Permalänk
Medlem

Ny gaming burk, 14000:-

Går nu i köp tankar på ny burk!
Då jag tror att det ska fungera kollar jag ändå. Bör jag ändra på något så ge förslag.
budgeten är 14 000:-!

Har då detta förslag med:
Cpu: Intel 3570K
Gpu: Gigabyte gtx 670 oc
Minnen: Corsair VENGEANCE LP 8 gb
agg: Corsair Gaming Series 700W 80+
Mb: Asus MAXIMUS V GENE-V Z77
Hdd: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
Ssd:Samsung SSD Desktop 830-Series 64GB
Cpu kyllning: Corsair Cooling Hydro H80

Länk:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1822208/kanske

Alla tips uppskattas !

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Medlem

SSD:n är för liten, skaffa 120 GB i stället.

Annars är det perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Säker på att du behöver vattenkylning? 3570K'n är ändå inte överklocksvänlig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vozzen:

Säker på att du behöver vattenkylning? 3570K'n är ändå inte överklocksvänlig..

UHHMMM....''K''=ÖVERKLOCKNINGSVÄNLIG!!!!!!;)

Tycker det ser bra ut. Håller med om att en 60GB är lite lite och att du ska satsa på en 120GB

Visa signatur

#1: CPU: Intel core 2 duo 3GhZ MB: ASUS P5SD2-VM Grafikkort: MSI Radeon HD 4670 1GB HD: 320GB RAM: 2GB PSU: 430W
#2. CPU: Intel core I5 2500K 3,3GHZ+Phanteks ph-tc14 cooler MB: ASUS P8Z68 V-PRO/GEN 3 GRAFIKKORT: XFX RADEON HD 6950 1GB HD: 1TB SAMSUNG SPINPOINT 3 7200RPM RAM: 8GB CORSAIR VENGENCE PSU: OCZ ZS 650W CHASSI: THERMALTAKE CHASER MK-1 FULL TOWER

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ha allt på SSDn.

Jag hade nog försökt snåla ihop till ett GTX680. Om det är spel som gäller alltså.

Luftkylning är ingen dålig idé. Det räcker. Vill du klocka för klockandets skull så är andra CPUer mer lämpade för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooledex:

UHHMMM....''K''=ÖVERKLOCKNINGSVÄNLIG!!!!!!;)

Tycker det ser bra ut. Håller med om att en 60GB är lite lite och att du ska satsa på en 120GB

Då antar jag att du inte har sett statistiken över värmeproblemen som Ivy Bridge har. Vet inte om det var kylpastan men något var fel i alla fall. Jag skulle inte överklocka min Ivy Bridge, men om jag skulle så skulle jag nog köra med vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Byt moderkort det är ett ATX chassi och du har ett mATX moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av vozzen:

Då antar jag att du inte har sett statistiken över värmeproblemen som Ivy Bridge har. Vet inte om det var kylpastan men något var fel i alla fall. Jag skulle inte överklocka min Ivy Bridge, men om jag skulle så skulle jag nog köra med vattenkylning.

Ojj...Sorry tänkte inte på det...Mitt fel :#

Visa signatur

#1: CPU: Intel core 2 duo 3GhZ MB: ASUS P5SD2-VM Grafikkort: MSI Radeon HD 4670 1GB HD: 320GB RAM: 2GB PSU: 430W
#2. CPU: Intel core I5 2500K 3,3GHZ+Phanteks ph-tc14 cooler MB: ASUS P8Z68 V-PRO/GEN 3 GRAFIKKORT: XFX RADEON HD 6950 1GB HD: 1TB SAMSUNG SPINPOINT 3 7200RPM RAM: 8GB CORSAIR VENGENCE PSU: OCZ ZS 650W CHASSI: THERMALTAKE CHASER MK-1 FULL TOWER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus h:

Byt moderkort det är ett ATX chassi och du har ett mATX moderkort

ok skall fixas!

Skrivet av lorgix:

Man behöver inte ha allt på SSDn.

Jag hade nog försökt snåla ihop till ett GTX680. Om det är spel som gäller alltså.

Luftkylning är ingen dålig idé. Det räcker. Vill du klocka för klockandets skull så är andra CPUer mer lämpade för det.

Hur stor skillnad är det? Det är många som säger att om man överkloackar 670 kan man möta 680 utan överklockning? Isåfall vilken cpu för överklockning?

Skrivet av davyp3:

SSD:n är för liten, skaffa 120 GB i stället.

Annars är det perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

OK kanske snålade lite där.

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cediop:

Hur stor skillnad är det? Det är många som säger att om man överkloackar 670 kan man möta 680 utan överklockning? Isåfall vilken cpu för överklockning?

Enligt swecs prestandaindex så är det omkring 11%. Visst klockar man, men det gör man med 680 också.

Förresten så kan du ju köra mATX-kortet i det chassit. Det är ett bra moderkort. Men det finns ju kort med bättre expansionsmöjligheter, om du ändå inte siktar på ett mindre chassi.

Permalänk
Skrivet av Marcus h:

Byt moderkort det är ett ATX chassi och du har ett mATX moderkort

Moderkort som stöds ATX, microATX

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan