Permalänk

Tangentbordet byter kommando på tangenterna

Satt nyss och spelade lite heroes of newerth. Plötsligt när jag klickade på tangenten [1] så tabbades jag ner och upp kommer dokument mappen i en windows ruta. Jag undrar vad som hände och tabbade upp spelet igen och skulle skriva att tangent bordet inte funkade, men när jag då tryckte på bokstaven M så tabbades jag ner och en annan ruta kom upp. Det känns som att tangentbordet bytt kommandon på tangenterna. Tror att windowsknappen satt på K men jag är inte säker. Är det så att jag har kommit åt en knapp-kombination som byter plats på olika tangenter?

Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan vara bra om du skriver vad du har för tangentbord också så man vet vad man ska leta efter.

Permalänk
Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det tangentbordet har jag ingen koll på, så då får nog någon annan hjälpa dig.
Nu kommer tråden längst upp iaf.

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen trodde datorn bara att din Windows-tangent var nedtryckt eller något. För det låter inte som att det var något permanent.

Win+M minimerar alla fönster, så det är rimligt att du kom till skrivbordet när du tryckte M.

Om detta inte är fallet så får du ge klart mer organiserad information om vad som hände och hur det uttryckte sig.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

jag har ett sidewinder x4 och har samma problem,
funderar på att köpa ett annan eller ta det jag har på garantin

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

jag har ett sidewinder x4 och har samma problem,
funderar på att köpa ett annan eller ta det jag har på garantin

Råkar du bara ut för det ibland antar jag? Kan det vara så enkelt att du kommer ut windowstangenten med under delen av handen när du skriver?
Hur var det på X4, kunde man inte disabla windowstangenten helt? Kanske en lösning om du inte använder den till annat.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av phz:

Troligen trodde datorn bara att din Windows-tangent var nedtryckt eller något. För det låter inte som att det var något permanent.

Win+M minimerar alla fönster, så det är rimligt att du kom till skrivbordet när du tryckte M.

Om detta inte är fallet så får du ge klart mer organiserad information om vad som hände och hur det uttryckte sig.

Felet var alltså såhär : Jag satt och spela som vanligt och helt plötsligt när jag klickade på t.ex knappen M så tabbades jag ner och "Mina Dokument" mappen bara ploppade upp. Jag tabbade då upp till spelet igen för att jag trodde att jag bara hade klantat mig men så fort jag tryckte på en tangent så blev jag urtabbad och fick upp t.ex en viss fil eller notepad eller något sådant.

Det känns som att jag på något sätt hade gjort alla knappar på tangentbordet till genvägar för att öppna filer osv... Skitskummt
Jag har dock inte upplevt detta sedan jag skrev tråden och vet inte hur stor chansen är att det händer igen men det vore intressant att få reda på vad som hänt

Ursäkta så sent svar!

Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft