Skillnaden mellan Diablo 2 & 3

Permalänk
Medlem

Enligt mig har Blizzard tagit bort allt som gjorde spelet kul, till förmån för kortsiktig profit och förenklat gameplay så valfri Facebook mamma kan lira det och ha kul.
Först har lootande, grindande, själva spelandet tappat sin mening då AH ändå erbjuder långt bättre saker än du någonsin själv får inom en rimlig tid. Pay 2 win i alla ära, men på inferno är det "pay 2 play", det är inte så du farmar för att få det bästa, utan du behöver sjukt bra saker för att klara dig, och då är auction house mer eller mindre ända vägen att gå, att farma "manuellt" är helt enkelt för liten belöning, för liten chans att få "nog bra" saker.

Sen har vi förenklingen/fördummningen ner till Wii nivå, borttagandet av de flesta RPG element. Dels så blir PVP endast en fråga om Gear istället för build och skills att använda sin build, och dels så blir även PvE simplifierat till "ha rätt saker och vinn, ha fel och förlora", allt för att göra AH ännu viktigare.
Helt ärligt, var det inte roligare att få göra en egen karaktär, att få lägga ut poäng där man ville och customiza, eller satsa lite extra på ex. styrka för att kunna ha ett nytt svärd eller liknande?
Var det inte roligare att möta andra och sen jämföra vad de valt, se massvis med olika "bra builds" att testa på eller göra sin egen?
A-RPG light, pay 2 win lootbaserat actionspel?
Visst finsn likheter med Diablo 1 och 2, som namn och klasser, men gameplay skiljer sig markant åt på ett negativt sätt imo. det finns ingen mening att spela, då jag bara "får" göra exakt samma gubeb som alla andra, i bästa fal välja mellan et fåtal skills, sen skaffa samma equipement som alla andra för att ta mig vidare. Det enda som avgör om jag lyckas eller ej är utrustningen, inte min skicklighet eller min "build", och det i sin tur är till största delen beroende på hur mycket jag vill slänga ut på AH för att få sakerna, såvida jag inet hyr in ett eget team lootfarmande kineser, då tyvärr även den loot som släpps ska vara balanserat mot vad alla andra får pga marknaden. I tidigare spel hade jag samma chans som andra att få ett visst föremål, och alla kunde ha det samtidigt (teoretiskt), men nu begränsas mina drops av vad andra får, och tack vare den stora mängden "professionella farmare", account tjuvar och liknande, är chansen att man på hederligt farmande" ska få hyfsad gear, minimal.
Greed is good sa blizzard, men de drog det alldeles för långt denna gång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

För man behöver inte farma ett dugg för att klara sig till inferno?
Bara och levla som vanligt, gearen skalar bra med svårighetsgraden fram till inferno.
Tom inferno act1 går med hell gearen man fått från levlandet, act2 får man en käftsmäll dock.

Jag saknar runor, charms.
Det var något extra i farmandet.
Känns rätt tråkigt atm o farma items, inte alls som i lod ;/

Eller saker som SOJs osv som gjorde diablo2 väldigt speciellt.

Kunde sitta timtals och farma i diablo2, och gud det har man gjort. Men känner inte alls samma sug i diablo3, det är inte lika kul helt enkelt.

Skillnaden tycker jag är +skills inte finns. Det är bara DPS som spelar roll nu, vilket både är roligt och tråkigt. Dem behöver lägga till något lite extra precis som i Diablo 2 med +skills för att det ska bli roligt att farma igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Enligt mig har Blizzard tagit bort allt som gjorde spelet kul, till förmån för kortsiktig profit och förenklat gameplay så valfri Facebook mamma kan lira det och ha kul.
Först har lootande, grindande, själva spelandet tappat sin mening då AH ändå erbjuder långt bättre saker än du någonsin själv får inom en rimlig tid. Pay 2 win i alla ära, men på inferno är det "pay 2 play", det är inte så du farmar för att få det bästa, utan du behöver sjukt bra saker för att klara dig, och då är auction house mer eller mindre ända vägen att gå, att farma "manuellt" är helt enkelt för liten belöning, för liten chans att få "nog bra" saker.

