Permalänk
Medlem

Köpa datorskärm, vad ska man ha?

Hejsan det är så att jag ska köpa mig en ny datorskärm med upplösningen 1920x1080 och priset för inte överstiga
2300kr plus att jag ska kunna köpa det i butik här i östergötland/norrköping, och helst ska det vara 2ms i reaktion men
går det inte så är det inga problem. också om det går så skulle jag helst vilja ha 27 tums men 23-24 är inga problem det heller.

Jag undrar också om min nuvarande skärm går att ha kvar 1680x1050 då jag har tänkt
o ha youtube swec och sådant på den alltså den ska vara min webläsare skärm eller ha annat små skit på

Jag har kollat och läst om http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=LS27A550HS%2fEN
och det verkar vara lite olika åsikter om den och bolaget samsung så är inte helt säker!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag inte testat 27" med upplösningen 1920 x 1080, men majoriteten av alla jag sett på SweClockers anser att det är för låg upplösning på för stor skärmyta. Satsa på 24".

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Personligen har jag inte testat 27" med upplösningen 1920 x 1080, men majoriteten av alla jag sett på SweClockers anser att det är för låg upplösning på för stor skärmyta. Satsa på 24".

Jo jag läste lite gamla trådar och du verkar ha rätt om det här..

har du något tips på en skärm :)?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Har själv en 27" med 1920*1080 och tycker det funkar alldeles utmärkt men det är jag det...

Visa signatur
Permalänk

Satsa på en 16:10 Jäkligt skönt med extra skärmyta på höjden!
Såg att de hade kampanj på dustin på denna : http://www.dustinhome.se/product/5010603409/samsung-syncmaste...

24",16:10, 1920 x 1200

Är dock inte någon expert på skärmar, tycker det är svårt att hitta rätt i djungeln!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Satsa på en 16:10 Jäkligt skönt med extra skärmyta på höjden!
Såg att de hade kampanj på dustin på denna : http://www.dustinhome.se/product/5010603409/samsung-syncmaste...

24",16:10, 1920 x 1200

Är dock inte någon expert på skärmar, tycker det är svårt att hitta rätt i djungeln!

Jag med :S

Har dock en ny fråga..jag har bara ett dvi uttag och resten är hdmis..så måste skärmen ha hdmi för att jag ska kunna
köra 2 skärmar då? då min nuvarande är strikt bara vga

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Jag med :S

Har dock en ny fråga..jag har bara ett dvi uttag och resten är hdmis..så måste skärmen ha hdmi för att jag ska kunna
köra 2 skärmar då? då min nuvarande är strikt bara vga

Japp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Distilled:

Edit: vet inte hur hdmi står sig i adapter fronten dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Har själv en 27" med 1920*1080 och tycker det funkar alldeles utmärkt men det är jag det...

Fick precis hem min LG W3000H och jag tar tillbaka det jag sa innan

Min 27" Benq var nog inte så bra som jag tyckte innan nu när jag fick något annat att jämföra med...

Visa signatur