem

Då blir det ett par AUDIAUDIO-TECHNICA ATH-M50 kommer hem 2012/06/26 :/
Tack för all hjälp