Permalänk

integrerat grafikkort

hej!
har ett integrerat grafikkort(3gb) är det bra eller dåligt? kan man ha separat grafikkort inbyggt i en bärbar?

tack

Permalänk

För lite info för att kunna svara på den frågan...
Vad har du för laptop...och vad skall du använda den till?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

nvidia geforce gt 445m 3gb
dell xps

jag undrar om det är ett integrerat grafikkort jag har

Permalänk
Skrivet av Scarfacee:

nvidia geforce gt 445m 3gb
dell xps

jag undrar om det är ett integrerat grafikkort jag har

Dell xps (modell) tech specs, att söka på hos farbror google... Som Fidel Castro menade på: mer info hjälper dig att få hjälp....

Permalänk

läst att dedikerat videominne är 3072mb är det bra? samt står det delat systemminne 1023mb
tackar

Permalänk
Medlem

445m är en okey diskret gpu. mer info. 2GB ram för en laptop är inte dåligt. det viktigare ta en närmare titt om minnerna är GDDR3 eller 5 och dess bitrate

om "gpu:n" är integrerad inom cpu då är anses det som integrerad gpu, även känd som iGPU, annars anses gpu som descrete gpu, även känd som dGPU.

Permalänk

tack för svar
jag har annars 4 gb ram :). hur vet om den är integrerad inom cpun? delat systemminne va e det?
tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

tack för svar
jag har annars 4 gb ram :). hur vet om den är integrerad inom cpun? delat systemminne va e det?
tack

nvidia är dGPU. om du köper en laptop med i5-460m då är Intel HD 2000 integrerad, alltså iGPU. iGPU delar minne med OS, medan dGPU tar systemminne ifall dess interna minne inte räcker till.

Om du vill skulle jag kunna ge dig mitt skype så skulle kunna förklara det mer utförligt.

Permalänk

förstår lite,men i mitt fall hur är det då? för jag har i7 och nvidia bara. 3gb videominne 1gb delat systemminne och 4gb ram. har jag då "5 gb ram" och 3gb videominne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

förstår lite,men i mitt fall hur är det då? för jag har i7 och nvidia bara. 3gb videominne 1gb delat systemminne och 4gb ram. har jag då "5 gb ram" och 3gb videominne?

Utan konkret fakta har gpu 2GB GDDR3 och kan använda 1GB från systemminnet ifall det behövs. Du har med störst sannolikhet en i7-720qm som inte har iGPU.

Permalänk

totalt tillgängligt grafikminne: 4095mb
dedicerat videminne 3072mb gddr3