Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

RO2 är lika mycket COD som COD är. Du kan run and gunna om du vill. Så "nisch" pff.

Du verkar heller inte veta vad "~" är... alltså ~2 = avrundat till 2. =O

Och där besannades alla mina misstankar.Kan inte du springa iväg och trolla någon annanstans..snälla!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tEan:

Och där besannades alla mina misstankar.Kan inte du springa iväg och trolla någon annanstans..snälla!

Det är ju sant?

I RO1 så var det andra bullar. RO2 är mer riktat till COD fans än RO1 veterans.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

RO2 är lika mycket COD som COD är. Du kan run and gunna om du vill. Så "nisch" pff.

Du verkar heller inte veta vad "~" är... alltså ~2 = avrundat till 2. =O

Du har alltså inte spelat RO2 alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är absolut inte som COD att du kan springa med en SMG och döda är inte det ända som krävs för att spelet ska bli som COD.
Sen är det inte direkt att du kan kuta runt o pricka fiender om dom inte är typ 5 meter framför dig (vilket vore dåligt om du inte kunde träffa) men är fienden på större avstånd är det absolut inte effektivt att röra sig samtidigt som du skjuter till skillnad från Cod.
Sen att du tycker det är för arkadigt är ju ett tecken på att du kanske ska gå över till arma liknande spel.

FAnns ju någon YT video där en person spelar likt Call of Duty (springer och hippar, skjuter ihjäl folk i distansen för att det är väldigt lite recoil etc)

Det är inte svårt att springa och skjuta ihjäl folk i spelet. Folk gör det hela tiden. Ingen som kommer ihåg att det fanns flertalet trådar på tripwires forum förut där veteranerna klagade på att spelet var för mycket COD och för lite RO.
Arma 2 är annan sak, bättre spel dock.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Du har alltså inte spelat RO2 alls.

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
21.1 hrs on record

http://cloud.steampowered.com/ugc/577808216976955133/B8F649E1...
http://cloud.steampowered.com/ugc/578936844554572604/6228BA58...
Fungerar utmärkt att spela ala Cod.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

FAnns ju någon YT video där en person spelar likt Call of Duty (springer och hippar, skjuter ihjäl folk i distansen för att det är väldigt lite recoil etc)

Det är inte svårt att springa och skjuta ihjäl folk i spelet. Folk gör det hela tiden. Ingen som kommer ihåg att det fanns flertalet trådar på tripwires forum förut där veteranerna klagade på att spelet var för mycket COD och för lite RO.
Arma 2 är annan sak, bättre spel dock.

Går gör det säkert men det går ju i alla spel efterom skotten går frammåt även om du rör på dig. Visa videon så får jag se när dom springer runt och plockar folk på långa avstånd med SMG. Själv upplever jag spelstilen iprincip likadan som den är i RO1 men då spelar jag inte 25h/dag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Går gör det säkert men det går ju i alla spel efterom skotten går frammåt även om du rör på dig. Visa videon så får jag se när dom springer runt och plockar folk på långa avstånd med SMG. Själv upplever jag spelstilen iprincip likadan som den är i RO1 men då spelar jag inte 25h/dag.

Spelstilen är likadan endast för att du spelar med folk som beter sig som de gjorde i Ro1.
Hoppa in på en server fylld med blandat folk så ser du att många springer runt likt kaniner.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Spelstilen är likadan endast för att du spelar med folk som beter sig som de gjorde i Ro1.
Hoppa in på en server fylld med blandat folk så ser du att många springer runt likt kaniner.

Jasså hur kommer jag in på kanin servrarna då? Jag kan inte påstå att jag kör samma server någon gån utan tar bara någon med låg ping och rolig bana. Visst finns det folk som inte kör taktiskt och bara är ute efter kills men dom försvinner från spelet fort eftersom du inte belönas om du har många kills genom att få tusentals ribbons och unlocks till vapnena som i cod o bf3 , finns bara ett fåtal unlocks.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jasså hur kommer jag in på kanin servrarna då? Jag kan inte påstå att jag kör samma server någon gån utan tar bara någon med låg ping och rolig bana. Visst finns det folk som inte kör taktiskt och bara är ute efter kills men dom försvinner från spelet fort eftersom du inte belönas om du har många kills genom att få tusentals ribbons och unlocks till vapnena som i cod o bf3 , finns bara ett fåtal unlocks.

Man får ju inga belöningar för att spela öht. Förutom att gå upp i Rank vilket inte verkar ge något annat än att gubben blir äldre?

De bör ta och lägga in mer banor och annat, för spelet behöver något nytt.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Man får ju inga belöningar för att spela öht. Förutom att gå upp i Rank vilket inte verkar ge något annat än att gubben blir äldre?

De bör ta och lägga in mer banor och annat, för spelet behöver något nytt.

Nja du kan ju låsa upp bajonett och några nya vapen och sånt om du inte köpte deluxe och har de från start. Men sånt är inte nödvändigt enligt mig, bättre att det mesta är från start. Fungerar ju skitbra i ex cs.

Nya banor kommer komma nu när de släppt modding grejerna, redan sett någon server som kör en bana från RO1
Men jag kan hålla med dig om att spelet är mer krävande av hårdvaran än det borde vara, men det kanske kan ursäktas med att dom är ett team på 17 gubbar eller vad det var.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Man får ju inga belöningar för att spela öht. Förutom att gå upp i Rank vilket inte verkar ge något annat än att gubben blir äldre?

De bör ta och lägga in mer banor och annat, för spelet behöver något nytt.

Dom har ju släppt modtool och sen liknar det verkligen INTE cod.

EDIT:skrev fel först:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonthan:

Dom har ju släppt modtool och sen liknar det verkligen INTE cod.

Ja men spelarna ska inte behöva göra utvecklarens jobb.
Liknar cod? Jo. Under WWII? Jo.
Man har vapen, man kan springa, hoppa, ligga ner, luta sig, skjuta, croucha etc. Eller iofs, detta är vad som gör spelet unikt!
Eller nej, det finns inget som direkt separerar RO2 från mängden shooters annat än att det krävs ett-två skott för att ta ner en fiende.. oj där kommer Hardcore in i COD spelen ;P Man kan fortf springa runt och skjuta ihjäl folk då man inte direkt tappar andan i spelet och på så sätt blir påverkad av superunrealisticwobblingweaponofdoom. Sålänge kulorna går dit vapnet pekar så träffar man, oftast.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Ja men spelarna ska inte behöva göra utvecklarens jobb.
Liknar cod? Jo. Under WWII? Jo.
Man har vapen, man kan springa, hoppa, ligga ner, luta sig, skjuta, croucha etc. Eller iofs, detta är vad som gör spelet unikt!
Eller nej, det finns inget som direkt separerar RO2 från mängden shooters annat än att det krävs ett-två skott för att ta ner en fiende.. oj där kommer Hardcore in i COD spelen ;P Man kan fortf springa runt och skjuta ihjäl folk då man inte direkt tappar andan i spelet och på så sätt blir påverkad av superunrealisticwobblingweaponofdoom. Sålänge kulorna går dit vapnet pekar så träffar man, oftast.

Det är som att säga att Nfs carbon är samma grej som Forza osv bara för att man kan ju åka åka frammåt, bakåt ,vänster och höger. Samtidigt som du ska komma först i mål.
Själva grundtanken är typ samma men spelen är långt ifrån samma spel för det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Liknar cod? Jo. Under WWII? Jo.
Man har vapen, man kan springa, hoppa, ligga ner, luta sig, skjuta, croucha etc. superunrealisticwobblingweaponofdoom.

Shiiiit. Kan man springa i cod??? Undrar om man kan det i andra fps spel med,det vore ju magiskt;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Skulle spela lite nu och tyvärr verkar spelet ganska dött. Hittade ingen server hade över 15 riktiga spelare. Totalt 750 spelare inne i hela världen. Lite synd att det verkar dö så snabbt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag spelade senast härom dagen, och jag hade då inga problem att hitta servrar med "riktiga" deltagare, dvs ej bottar. Har iofs ett antal favoriter som jag håller mig till.

Gillar fortfarande spelet skarpt. Bästa FPS sedan CoD1, i mitt tycke.

Permalänk

Hej!

Jag har börjat spela lite RO2 och tycker det är sjukt roligt Men jag har levlat upp till lvl 26 med kar98 hur låser man upp remove sight hood? hade bajonet innan Btw hur får man pistoler som backup? Och hur väljer man så man får uppgraderingarna?

EDIT: Lägg till mig gärna på steam om ni vill köra filipcombat heter jag.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Verkar som om Tripwire har släppt en jävligt stor patch som har ändrat spelet en hel del samt fixat en massa bugs.

Video över patchen av tripwire:http://www.youtube.com/watch?v=FiqNFuE5HFk&feature=youtu.be
En lista över alla ändringar:

Ganska synd att det är få spelar som spelar spelet, det sålde över 50k exemplarer och det är ändå bara cirka 500-800 spelare.
RO2 hade potential för att bli en bra fps och den har många nya grejjer som man inte ens har sett i andra fps förut men alla bugs har ju dragit ner populariteten väldigt mycket.

Just nu har jag massor av examensarbete att göra klart för att testa den nya patchen, men hade varit gött ifall man kunde höra sweclockers åsikter om det nya patchen.