Sen har vi förenklingen/fördummningen ner till Wii nivå, borttagandet av de flesta RPG element. Dels så blir PVP endast en fråga om Gear istället för build och skills att använda sin build, och dels så blir även PvE simplifierat till "ha rätt saker och vinn, ha fel och förlora", allt för att göra AH ännu viktigare.
Helt ärligt, var det inte roligare att få göra en egen karaktär, att få lägga ut poäng där man ville och customiza, eller satsa lite extra på ex. styrka för att kunna ha ett nytt svärd eller liknande?
Var det inte roligare att möta andra och sen jämföra vad de valt, se massvis med olika "bra builds" att testa på eller göra sin egen?
A-RPG light, pay 2 win lootbaserat actionspel?
Visst finsn likheter med Diablo 1 och 2, som namn och klasser, men gameplay skiljer sig markant åt på ett negativt sätt imo. det finns ingen mening att spela, då jag bara "får" göra exakt samma gubeb som alla andra, i bästa fal välja mellan et fåtal skills, sen skaffa samma equipement som alla andra för att ta mig vidare. Det enda som avgör om jag lyckas eller ej är utrustningen, inte min skicklighet eller min "build", och det i sin tur är till största delen beroende på hur mycket jag vill slänga ut på AH för att få sakerna, såvida jag inet hyr in ett eget team lootfarmande kineser, då tyvärr även den loot som släpps ska vara balanserat mot vad alla andra får pga marknaden. I tidigare spel hade jag samma chans som andra att få ett visst föremål, och alla kunde ha det samtidigt (teoretiskt), men nu begränsas mina drops av vad andra får, och tack vare den stora mängden "professionella farmare", account tjuvar och liknande, är chansen att man på hederligt farmande" ska få hyfsad gear, minimal.
Greed is good sa blizzard, men de drog det alldeles för långt denna gång...

Samtidigt så fanns det ju ingen egentlig skillnad på statsen i Diablo 2, precis nog med str, dex om du ville ha max block och resten i vit, inga undantag någonsin för några builds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag kör stenhårt på health regen, har över 1000/s nu inkl galvanizing ward och det är klart trevligt. Som wizard lägger jag force field, mirror image, dimond skin & hydra och medans hydran käkar fienderna kan jag springa förbi de idiotiska laserstrålarna och får tillbaka liv under tiden.

Ska dock börja satsa på resist också nu, det blir mitt nästa steg.

Japp - kan bara hålla med. I D2 satsa man ju stenhårt på magic find när man farmade, skulle inte bli förvånad om folk satsar 100% på gold find och AH nu istället. Rätt tråkig utveckling.

Magic find behöver man ju också få in på sitt gear ja.. mycket man vill.
Just nu kör jag:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#clRSOX!XfU!YbbZY...
Behöver dock få upp crit rate och in med Critical mass och på något vis få in teleport också...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The:

Jag har inte kört mycket alls, bara typ 40h eller så men för min del så upplever jag att D3 är för mycket D2 & D1, det känns som att jag gjort det här förr..
Även om Diabloserien är och har varit en bra spelserie så är det som med en tv-serie, man kan inte göra samma program flera gånger utan att folk tröttnar.
Visst D3 har många nya bra grejer men saknar samtidigt mycket av det som gjorde D2 bra.
Personligen så kommer jag nog inte att orka nöta alltför många varv.

Sen är det ju lite roligt (eller tragiskt) att droprates på saker påverkas av mängden items på AH.

Jag drar en annan slutsats än dig av utvecklarens kommentar som lyder " The auction house has absolutely no effect on drop rates. There are conspiracy theories and misunderstandings but I do want to re-iterate, the is NO interaction whatsoever."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig är D2 bättre p.g.a. många andra anledningar,

- Musik, art, story, class designs, färgpalett och allt sånt var mycket mer smakfullt och bättre i D2. Diablo III är inte coolt, tyvärr. "Meat good, vegetable bad!" Öhöhöhöhö!!!

- Diablo serien ska vara renoldad hack 'n slash där micromanagement av abilities inte hör hemma, detta har Blizzard inte fattat

- AH gör farmen i Diablo III helt linjär, vilket är tråkigt. Farma guld är inte kul helt enkelt. Dessutom var byteshandel riktigt roligt och utan duels är det inte mycket till socialt spelande som erbjuds.

