Permalänk
Medlem

Svart skärm

Okej, efter drygt 3 månader utan dator så börjar jag få panik.
Köpte ett nytt chassi och monterade in alla komponenter efter hur dom satt innan. Allt funkade prima i drygt en vecka. Efter en stund insåg jag att jag hade glömt en sladd till min cd-rom, så jag plockade bort grafikkortet och satte i den i porten.
När jag väl skulle starta upp den så svarade inte mina skärmar, varken i VGA eller HDMI porten.
Hursomhelst, nu är jag desperat och vill verkligen få igång mina skärmar.

Har ett Ms-7235 moderkort, samt ett Gainward GTX 260 grafikkort.

Läste i forumets FAQ att det kunde vara några olika problem så som distanser, usb-kablar, nätaggregat och moderkortet. Men allt detta funkade perfekt innan jag bytte chassi, så allt funkar ju (fast ändå inte).

Har 24 pins kontakten från nätagget samt 4pins till processorn inkopplat.

Kan det vara något jag har missat? Kan lägga upp bilder om det skulle vara något aktuellt.

EDIT: Har även testat att reseta bios flera gånger.

Tacksam för alla svar och tips!
Mvh Catch82.

Permalänk

Har du något inbyggt grafikkort i datorn? Kan du prova med det?

Kan du låna något gammalt grafikkort från en polare? Eller testa ditt grafikkort i någon polares burk?

Tag ut grafikkortet och kolla noga att inga små "lådor" och komponenter ser böjda och trasiga ut.
Titta även på moderkortet och leta efter saker som ser sneda och söndertryckta ut.

Snurrar fläkten i ditt kraftaggregat? Dvs, verkar det ge ström?

Piper datorn något? Känns det som att Windows laddas? Eller vill den inte ens boota?

Permalänk
Medlem

Nej, har inget inbyggt, bara externt.

Sitter med en polare som var vänlig nog att ta hit sin dator, dock så hade inte han något strömledande till mitt grafikkort från sitt aggregat. Testade dock hans grafikkort i min dator, på så sett köra uteslutningsmetoden, fast samma sak hände där; ingen bild.

Nån var böjd, men inte tillräckligt mycket för att det ska anses som skadat.

Japp, den delar ut ström till allt. Eftersom moderkortet är igång samt mina 5 fläktar o neon o sånt strunt.

Datorn låter som vanligt, fläktarna accelererar tills dom nått sin rpm sen ligger dom där. Vet ju inte riktigt om Win bootar, eftersom jag inte ser något, men det låter onekligen rätt.

Eftersom ingen utav våra grafikkort funkar kan det inte vara någon kabel som sitter fel? För hans funkar ju i sin dator men inte i min.