Permalänk

fryser vid bios screenen

Jag hade tråkigt häromdagen och höll på testa lite operativsystem, jag hade installerat win8 betan och skulle installera ubuntu på en annan partition men det gick snett på något sätt så jag hamnade starta om datorn med strömknappen efter att installationen var klar. När den inte ville starta någon av OS:en efteråt tänkte jag att jag kör in win8 igen för att få bort allt men då när jag var på menyn i installationen var man väljer vilken partition man vill installera till och jag försökte ta bort en så frös datorn och jag hamnade att tvinga av den igen. Nu när jag försöker starta datorn så fryser den vid bios screenen eller vad det heter det där som kommer direkt man lägger på datorn var det står tillverkarens namn och dylikt. Vad göra? Jag har försökt starta den med olika OS installationsskivor men inget händer. Det händer inget fast vad man än trycker på förutom att datorn startar om när man trycker ctrl+alt+delete.

Jag har en laptop av modellen Asus N53SV

Visa signatur

[Asus ROG Strix B550-F Gaming][Ryzen 5 5600X][16 GB 3200 MHZ CL16][MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio][Asus ROG Strix 750W][Samsung 1TB 970 EVO Plus][Fractal Design Define 7 Compact][Noctua NH-U12S chromax.black]

Permalänk

lösning

Tänkte bara meddela ifall någon annan har samma problem att det var HDn som hade kraschat, vilket verkade ganska självklart när diagnosen kom

Visa signatur

[Asus ROG Strix B550-F Gaming][Ryzen 5 5600X][16 GB 3200 MHZ CL16][MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio][Asus ROG Strix 750W][Samsung 1TB 970 EVO Plus][Fractal Design Define 7 Compact][Noctua NH-U12S chromax.black]