Permalänk
Medlem

Funkar denna dator?

Har med hjälp av vissa datorintresserade kompisar satt ihop denna dator:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1890443/dator

Ancändningsområden kommer vara Photoshop, Trackmania och BF3

Främst undrar jag om alla delar funkar ihop? Förstår mig inte på t.ex. moderkort så mkt Och om Kylningen i chassit räcker eller ska man köpa till någon fläkt?

Dock tycker jag nästan den är lite dyr, jag kanske inte behöver spela BF3 i ultra? Om jag fattat det rätt så kommer dock inte GTX660 förrän i höst och jag behöver en dator snarast Finns det några alternativ så man kan pressa priset någon tusenlapp? Och hur är det man får den gratis frakten?

Permalänk

Är det tanken att du ska ha två par minnen av olika sort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Utom att du har 2 olika slags minnen, säkert en miss av dig. Ändra på det bra.

Permalänk

Ett riktigt fint system om du inte har som avsikt att överklocka processorn för då lär du behöva en CPU kylare. Om din budget tillåter så brukar det rekommenderas en SSD. Det enda du kan spara in på vore att ta ett billigare grafikkort eller att byta till sandy bridge.

Permalänk
Medlem

Oj haha, nej minnena är ett misstag, vet inte hur det kom till Märkte inte ens att det var dubbelt så då har man redan sparat 500 kr!

Skall inte överklocka nej... SSD känner jag mig inte så sugen på även om det kanske vore roligt att datorn startar snabbt och spel laddar snabbare så känns det inte värt för mig. I5 2500k ligger på 2025 och 3570k på 2090, tycker det det är värt dom 65 kronorna hehe.

Tror jag drar iväg denna beställningen då, tackar!