- DIII känns linjärt på ett tråkigt sätt och att köra samma fucking story 4 gånger är helt enkelt inte kul.

- Items i D2 känns inte speciella "oh wow, 2m guld för marginell stat increase på ett nytt rare item!" och ändrar inte spelupplevelsen

- Spelet är fundamentalt misslyckat speldesignsmässigt, att ge alla klasser samma armor, buffa monster damage för att få en super difficulty (vilket är ett jäkligt slött sätt att lösa endgame content) och sedan tro att melee klasser kommer fungera med endast 30% damage reduction (också en slö lösning)

- B-net interfacet är kasst, var e alla fina chattkanaler å bilder på spelares karaktärer och stuff? + chattgemet

- Tråkiga klasser och ett bristfälligt skill system, spelet saknar helt character customization som känns betydelsefull.

... nä, kom på att jag hade FG kvar på d2jsp så ska plocka upp en enigma å rulla en palla i D2, det spelet är faktiskt fortfarande roligt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

För mig är D2 bättre p.g.a. många andra anledningar,

- Musik, art, story, class designs, färgpalett och allt sånt var mycket mer smakfullt och bättre i D2. Diablo III är inte coolt, tyvärr. "Meat good, vegetable bad!" Öhöhöhöhö!!!

- Diablo serien ska vara renoldad hack 'n slash där micromanagement av abilities inte hör hemma, detta har Blizzard inte fattat

- AH gör farmen i Diablo III helt linjär, vilket är tråkigt. Farma guld är inte kul helt enkelt. Dessutom var byteshandel riktigt roligt och utan duels är det inte mycket till socialt spelande som erbjuds.

- DIII känns linjärt på ett tråkigt sätt och att köra samma fucking story 4 gånger är helt enkelt inte kul.

- Items i D2 känns inte speciella "oh wow, 2m guld för marginell stat increase på ett nytt rare item!" och ändrar inte spelupplevelsen

- Spelet är fundamentalt misslyckat speldesignsmässigt, att ge alla klasser samma armor, buffa monster damage för att få en super difficulty (vilket är ett jäkligt slött sätt att lösa endgame content) och sedan tro att melee klasser kommer fungera med endast 30% damage reduction (också en slö lösning)

- B-net interfacet är kasst, var e alla fina chattkanaler å bilder på spelares karaktärer och stuff? + chattgemet

- Tråkiga klasser och ett bristfälligt skill system, spelet saknar helt character customization som känns betydelsefull.

... nä, kom på att jag hade FG kvar på d2jsp så ska plocka upp en enigma å rulla en palla i D2, det spelet är faktiskt fortfarande roligt.

För det var inte lika linjärt att göra 5200 baalruns för att komma till level 99 i Diablo 2?

Resten kan jag hålla med på lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

För det var inte lika linjärt att göra 5200 baalruns för att komma till level 99 i Diablo 2?

Resten kan jag hålla med på lite.

Levling i D2 var för de flesta inte det viktiga, utan det handlade till 99% om items. Items utgjorde hela kontot och man överförde dem mellan karaktärer när man gjorde nya builds etc.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Samtidigt så fanns det ju ingen egentlig skillnad på statsen i Diablo 2, precis nog med str, dex om du ville ha max block och resten i vit, inga undantag någonsin för några builds.

Max DEX amazon.
Max ENERGY sorceress.

Har du några fler lögner om Diablo 2 du vill komma med?

Permalänk

Inferno, random loot och omöjliga affixes i all ära.

Men jag saknar att kunna joina ett game för att sedan hoppa runt och döda alla bossar jag vill mellan de olika akterna.
Nu måste jag välja ett steg i en quest i en act att fortsätta ifrån. Booo

Permalänk
Skrivet av subruz:

Levling i D2 var för de flesta inte det viktiga, utan det handlade till 99% om items. Items utgjorde hela kontot och man överförde dem mellan karaktärer när man gjorde nya builds etc.

Levelling i D2 var intressant och skoj mycket på grund av den väldigt välgjorda itemiseringen från lvl 1 och framåt. Jag hade själv ett helt mule-konto full med prylar som var särskilt för att equippa low lvl-gubbar optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Max DEX amazon.
Max ENERGY sorceress.

