Finns obegränsad mobilsurf?

Permalänk

Finns obegränsad mobilsurf?

Hej!

Undrar om det fortfarande finns abbonemang med obegränsad surf? (Det vanliga var att nedladdningshasigheten låg på 1 Mbit/s och att denna hastighet aldrig begränsades oavsett hur mycket man laddade ned.)

Vet att Telenor erbjöd en sådan här tjänst, men kan ej hitta den på deras hemsida, eller hos någon annan operatör.

Min fråga alltså, finns en sån här tjänst i dagens läge, och var kan man i så fall få tag i det?

Tack på förhand!
--------------------
nardur92

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Hej!

Undrar om det fortfarande finns abbonemang med obegränsad surf? (Det vanliga var att nedladdningshasigheten låg på 1 Mbit/s och att denna hastighet aldrig begränsades oavsett hur mycket man laddade ned.)

Vet att Telenor erbjöd en sådan här tjänst, men kan ej hitta den på deras hemsida, eller hos någon annan operatör.

Min fråga alltså, finns en sån här tjänst i dagens läge, och var kan man i så fall få tag i det?

Tack på förhand!
--------------------
nardur92

Nej, helt obegränsat finns inte i dagsläget. Telenor har ju ändrat sina abbonemang till 15GB/100GB och redan innan hade de i avtalet att de fick sänka vid onormalt hög användning. Det är nog det närmaste du kommer dock (och vad jag läst på forum har de hittils aldrig strypt någons hastighet).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Nej, helt obegränsat finns inte i dagsläget. Telenor har ju ändrat sina abbonemang till 15GB/100GB och redan innan hade de i avtalet att de fick sänka vid onormalt hög användning. Det är nog det närmaste du kommer dock (och vad jag läst på forum har de hittils aldrig strypt någons hastighet).

Menar du att begränsningen ligger på antingen 15 eller 100 GB då eller? förlåt om jag missuppfatade ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Menar du att begränsningen ligger på antingen 15 eller 100 GB då eller? förlåt om jag missuppfatade ditt svar.

Ja precis.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Menar du att det regnar eller snöar?

Skrivet av Json_81:

Ja precis.

skön...t

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns företagsabbonemang som har obegränsad datamängd och ingen hastighetsbegränsning tex http://www.tele2.se/foretag/mobilt-bredband.aspx månadskostnaden är ju iofs 400kr och inte 79 som det ser ut som , men reklamputtarna vill ju gärna att man ska tro att introduktionspriset är det som gäller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att även tre har obegränsad surf på vissa företagsabbonemang.

Permalänk
Medlem

jag har 3, och när ja införskaffade min nya motorola razr så hade jag de vanliga 5gb mängden..
men av nån anledning så förbrukade jag upp de hela tiden med minimal användning, så jag ringde 3 kundtjänst och efter 5 min så återkommer de och säger att de låst upp mitt abonnemang så jag har obegränsad data.och jag frågade ifall jag hade något tak och de sa "nej du har fått företags typen av mobil data, så ingen spärr för dig".. de lönar sig o ha vart kund hos 3 i 10 år nu

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

skön...t

Snöblandat regn
Gränsen är alltså normalt 15GB, med en tilläggstjänst för 100GB.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

http://www.telenor.se/privat/abonnemang/telenor-pott-med-surf...

Har jag, 15gb gräns, aldrig varit med om att de stänger av/sänker farten, eller hört om någon annan som råkat ut för det.
De står ju inte att de sänker bara för att man når 15heller. Utan att se har rätt att göra det om nätet är överbelastat.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av nismo299:

Fast om du läser deras villkor så ser du att hastigheten är begränsad till 1 Mbit/s, så det dom syftar på med "fri surf" är avsaknaden av datamängdsbegränsning. TS efterfrågar väll både obegränsad hastighet & datamängd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HOLM814:

Fast om du läser deras villkor så ser du att hastigheten är begränsad till 1 Mbit/s, så det dom syftar på med "fri surf" är avsaknaden av datamängdsbegränsning. TS efterfrågar väll både obegränsad hastighet & datamängd?

Jag tolkade det som att obegränsad mängd var viktigast:

" finns abbonemang med obegränsad surf? (Det vanliga var att nedladdningshasigheten låg på 1 Mbit/s och att denna hastighet aldrig begränsades oavsett hur mycket man laddade ned.)"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

men ja de finns! skaffa Tre och prata me kundsupporten, det går att fixa obegränsat! säg att enda anledningen du kan tänka dig gå över till 3 är pga obegränsad mobil surf, o då kan de säkert låsa upp de åt dig..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk

Tack för svaren!

För de som undrar vad jag prioriterade så är det att hastigheten inte sänks, alltså håller t. ex 1Mbit/s oavsett hur mycket jag laddar ned. Jag är student och har fått bo på lite olika ställen, och när det inte funnits tillgång till bredband så har jag använt min mobiltelefons mobilsurf till datorn (som faktiskt kunde gå upp till 6Mbit/s) men om man kollade på en del HD-klipp på youtube så sänktes hastigheten till 0.1Mbit/s tills månadens slut.... Sånt vill jag undvika.

Permalänk
Skrivet av blagi:

skön...t

Json_81 svarade faktiskt rätt på min fråga, för jag undrade inte om det var antingen 15, eller om det var 100. Jag undrade om så som han hade uttryckt siffrorna "15/100" betydde "15 eller 100".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VivoVivo123:

Hej!

Undrar om det fortfarande finns abbonemang med obegränsad surf? (Det vanliga var att nedladdningshasigheten låg på 1 Mbit/s och att denna hastighet aldrig begränsades oavsett hur mycket man laddade ned.)

Vet att Telenor erbjöd en sådan här tjänst, men kan ej hitta den på deras hemsida, eller hos någon annan operatör.

Min fråga alltså, finns en sån här tjänst i dagens läge, och var kan man i så fall få tag i det?

Tack på förhand!
--------------------
nardur92

Ja, Telenor är dem ända som har det, dem har alltid haft det och har det nu med.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Telenor säger sig bara sänka till 0,5 om de sänker dessutom, vilket fortfarande borde gå att surfa med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Telenor säger sig bara sänka till 0,5 om de sänker dessutom, vilket fortfarande borde gå att surfa med.

Telenor sänker bara hastigheten tillfälligt om basstationen/masten är överbelastad.

Till skillnad från övriga som sänker och låter den hastigheten bestå tills man antingen fyllt på eller att lägga till mängd i avtalet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||