EDIT: Helvete, tinypic laddade up bilden som JPEG, förlåt ifall det är suddigt, ska genast ladda upp det i PNG format.
EDIT2: Finner ej någon host som tar emot PNG och ej kräver registrering, bilden kan ni hitta i patch notes iaf.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Change log finns även här
http://www.heroesofstalingrad.com/change-history/change-histo...

Jag blev väldigt överraskad av en del saker där, t.ex. att spelare slutade ta skada på de delar av kroppen de en gång bandagerat och att fotstegen kunde sluta höras ibland (något jag trodde jag inbillade mig)..

Nu har dock patchen skjutits upp några timmar p.g.a. buggar i patchen.

http://forums.tripwireinteractive.com/showpost.php?p=1074285&...

Permalänk
Medlem

Hej!

På min installation är min "Senaste Nyheter" daterad senast 2011-11-21?
Dock så laddade den ner någon uppdatering i går, eller i förrgår. Ser dock ingen nyare "patch notes" eller "change log" än så länge....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Hej!

På min installation är min "Senaste Nyheter" daterad senast 2011-11-21?
Dock så laddade den ner någon uppdatering i går, eller i förrgår. Ser dock ingen nyare "patch notes" eller "change log" än så länge....

På Tripwires forum skrivs det att dom släppt några patcher som innehåller några av uppdateringarna, och att den stora patchen inte är klar än (den släpps om några timmar)..

Permalänk
Medlem

Detta hade jag helt missat! Just nu är det 4500 pers inne på servrarna, och spelet ligger plats fyra på försäljningslistan... Verkar som att Tripwire har lyckats bra när man läser det officiella forumet med. Nu ska jagbara ladda färdigt spelet, då mina filer blivit korrupta. Vi ses på slagfältet!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag passade på att köpa spelet under helgen. Tycker det här är ett fantastiskt spel som fler verkligen borde kika på, speciellt om man vill ha en djupare taktisk shooter men ändå vill ha rejält med action.
Stela animationer, lite trögt och buggigt ibland som att man fastnar i objekt och väggar och underlag kan försvinna eller att man sjunker in i. Inte ofta nog att det tar bort det som är positivt i spelet dock. Det här känns annorlunda på ett väldigt bra sätt. Folket som spelar samarbetar verkligen, kanske för att man i princip måste.

Rundor som jag spelat hittils har handlat om samarbete, taktik, tålamod och spänning. Kommer på mig själv ofta med att sitta framåtlutad med näsan i skärmen medan jag bevakar en gränd eller bunker.

Permalänk
Medlem

Nu när det mesta är fixat så borde fler verkligen prova detta spelet.Det här är det första spelet på länge som känns som ett riktigt pc-spel.

Det som behövs nu är mer innehåll(kartor,fordon mm).Ser fram emot modden Rising storm som förhoppningsvis släpps inom en inte allt för lång framtid.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Måste tjata lite till för det här spelet är så vansinnigt skönt och roligt att spela. Som tEan skriver så känns det som ett riktigt PC-spel. Skön mix av CS, BF2 och Arma fast mer hardcore, men ändå inte.

Permalänk

Tjenare.
Var med i Red Orchestra: Ostfront och har nu plockat upp Heroes of Stalingrad.
Förjävla kul spel alltså.

Bra teamwork på servern jag lirar på också.. Ryssarnas sida har alltid aktiv kommunikation, riktigt härligt.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Japp. Sedan "free weekend"-dealen och nya patchen är spelet ÄNNU bättre. Men fasen vad spö jag får i Classic. Jag är för gammal för detta ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Japp. Sedan "free weekend"-dealen och nya patchen är spelet ÄNNU bättre. Men fasen vad spö jag får i Classic. Jag är för gammal för detta ....

Classic är ju lättare för oss som inte är 15 år, höga på energidrink eller har reflexer som harar. Känner att jag lättare kan överlista dessa när det inte går så himla snabbt

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Jävla skitspel... Jag sket i att spela bara efter några dagar efter release och nu när jag installerade det på nytt så möts jag av samma skit som förut. Serverbrowsern buggar och jag får inte upp några servrar. Spelet crashar och jag blir kickad för steam connection nånting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

Jävla skitspel... Jag sket i att spela bara efter några dagar efter release och nu när jag installerade det på nytt så möts jag av samma skit som förut. Serverbrowsern buggar och jag får inte upp några servrar. Spelet crashar och jag blir kickad för steam connection nånting.

Fick inte heller upp några servrar i går, men jag ändrade i filtret och sedan dök det upp mängder. Om spelet kraschar så kanske det har med trasiga filer eller problem med Steam att göra?