Level 60 DH, farma var

Permalänk
Medlem

Level 60 DH, farma var

Nu har man nått level 60 på min demon hunter. Är just nu i slutet av act 3 på hell. Men är en fattig stackare (har bara 700k), så frågan är var ska man farma för att få chansen att få användbart gear. Köpte 2h xbow och quiver. så mina stats just nu är.

Damage 18,1k
Armor 2431
Dexterity 1261
hp 23,5k

MF 93%

Mycket av gearen är lvl 51-55, ja ringarna är lvl 36 och 39. Hittills den högsta lvl rare drop jag fått var en yxa på lvl 59, men den fick jag innan jag blev 60. Är på questen Heart of Sin.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

inferno farma crypts för pengar sen köper du allt du ska ha, Du behöver mycket mera MF. MYCKET.

Permalänk
Medlem

crypts är nerfat, ger inte i närheten av samma guld som innan..

bättre och köra han nissen i källaren act1 första wpn (dank cellar?)

eller köra warden/butcher men först måste han komma till inferno.

tror inte det är lönt att farma i hell tyvärr.

Permalänk
Medlem

Spendera alla dina 700k på VÄRDIGT mf gear och farma skiten ur goblins

Du kommer få items som snabbt betalar vad du har betalt jag gjorde så och jag är nu i gear för a3

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Tycker mig få hyfsad med guld redan nu i hell, eftersom jag möter rätt så många elite packs, vilket blev enklare efter att jag köpte xbow och höjde min dps från 11,4 till 18,1. så har jag hela tiden nephalem valor buffen, så många vanliga packs can ge över 1000g, mötte även ett par goblins.

Så lvl 60 gear droppar inte förran i inferno?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Farmar du i hell skulle jag rekommendera GF över MF. Fram till patch 1.03 droppar lvl61 föremål i act 1 inferno, lvl62 i act 2 och lvl63 i act3/4. Högre nivå på föremål innebär helt enkelt potential för bättre items, där de bästa droppar i act3/4 inferno. Efter patch 1.03 flyttas föremålen lite neråt i svårighetsgraderna.

http://us.battle.net/d3/en/blog/6262208/Patch_103_Design_Prev...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Nu blev man klar med act 3 i hell och ska börja med act 4, dock möjligen väntar jag med det till imorgon.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Har nu 137% på mf gearen, men köpte även billigt gear med GF, som inte är så mycket sämre, men tänkte att bara det räcker i hell, så kan man farma guld där. På GF (har inte köpt alla bitar) har jag nu 115%, så om jag förstår det rätt, om jag dödar en mob som skulle ge 100g, skulle jag istället få 215g, stämmer det?
Sen med nephalem valor, tror det är 15% per stack, skulle man få ytterligare 75% med max stacks.
Och GF gäller det även när man lootar chest, tror det står i gearen att mobsen ger tex 12% mer guld.

Sen har jag Demon hunter, så bara jag kommer ihåg, så bör man ju använda ferret companion för 10% extra guld, plus att dom apporterar guldet, så slipper plocka upp det själv.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Jag har 302% MF då jag drar nytta av att skicka på min templar ett par MF-items också.
Vanligaste farming routen för mig är:
x5 Nephalem Valor -> Siegebreaker.
x5 Nephalem Valor -> Cydaea -> Azmodan
Har ett script som auto-equippar allt mitt MF-gear vid ett knapp tryck, så det är bara att trycka precis innan packs/bossar dör.
Men skulle vilja rekommendera ACT II Goblinfarm för dig tills du har kommit upp i damage.

Permalänk
Medlem

level 60 18.1k dps DH ? amagad :p.
är nästan omöjligt att ha så lite som demon hunter.

har du int gear eller?

Permalänk
Skrivet av Xeption:

Har ett script som auto-equippar allt mitt MF-gear vid ett knapp tryck, så det är bara att trycka precis innan packs/bossar dör.

Script?
Riskerar du inte att bli bannad om du använder sånt?
Om inte, hur ser ett sånt script ut? Så jobbigt att frenesiklicka massa gear innan packsen dör...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

level 60 18.1k dps DH ? amagad :p.
är nästan omöjligt att ha så lite som demon hunter.

har du int gear eller?

Tänkte exakt samma sak :s
Det går att köpa billigt Dex % Attackspeed gear för under 700k.
Tre sockets på Chest, två på byxor och en på hjälmen.

Du kan få en billig blå 900+ DPS crossbow för runt 90k
Prioritera Attackspeed och Dex!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeption:

Har ett script som auto-equippar allt mitt MF-gear vid ett knapp tryck, så det är bara att trycka precis innan packs/bossar dör.

Har ingen koll på just script, äre bökigt och svårt att fixa det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Script?
Riskerar du inte att bli bannad om du använder sånt?
Om inte, hur ser ett sånt script ut? Så jobbigt att frenesiklicka massa gear innan packsen dör...

Jo man riskerar ban eftersom det är ett tredjepartsprogram som "klickar" åt dig i diablo 3.
Men det är i princip omöjligt att upptäcka för blizzard och att ha något sånär bevis på att det används till just det. (finns ju många fler användningsområden för programmet.. hade nog blivit anstormning om folk blev bannade bara för att de har programmet på datorn..)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Hur klickar den isåfall eftersom den behöver veta var på skärmen den ska flytta musen etc. Spelar man in ett macro då eller liknande som utför dessa åtgärder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

level 60 18.1k dps DH ? amagad :p.
är nästan omöjligt att ha så lite som demon hunter.

har du int gear eller?

Nu vill jag helst inte köpa till mig gear, roligare att fixa sakerna själv. Men visst har jag köpt några saker.

Statsen som jag har är:

Str 371
Dex 1294
Int 291
Vit 643
Armor 2486
DPS 18224

hp är 24k

Då är det med GF gear, lite högre med MF gear, dps ca 19,8k, och då har jag egentligen inte spelat nåt som lvl 60, utom bara slutförde act 3 i hell. Eftersom jag igår levlade min barbar till 60 också.

Xbow jag har är 794 dps, sen har jag ias på xbow 16%, quiver 15% och neck 15%.

har köpt gear för ca 300k efter att jag blev 60, men då inkluderar den både mf och gf gear, utom vissa som är samma xbow, pants och neck.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av adfi:

level 60 18.1k dps DH ? amagad :p.
är nästan omöjligt att ha så lite som demon hunter.

har du int gear eller?

Que? Det är väl inte så lågt som du försöker få det att låta. Jag hade ca 17k när jag var klar med Diablo på hell och lvl 60 (solo hela vägen).

Permalänk
Skrivet av zosma:

Nu har man nått level 60 på min demon hunter. Är just nu i slutet av act 3 på hell. Men är en fattig stackare (har bara 700k), så frågan är var ska man farma för att få chansen att få användbart gear. Köpte 2h xbow och quiver. så mina stats just nu är.

Damage 18,1k
Armor 2431
Dexterity 1261
hp 23,5k

MF 93%

Mycket av gearen är lvl 51-55, ja ringarna är lvl 36 och 39. Hittills den högsta lvl rare drop jag fått var en yxa på lvl 59, men den fick jag innan jag blev 60. Är på questen Heart of Sin.

vilka passive skills använder du?

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Script?
Riskerar du inte att bli bannad om du använder sånt?
Om inte, hur ser ett sånt script ut? Så jobbigt att frenesiklicka massa gear innan packsen dör...

Enligt Blizzards regler gällande Bot/Script så är det bara förbjudet att använda de som sker per Automatik.
Det är samma regler som på World of Warcraft så att säga. Sålänge det finns en person som kontrollerar knapp-tryckningen på sitt tangentbord (lite luddigt förklarat) så är det inga konstigheter.
Scriptet i princip "spelar in" dina musklick och binder dem till en knapp på ditt tangentbord, alltså är det inte olagligt.
Och pga. sådana här scripts så kommer det att komma en "Gearswitcher" på Diablo inom kort, men det är som sagt lagligt än sålänge.
Scriptet finns här:
http://sv.twitch.tv/calebbb
Och man måste ha ett google-account för att kunna ladda ner "exe" filen, sen är det bara att följa instruktionerna i scriptet. Väldigt lätt, smidigt.

Felstavat :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av medichaaaz:

vilka passive skills använder du?

Steady Aim, Tactical Advantage, Archery.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeption:

Jag har 302% MF då jag drar nytta av att skicka på min templar ett par MF-items också.
Vanligaste farming routen för mig är:
x5 Nephalem Valor -> Siegebreaker.
x5 Nephalem Valor -> Cydaea -> Azmodan
Har ett script som auto-equippar allt mitt MF-gear vid ett knapp tryck, så det är bara att trycka precis innan packs/bossar dör.
Men skulle vilja rekommendera ACT II Goblinfarm för dig tills du har kommit upp i damage.

Är inte blizzard sjukt emot allt vad scripts heter i deras spel? Inte rädd för att bli bannad?

Permalänk
Medlem

Nu gjorde jag en guld-run, visserligen på nightmare act 1 försökte gå runt på alla ställen, 1 timme och 50 minuter gav ca 165k, så det var lite magert kanske, men kanske blir bättre på hell. Då hade jag 200% gf efter att jag fick mina 5 stack nephalem valor. Och sålde alla blåa och gula till vendor.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av Xeption:

Jag har 302% MF då jag drar nytta av att skicka på min templar ett par MF-items också.
Vanligaste farming routen för mig är:
x5 Nephalem Valor -> Siegebreaker.
x5 Nephalem Valor -> Cydaea -> Azmodan
Har ett script som auto-equippar allt mitt MF-gear vid ett knapp tryck, så det är bara att trycka precis innan packs/bossar dör.
Men skulle vilja rekommendera ACT II Goblinfarm för dig tills du har kommit upp i damage.

Vart hittar du 5 stack lättast, vart brukar elit packsen vara?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vart hittar du 5 stack lättast, vart brukar elit packsen vara?

Det är olika! Men för det mesta kör jag denna routen på Siegebreaker:
Keep Depths level 1 2stacks, de första elitepacksen man hittar där inne.
Keep Depths level 3 1-2stacks, beror på hur tidigt man hittar det första.
Rakki's Crossing Påväg mot Siegebreaker så finns det ett pack om du har tur
Underbridge 1-2stacks beroende på om man hittat något påvägen till Siegebreaker.
Rekommenderar denna routen endast om du har DPS nog för att stationera dig och dra ner Soul-Lickers som de flesta har ett beskymmer med!

På Cydea/Azmodan runs kör jag bara igenom levelsen, dock drar jag nytta av ovanstående route ifall jag inte har 5stacks vid Cydea.

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Xeption:

Det är olika! Men för det mesta kör jag denna routen på Siegebreaker:
Keep Depths level 1 2stacks, de första elitepacksen man hittar där inne.
Keep Depths level 3 1-2stacks, beror på hur tidigt man hittar det första.
Rakki's Crossing Påväg mot Siegebreaker så finns det ett pack om du har tur
Underbridge 1-2stacks beroende på om man hittat något påvägen till Siegebreaker.
Rekommenderar denna routen endast om du har DPS nog för att stationera dig och dra ner Soul-Lickers som de flesta har ett beskymmer med!

På Cydea/Azmodan runs kör jag bara igenom levelsen, dock drar jag nytta av ovanstående route ifall jag inte har 5stacks vid Cydea.

Lycka till!

Okey tack ska testa.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Okey tack ska testa.

Gör det, de är en relativt enkel route och den ger bra med loots, dra nytta av att få på dig lite MF gear precis innan du finnishar championpacksen.
Dock om du vill ha lite fart på det hela så sätt bara på dig MF gearet när du har 4+ stacks.

Permalänk
Skrivet av Xeption:

Gör det, de är en relativt enkel route och den ger bra med loots, dra nytta av att få på dig lite MF gear precis innan du finnishar championpacksen.
Dock om du vill ha lite fart på det hela så sätt bara på dig MF gearet när du har 4+ stacks.

Har inge mf gear^^ Måste man börja på någon speciell quest?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu gjorde jag en guld-run, visserligen på nightmare act 1 försökte gå runt på alla ställen, 1 timme och 50 minuter gav ca 165k, så det var lite magert kanske, men kanske blir bättre på hell. Då hade jag 200% gf efter att jag fick mina 5 stack nephalem valor. Och sålde alla blåa och gula till vendor.

Frågar du mig skulle jag bara säga att det är waste of time, men det beror helt klart på ditt DPS-gear också!
På 1,50tim hinner jag med ca: 6+ Siegebreaker runs, och 2/6runs brukar ge säljbara loots, som går för mer än 200k+ på AH.
Men det är bra att få 165k m. GF gear på den tiden skulle jag vilja säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har inge mf gear^^ Måste man börja på någon speciell quest?

Det beror på vilken av routsen du vill köra.

Siegebreaker - Kill the Siegebreaker!
Cydea/Azmodan - Ta questen innan "Kill Azmodan"
Azmodan - Kill Azmodan -Här kör du samma Route som på Siegebreaker, dock brukar det finnas 2st elitepacks påvägen till honom.
Så skaffa dig 3st sen ta WP:n dit du ska, spring igenom den leveln och döda 2packs. Svårast där är väl Hulking Phasebeast, men det går

Permalänk

Ursäkta om jag missuppfattade men du startar nytt game efter en sigebreaker kill? eller kör du på med dina stacks? tycker det verkar mycket trash mobs att döda

För i såna fall är det mycket bättre att köra vara cyd/azmodan runs och skita helt i siegebreaker

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none