Har du några fler lögner om Diablo 2 du vill komma med?

Men ärligt...

98% av buildsen var likadana stat-mässigt.

Permalänk
Skrivet av AcolYte:

Men ärligt...

98% av buildsen var likadana stat-mässigt.

Jag citerar dig:
"inga undantag någonsin för några builds."

Jag försöker inte vara dryg, jag vill bara påpeka att det inte stämmer. 98% var verkligen inte likadana, du överdriver något enormt. Jag är lite less på att folk sprider falsk information om D2 i D3-sammanhang. D2 hade väldigt många viable builds, som skilde sig åt enormt både vad gäller stats, skills, items, spelstil, koncept etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Förklaring till varför D2 upplevdes som bättre än D3:

http://www.alexc.me/a-scientific-explanation-why-diablo-3-is-...

D3 är i princip ospelbart på Hell & Inferno för vanliga dödliga om man inte använder auction house.

Så spelat är ospelbart bara för att du suger?
Bra analys, själv kör jag på inferno utan att ha köpt nånting på AH!

Så lägg ned o gå tillbaka till Nintendo 8-bitars istället!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Jag citerar dig:
"inga undantag någonsin för några builds."

Jag försöker inte vara dryg, jag vill bara påpeka att det inte stämmer. 98% var verkligen inte likadana, du överdriver något enormt. Jag är lite less på att folk sprider falsk information om D2 i D3-sammanhang. D2 hade väldigt många viable builds, som skilde sig åt enormt både vad gäller stats, skills, items, spelstil, koncept etc etc.

Hur många gånger såg du en build som inte var som jag sa? visst FANNS det builds, men inte fan använde någon dem (i LOD). Det är min egen erfarenhet som talar när jag säger att det var väldigt väldigt ovanligt med en build som inte gick enligt dem ramarna jag satte upp.

Permalänk
Medlem

Den största skillnaden är väl att 10 år efter att D2 släpptes spelades det fortfarande flitigt.
Ingen kommer spela D3 om 10 år (de få som fortfarande vill kan inte då blizzard stängt ner servrarna.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

För att bemöta lite av den kritik som kommer upp...
ja, det är "självklart" att man måste använda sig av AH för att få gear om man inte själv väljer att antingen springa runt i MF-gear när man dödar bossar/blue packs alternativt att helt enkelt farma upp sin egen gear.
Jag håller dock med om att det blir väldigt lustigt när det krävs act 2 gear för att klara act 2 inferno (minst). Vilket innebär att man måste "fula" sig förbi för att hitta lätta ställen att farma på (goblins) - alternativt förlita sig på att andra gör det åt dig och köpa de av dem. (dock löser det sig automagiskt om man kör HC eftersom det inte finns speciellt många som tagit sig förbi act 2 är väl tom. så att ingen har gjort det på EU sidan..)

Den största skillnaden mellan D2 och D3 är egentligen att man i D2 klarade "spelet" tidigt (varpå man senare uppnådde maxleveln..eventuellt) i D3 uppnår man max-leveln (vilket många D2-spelare fortf. verkar anse vara "game over") fast man har långt kvar innan spelet är avklarat. (Diablo inferno)
Tycker man att spelet är för kort, eller för enkelt är det bara pröva hardcore (och då gärna innan AH blir överflödat med items från folk som klarat spelet ) och tycker man att även det är för enkelt så ljuger man.

Skrivet av subruz:

- DIII känns linjärt på ett tråkigt sätt och att köra samma fucking story 4 gånger är helt enkelt inte kul.

Hade de känts bättre för dig om det bara funnits 3 svårighetsgrader (som i D2??) :/:/

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade de känts bättre för dig om det bara funnits 3 svårighetsgrader (som i D2??) :/:/

Både D2 och D3 har 3 svårighetsgrader.
D3 råkar sen även ha ett 'tutorial' i form av dess 'normal'-difficulty som är skrattretande lätt, och som egentligen bara en dryg sträcka innan man kan spela Nightmare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

i D3 uppnår man max-leveln (vilket många D2-spelare fortf. verkar anse vara "game over") fast man har långt kvar innan spelet är avklarat. (Diablo inferno)

Det är ju inte sant, max leveln i D2 var var det bara ladder racers och en och annan inbiten spelare som brydde sig om.

Citat:

Hade de känts bättre för dig om det bara funnits 3 svårighetsgrader (som i D2??) :/:/

Det hade varit mindre tråkigt att spela igenom. Att köra igenom Normal, NM och Hell i D2 var inte lika segt för att dels så var det ett bättre spel men också för att man kunde skippa att spela om allt om man inte ville.

Normal, NM, Hell och Inferno är bara en vägg med bajs som man måste kräla igenom i D3.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Men ärligt...

98% av buildsen var likadana stat-mässigt.

Nej. Vita builds var populära och ja, str användes nästan bara till gear requirements (gear vilket visserligen din karaktär byggs runt mer än något annat, optimala gear setupen för de flesta builds är och förblir omdiskuterat) och energy var useless för alla utom ES sorcs typ. Dex var dock vanligt använt för att nå maxblock på många builds, jag rullar en pala nu som kmr sikta på maxblock.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Det är ju inte sant, max leveln i D2 var var det bara ladder racers och en och annan inbiten spelare som brydde sig om

Det hade varit mindre tråkigt att spela igenom. Att köra igenom Normal, NM och Hell i D2 var inte lika segt för att dels så var det ett bättre spel men också för att man kunde skippa att spela om allt om man inte ville.

Okej.. Så d2 tog slut efter Baal var död då? I alla fall betydligt mer slut än vad d3 är efter level 60 och diablo på hell.

Det går alldeles utmärkt att skippa delar av D3. Och nej, det är inte mindre tråkigt eller segt i d3 (snygg argumentationsteknik va?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Både D2 och D3 har 3 svårighetsgrader.
D3 råkar sen även ha ett 'tutorial' i form av dess 'normal'-difficulty som är skrattretande lätt, och som egentligen bara en dryg sträcka innan man kan spela Nightmare.

Ungefär som normal / nightmare / hell i d2 då.... förutom att du var tvungen att springa runt med 1 lvl i nån skit spell tills du blev 30+....

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

För mig är D2 bättre p.g.a. många andra anledningar,

- Musik, art, story, class designs, färgpalett och allt sånt var mycket mer smakfullt och bättre i D2. Diablo III är inte coolt, tyvärr. "Meat good, vegetable bad!" Öhöhöhöhö!!!

- Diablo serien ska vara renoldad hack 'n slash där micromanagement av abilities inte hör hemma, detta har Blizzard inte fattat

- AH gör farmen i Diablo III helt linjär, vilket är tråkigt. Farma guld är inte kul helt enkelt. Dessutom var byteshandel riktigt roligt och utan duels är det inte mycket till socialt spelande som erbjuds.

- DIII känns linjärt på ett tråkigt sätt och att köra samma fucking story 4 gånger är helt enkelt inte kul.

- Items i D2 känns inte speciella "oh wow, 2m guld för marginell stat increase på ett nytt rare item!" och ändrar inte spelupplevelsen

- Spelet är fundamentalt misslyckat speldesignsmässigt, att ge alla klasser samma armor, buffa monster damage för att få en super difficulty (vilket är ett jäkligt slött sätt att lösa endgame content) och sedan tro att melee klasser kommer fungera med endast 30% damage reduction (också en slö lösning)

- B-net interfacet är kasst, var e alla fina chattkanaler å bilder på spelares karaktärer och stuff? + chattgemet

- Tråkiga klasser och ett bristfälligt skill system, spelet saknar helt character customization som känns betydelsefull.

... nä, kom på att jag hade FG kvar på d2jsp så ska plocka upp en enigma å rulla en palla i D2, det spelet är faktiskt fortfarande roligt.

D2 var inte bra förrän LOD kom, ge dem lite tid, ett spel av den här typen behöver mogna.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Ungefär som normal / nightmare / hell i d2 då.... förutom att du var tvungen att springa runt med 1 lvl i nån skit spell tills du blev 30+....

Jo, men Normal i D2 kan jämföras med Nightmare i D3 när det gäller svårighetsgrad.
Normal i D3 borde egentligen kallats för "Easy", och sen Normal/Nightmare/Hell som vanligt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.