Permalänk

ATI 8500LE Laggar???

Jag har precis köpt nytt grafik kort: hercules ati 8500le...

Har märkt att skiten laggar på spel som "mafia" och "gta3" vid LÅG upplösning!!! (inte hela tiden,men tex snabba biljakter o regn...när det e mycket skit på skärmen helt enkelt!)

tycker d e mycket konstigt....de ska ju flyta på utan problem vid FULL upplösning!!

Är det någon som VET HUR man kan kolla så att de inte är fel på kortet??så att inte nån jävla inställning som spökar..men d tro ja knappast...har testat olika inställningar..men d laggar fortfarande...

Blir mycket tacksam om ni kan hjälpa mig!

Visa signatur

P4 1700MHz 256 SDRAM(ECC) Hercules 8500LE 64MB

Permalänk
Medlem

Verkar skumt, vad har du för system i övrigt?

Permalänk
Medlem

Re: ATI 8500LE Laggar???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av predator103
Jag har precis köpt nytt grafik kort: hercules ati 8500le...

Har märkt att skiten laggar på spel som "mafia" och "gta3" vid LÅG upplösning!!! (inte hela tiden,men tex snabba biljakter o regn...när det e mycket skit på skärmen helt enkelt!)

tycker d e mycket konstigt....de ska ju flyta på utan problem vid FULL upplösning!!

Är det någon som VET HUR man kan kolla så att de inte är fel på kortet??så att inte nån jävla inställning som spökar..men d tro ja knappast...har testat olika inställningar..men d laggar fortfarande...

Blir mycket tacksam om ni kan hjälpa mig!

Nej, Mafia går inte perfekt i 1152*864@32bit med XP2000 + Ti4400 o 12 000 3d Mark...

Mafia o GTA3 kräver någe otroligt, GTA3 kan gå dåligt oavsett dator, lite skumt skrivet...

Har du P4:a med sdram?

Testa o sänka upplösningen? ett Radeon 8500LE är inte så jättesnabbt längre..

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Till Maxizor: Kortet kanske inte e det bästa,men det borde klara av dom här spelen utan problem med högsta upplösning....

Jag har testat med sämsta upplösning...men det hjälper inte..speciellt med Mafia,det e riktigt dåligt..
Grejen e att min kompis har ett likadant kort,men för honom är det inga problem alls...så vet inte va ja ska göra? *help*

Visa signatur

P4 1700MHz 256 SDRAM(ECC) Hercules 8500LE 64MB

Permalänk
Medlem

Skulle mycket väl va så att det är ditt system i övrigt som gör att det laggar eftersom det laggar i alla upplösningar så tyder det ju på att gkoret inte får nog med data. Säkerligen dåligt skrivna spel GTA3 är riktigt dåligt vill jag påstå satans amatör arbete.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem

Mafia är väldigt minneskrävande. Om ditt OS är WinXP så har du nog för lite minne.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en xp 1700, 512 i ram och ett 8500le. Det flyter perfekt på 1280*1024. Har även på 16x anti"blabla" filtering. Har du uppdaterat till dom senaste catalyst?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Har själv en duron 750, 192 ram och samma kort som du (hercules bla bla) Och allt flyter relativt bra i 1024X768, men då måste jag skruva ner ljudaccelerationen till ingen.. annars flyter det som skit!

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Re: ATI 8500LE Laggar???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av predator103
Jag har precis köpt nytt grafik kort: hercules ati 8500le...

Har märkt att skiten laggar på spel som "mafia" och "gta3" vid LÅG upplösning!!! (inte hela tiden,men tex snabba biljakter o regn...när det e mycket skit på skärmen helt enkelt!)

tycker d e mycket konstigt....de ska ju flyta på utan problem vid FULL upplösning!!

Är det någon som VET HUR man kan kolla så att de inte är fel på kortet??så att inte nån jävla inställning som spökar..men d tro ja knappast...har testat olika inställningar..men d laggar fortfarande...

Blir mycket tacksam om ni kan hjälpa mig!

Det laggar inte. Lagg får du i nätverk och över nätet.
Det hackar.
Mikael

Visa signatur

Det va kul så länge det varade, sa doktorn

Permalänk
Medlem

exakt, laggar gör det över nätverk, när ska folk fatta det?
Tror att du behöver göra något åt ditt minne som inte är i toppklass.

Permalänk
Medlem

P4 1700 mhz är väl inte dom bästa poffessorerna heller.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Hmm tycker det verkar skumt...
Min kompis har ju exakt samma dator,men för honom hackar det inte ett skit när han kör spelen i 1024*768 exempelvis....

kan förstå att gta3 i övrigt e dåligt skrivet,men vi har samma drivrutiner e hela rubbet...så de e nåt som e konstigt...
men det e just "mafia" som intreserar mig....o han e jätte nöjd me sitt kort...

Visa signatur

P4 1700MHz 256 SDRAM(ECC) Hercules 8500LE 64MB

Permalänk
Medlem

Någon bios inställning som e annorlunda eller annt op service sp eller nått sånt

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av predator103
Till Maxizor: Kortet kanske inte e det bästa,men det borde klara av dom här spelen utan problem med högsta upplösning....

Jag har testat med sämsta upplösning...men det hjälper inte..speciellt med Mafia,det e riktigt dåligt..
Grejen e att min kompis har ett likadant kort,men för honom är det inga problem alls...så vet inte va ja ska göra? *help*

NEJ....

Med tanke på att bättre kort klarar det inte så, borde inte ditt heller göra det...

Mafia kräver massor, eller en massa trixande för att funka bra...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber