Permalänk
Medlem

Börjar du tröttna?

Börjar du tröttna på diablo 3?

Hur gammal är du?

Själv är jag 30 år.

Köra om butcher redan efter 5 ggr börjar kännas enofmrigt och tråkigt. Jag kör nu bara med polare då d3 annars inte lockar. Dock så vill man ju klara det på inferno också men the big grind... *rysning*

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

jag drog upp en munk till 60. redan när jag dingade så var jag less på de, jag gillar inte konceptet med att spela om samma nivåer 4(!) gånger. har inte lirat på en vecka nu. 28 år

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Medlem

23, kul att lira lite HC med kompisar annars rätt trist :/

Permalänk

Patch 1.0.3 kommer att göra att jag stannar ett tag till. Så som Blizzard valde att lansera spelet med Act 1 inferno som en easymode och sedan Act 2 som i princip omöjlig är rent av löjligt.
Enligt mig så borde det vara ganska logiskt att, när du kan ta ner butcher under 3sec samt alla elits i hela act 1 utan att du det minsta påverkas, borde lätt kunna gå över till Act 2 och i alla fall kunna gå igenom utan några stora problem.

Jag skriver självklart om inferno.

82:a , alltså 30

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Börjar inte tröttna. Enligt min profil har jag spelat 182 timmar, ca 181 av dessa är i hardcore. Diablo 2 spelade jag till och från i ~10 år.

Älskar "The Grind". Älskar att det finns saker som är omöjliga att klara, och till skillnad från i t.ex. WoW, eller D3 SC räcker det inte med att slänga sig in i en vägg om och om igen tills man klarar det. Du måste samla gear. Du måste bygga en perfekt build som funkar för dig. Du ska helst skaffa ett team, och samarbeta med polarna om vem som gör vad, och vad planen är om allt går snett.

Kommer antagligen inte tröttna på många timmar ännu. 22 år.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Jag har inte börjat tröttna än, röstade nej. 23 år. Jag har runt 200h played på min "main" wizard som jag kör act4 (diablo snart nere om alla kan lira tillsammans) med nu med några kompisar. Dock jobbar de olika tider så blir inte mycket lir. Har en annan wizard också, sitter i act2 med ett annat gäng kompisar. Runt 100h på den nu tror jag. Farmade act2 goblin igår i runt 3 timmar. Jag är extremt lootk*t och jagar pengar som fan, det är det jag är mest ute efter i ett spel, d3 passar mig perfekt.

Drog in 12 miljoner igår. 2h xbow med 1150 dps, dex, vit, ias och increased dmg. 1200 dps 2h xbow med 1200dps, ias, vit och int (urk) så gav lite mindre. Sen massor med saker som gick för några 100k.

Inte samma replay value som d2 men kul ändå. Sitt på skype med några kompisar och lek någon lek. Vi körde "gissa låten" vilket gick på att man helt enkelt sjunger på en känd melodi medans de andra ska gissa

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

jag är level 52 WD och har tröttnat totalt, precis börjat i hell men jag ser ingen mening att köra en kampanj om och om igen bara på olika svårighetsgrader, diablo 3 är även det första spelet i dess kategori som jag spelar (inte spelat diablo 1,2,wow etc.)

Men jag tänker pröva att spela lite grann med en vän innan jag ger upp helt!

edit: Jag är 18 unga år

Permalänk

Vissa saker tröttnade jag på under betat ("Haedrig. Help meeee", "Betrayal can never be forgiven" osv.), storyn kändes dålig halvvägs genom första genomspelningen och den har jag blivit rejält trött på. Jag tror inte jag är den enda som hoppar över precis alla dialoger.
Självaste spelandet har jag inte helt tröttnat på än, men mängden irritationsmoment stiger. Tror knappast att det håller en månad till.

27 år.

Permalänk
Medlem

Tröttnade efter ha lirat igenom spelet EN gång på normal. Jävla köttande = boring. Precis som WoW när man spelar själv. Starcraft är fan mer varierande än Diablo tycker jag.

Permalänk
Medlem

Kan inte ens drömma om att ha spelat 200h ännu. Hur lyckas ni??? Men är iaf lv 60 och på act I i Inferno. Kan absolut säga att jag tröttnat. AH ger lite samma känsla som när man fuskade i spel när man var mindre, tycker jag. Har inte tid att grinda så mycket att jag ens får i närheten av så bra grejer som jag kan köpa på AH för en rimlig summa. Så nu när jag inte kan levla längre så dalar spelet, och det snabbt... 84a, om det nu spelar någon roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Kan inte ens drömma om att ha spelat 200h ännu. Hur lyckas ni??? Men är iaf lv 60 och på act I i Inferno. Kan absolut säga att jag tröttnat. AH ger lite samma känsla som när man fuskade i spel när man var mindre, tycker jag. Har inte tid att grinda så mycket att jag ens får i närheten av så bra grejer som jag kan köpa på AH för en rimlig summa. Så nu när jag inte kan levla längre så dalar spelet, och det snabbt... 84a, om det nu spelar någon roll.

4-5 timmar per kväll har det blivit ganska ofta (har inga plikter så som barn och tant) och sen på helger kan det lätt bli 30h+ Lite sjukt egentligen men det är väl en hobby som allt annat

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Tappade intresset för storyn redan innan jag hunnit spela igenom första gången på Normal ens. "Betrayal, demon, sacrifice, bla bla" osv. Tillförde ju ingenting nytt från D1 och D2.

Däremot har jag inte riktigt tröttnat på att spela än. Spelar med 2 kompisar och looten lockar fortfarande, iaf när man är låglevel. Men detta är inget jag kommer att spela i åratal precis.

Permalänk

31 år och är rätt less nu.
Klarat butcher på inferno för en dryg vecka sen men sen dess har jag inte lirat något.

Permalänk
Medlem

Har tröttnat helt,Som Dangerdan skrev act 1 är lätt,Act 2 är..Ja,Omöjligt.

Jag har inga kompisar,Så spela som ett lag är omöjligt,Folk i public står ju bara afk i basen och pillar navel.

Ska man uppgradera någon gear behöver man flera millar,Jag har som högst haft 500k (Det får man inte ett jota för som bekant)
Körde typ 50 butcher runs härom helgen,Hittade INGET värt att lägga ut på ah.

Sen att folk sitter och slänger ur sig,Ptja jag hittade "femtielva" legendarys igår,Drog en ett par millar får mig bara att må dåligt..På riktigt,Jag gillar spelet.Men det är omöjligt.

Man 27 år.

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag har tappat intresset. Det är fortfarande ganska kul men jag spelar inte speciellt mycket. Lirar typ 20 minuter per dag. På den tiden hinner man plocka 5 NV, mosa Butcher på Inferno och sen kolla AHn lite snabbt.

Jag väntar på uppdateringen som gör att fiender inte gör mer skada per spelare och en mer balanserad Act 2-4 Inferno.

Jag är 26 år gammal.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Spelat igenom det en gång med min barbar tillsammans en en kompis som var monk.

Tröttnade efter halva spelet, dvs 4,5 timmar, min gubbe sög och spelet var överlöjligt lätt och super trist. När vi väl var klara fick jag reda på att man bara kan köra om spelet på nästa svårighetsgrad när du klarade det på normal...med samma gubbe!

Sista gången jag spelade Diablo 3, 600kr som kunde lagts på något roligare.

Då var mina 25kr lagda på Titan Quest mer värda som gav mig runt 60 timmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Spelat igenom det en gång med min barbar tillsammans en en kompis som var monk.

Tröttnade efter halva spelet, dvs 4,5 timmar, min gubbe sög och spelet var överlöjligt lätt och super trist. När vi väl var klara fick jag reda på att man bara kan köra om spelet på nästa svårighetsgrad när du klarade det på normal...med samma gubbe!

Sista gången jag spelade Diablo 3, 600kr som kunde lagts på något roligare.

Då var mina 25kr lagda på Tian Quest mer värda som gav mig runt 60 timmar...

Kan bara hålla med, tycker att man tröttnade sjukt fort, spelade igenom Normal med 3 kompisar, men jag fastnade aldrig för det. D2 spelade man sönder både själv och med kompisar, men det är något som saknas med D3 för att hålla en kvar. Sen att man köpte Collectors Edition var ju inte direkt en höjdare.

Men Titan Quest, där snackar vi sköna spelningar och väldigt mycket mer variation

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Är 21 år och börjar faktiskt tröttna på D3. Man kan bara spela kampanjen, antingen själv eller med andra o det finns inget PvP eller liknande. Vill man spela på en högre svårighetsgrad måste man klara ut spelet på normal med just den karaktären, det blir ju så tråkigt med tiden.
Diablo III levde inte upp till mina förväntningar. För mig är det ett godkänt spel men inget speciellt (5/10).

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Avstängd

Känns som ett jobb.
obalanserat.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Klarade Diablo på inferno för ca 1v sen och motivationen har börjat avta sen dess. Det jag ogillar mest är att jag inte lyckas få min barbarian att både göra hyfsad skada och överleva bra, det är antingen det ena eller det andra. Är 30 år gammal.

Permalänk
Inaktiv

har inte orkat igenom normal ens 1gång...så ja

Permalänk
Medlem

är 32 och ej klar med hell än.. har ont om speltid när man har fullt upp på jobbet och har småbarn.
blir nån timme då och då.. är än så länge lvl 57 men ser framemot inferno faktiskt.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Har hängt med Blizzard sen första Warcraft och tycker dom har tappat sin kvalité.
Tidigare visste man att grejer från Blizzard var givna.
Diablo3 kunde blivit en av dom bästa spelen sen D2 men tyvärr inte.
Auktionshuset mm har verkligen dödat spelet totalt.
(Hade gärna sett servers utan AH.)
Svårighetsgraderna är enbart balanserad med att monster får mera liv/skada samt mera affixer.
Inferno var en stor besvikelse för mig, man skulle få något att kämpa med...
Folk sprang igenom hela spelet på mindre än 1 vecka.
Själv tog det strax över 2 veckor för mig innan jag dödade Diablo med 5 stacks med min Barbarian.
Hade Inferno varit som en annan hade önskat hade ingen ens dödat Butcher på ACT1 just nu.

Finns lite liv kvar i att spela HC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

32 år och inte en klar med Nightmare. Hinner inte spela värst mycket men visst, när jag loggar in är det väl fortfarande kul men frågan är om jag orkar upp hela vägen till 60.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tror inte jag kommer tröttna innan jag har lyckats döda Diablo på inferno. Sitter fast på Belial atm. 26 år.

Skrivet av frillan125:

Farmade act2 goblin igår i runt 3 timmar.

Hur farmar man den bäst? Vilka waypoints osv.

Permalänk
Medlem

Detta med att köra om samma acter hela tiden är ju lite vad diablo varit. Första var väl något annorlunda när du gick ner och ner under en kyrka (under nåt fält i expansionen).

Har väl alltid varit så att man tröttnat till och från, samt att det nästan måste spelas med kompisar för att inte vara dötrist. Blir nog annat när PVP och RMT kommer igång, kan göra det lite skojigare iaf. Men det är inte (och kommer nog aldrig bli/vara) något att jämföra med t.ex. WOW i hur länge man "håller ut", så att säga.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Folk som inte klarar Inf kan inte skylla på något annat än sig själva, man är för dålig! Jag klarade Act2 med min wiz med under 20k dps! Förstår verkligen inte vad folk har för problem ^^

Förstår att det är tråkigt för folk som inte klarar av spelet, det är segt och egentligen bara en förberedelse inför inferno. I min mening börjar spelet på inferno och allt innan det är "uppvärmning".

Med alla "fel" och "brister" som spelet har/haft så är det fortfarande det bästa spelet som någonsin gjorts med häst längder. Tråkigt bara att gamers idag är så mycket sämre och fördummade av easy-mode spel som tryckts ner i halsen på dom... Stackarna skulle säga samma sak om megaman!

Bara diablo kvar för mig sen ska jag försöka klara inferno med munk!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Började bli kännas lite tråkigt när jag skulle spela om storyn för tredje gången så då testade jag att spela public (som jag aldrig gjort innan) och då blev allt lite roligare Jag tror inte att jag kommer tröttna på det på ett tag. Och jag är 15 år.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Har inte haft så mycket tid att spela än. Bara klarat av normal än med min DH, men tröttna gör man inte så lätt. Skall klara spelet med DHn sen är det klart. Sitta och farma saker känns inte så lockande och inte det jag är ute efter.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

I början kände man ett redigt sug men nu har det släppt lite faktiskt efter man blivit 60.

Men visst jag nördar inte så mycket heller då man har jobbt tränar på ganska hög nivå och sen har flickvän

Men visst kan det vara underhållande fortfarande tycker jag

Är 25år

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4