Permalänk
Permalänk

Riktigt nice setup men ser ut som att det översta grafikkortet hänger lite väl mycket.
men riktigt nice iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Riktigt nice setup men ser ut som att det översta grafikkortet hänger lite väl mycket.
men riktigt nice iaf

Det har du helt rätt i och jag har sett att andra med samma setup har samma "hängande" övre kort. Undrar varför bara det översta?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av mp5sd:

Det har du helt rätt i och jag har sett att andra med samma setup har samma "hängande" övre kort. Undrar varför bara det översta?

Det har säkert med pci-e slotten eller något. Men testa också att trycka upp kortet när du skruvar in skruvarna så att det höjs.

Permalänk

en 2a från mig vill du ha bättre får du byta fläk kontrollen till en svart bättre kabeldragning och byta fläkten i taket

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Ser att du bytt fläkten i fronten och Jag funderar på att göra samma sak. Är det en Cooler Master fläkt du har? Om det är den är den så tyst/blåser så bra som de lovar? Hur står den sig mot original fläkten? Funkade original hålen? Hur har du fäst hdd-buren?

Hoppas du inte har något emot mina frågor.

Såg precis att du har en Logitech G13 Advanced Gameboard har beställt en sådan, hur gillar/ogillar du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Ser att du bytt fläkten i fronten och Jag funderar på att göra samma sak. Är det en Cooler Master fläkt du har? Om det är den är den så tyst/blåser så bra som de lovar? Hur står den sig mot original fläkten? Funkade original hålen? Hur har du fäst hdd-buren?

Hoppas du inte har något emot mina frågor.

Såg precis att du har en Logitech G13 Advanced Gameboard har beställt en sådan, hur gillar/ogillar du den?

Det är en Cooler Master och den blåser betydligt bättre än originalet (ljudmässigt är nog hugget som stucket). Jag fick plocka bort framsidan och borra nya hål, likaså med hårddiskburen som är skruvad i chassibotten. Hade även en Cooler Master i toppen men där måste man såga bort en 1/4 av fläktramen då Cooler Masterfläkten är tjockare dock så passar originalhålen och den sitter fast ordentligt trots den saknade 1/4 delen.

Anledningen att jag inte har den kvar är för att den kan bara blåsa in luft i chassit då fläktbladen tar emot moderkortet annars och det är nog ingen bra ide att såga i det Det blev varmare i chassit med luftströmmen inåt så jag satte tillbaka originalet så att det blåser ut i stället.

Angående G13 så älskar jag den och skulle inte vilja vara utan den

Hoppas att du fick svar på dina frågor

M.v.h. Johan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska nice, 4/5

Vad är det för media/musikprogram du använder? Jag gissar på winamp med ett skin? Vilket skin är det i så fall?

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mowge:

Vad är det för media/musikprogram du använder? Jag gissar på winamp med ett skin? Vilket skin är det i så fall?

Rätt gissat och det heter Pimeer Modern V2...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Rätt gissat och det heter Pimeer Modern V2...

Danke!

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk

Nice hörna! Men kan du lägga ut en bild på hur du har hängt upp skärmarna? För det skulle jag gärna vilja se

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Nice hörna! Men kan du lägga ut en bild på hur du har hängt upp skärmarna? För det skulle jag gärna vilja se

Den stora skärmen står på originalfoten och den övre sitter på ett "hemmasnickrat" monitorfäste gjort av fyrkantsrör
Tar ett kort efter jobbet så du ser hur det ser ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara en sak jag hårt ogillar här, det är tapeten, 4/5

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Bara en sak jag hårt ogillar här, det är tapeten, 4/5

Håller helt klart med dig

Ska bytas/målas när andan faller på men det finns så mycket roligare saker att göra så det kan nog dröja ett tag...

Visa signatur