Permalänk

Datorn stänger av sig själv.

Hej! ett tag höll jag på att få en massa bluescreens av alla olika sorters fel. Lyckades fixa detta.. (förmodligen ganska konstig anledning) min processor behövde ställas upp i 1.30V hela tiden, gick den till idle (1.12V ca) så fick jag BSOD. Men nu, när datorn funkat jättefint ett tag framöver, så har de blivit nått värre, nu kan jag spela/kolla på film/surfa eller inte göra nånting, så fryser sig datorn helt och hållet ELLER så stängs den av, ingen BSOD eller nånting, den bara tvärdör. (när den fryser så måste jag starta om...) Har ingen aning om vad problemet är. försökt kolla i loggen, där kommer det ungefär 4 grejer innan datorn dör.
T.ex: Tjänsten NVIDIA Update Service Daemon kunde inte startas på grund av följande fel:
Tjänsten startades inte på grund av ett inloggningsfel.

&

Tjänsten nvUpdatusService kunde inte logga in som .\UpdatusUser med det för närvarande konfigurerade lösenordet på grund av följande fel:
Inloggningsfel: Lösenordet för kontot har upphört att gälla.

Och även detta: En timeout (30000 ms) inträffade vid väntan på transaktionssvar från tjänsten nvsvc.

Hjälp någon! =/ har verkligen inte en aning hur jag ska fixa det, har aldrig varit några problem förr, de är något som började igår och de händer ofta nu :s

Mvh!

Permalänk

Ska se nu hur de blev. Stod ju nått om inloggningsproblem, hittade nått om att nvidia-programmet inte kunde uppdatera nått för den kunde inte logga in. Så använde driver sweeper för att ta bort alla drivisar och laddade ner de senaste. hade version 296 innan och den ville uppdaterat till 301. Får hoppas det funkar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Ska se nu hur de blev. Stod ju nått om inloggningsproblem, hittade nått om att nvidia-programmet inte kunde uppdatera nått för den kunde inte logga in. Så använde driver sweeper för att ta bort alla drivisar och laddade ner de senaste. hade version 296 innan och den ville uppdaterat till 301. Får hoppas det funkar nu

Ett hett tips..
Stäng av alla "Aoutoupdate" du har om du inte vill få fnatt när om du spelar mycket, Ibland när dom startar, igrafikupdates kräver ju att nya filer installeras/gamla tas bort och det är klockrent att datorn hänger sig eller fryser spel och liknande.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

en fråga här med, varje gång jag spelar ett spel så fryser det och sedan går den till skrivbordet och säger ett "problem gjorde att programet slutat svara" jävla irriterande vad är problemet

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

Ett hett tips..
Stäng av alla "Aoutoupdate" du har om du inte vill få fnatt när om du spelar mycket, Ibland när dom startar, igrafikupdates kräver ju att nya filer installeras/gamla tas bort och det är klockrent att datorn hänger sig eller fryser spel och liknande.

Åhfan, kan vara det som spökat en hel del med. Den har ju velat uppdatera men inte lyckats logga in (vad de nu är den ska logga in på.. xd) åh de är då datorn dött eller fryst fast. Riktigt irriterande. Men tack för tipset, ska stänga av det genast, inget jag vill ska hända haha.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

en fråga här med, varje gång jag spelar ett spel så fryser det och sedan går den till skrivbordet och säger ett "problem gjorde att programet slutat svara" jävla irriterande vad är problemet

Kan inte så mycket inom sådant, men det finns inget du kan läsa i loggen? de står inte VAD de är som stött på problem? de kan inte vara drivisar eller nått? =/

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Kan inte så mycket inom sådant, men det finns inget du kan läsa i loggen? de står inte VAD de är som stött på problem? de kan inte vara drivisar eller nått? =/

Mvh

ingen aning vad loggen är och står inget om problemet heller

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Idag/inatt var det WMI som crashade, nån som vet vad det är för nånting? :S

stod såhär: Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

nvidia har inte haft några problem alls sen jag avinstallerade drivisarna och installerade det senaste, så det är löst. Nu är de dock annat problem som vill spöka. =/

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

ingen aning vad loggen är och står inget om problemet heller

Jag söker på bara på "Logg", så tar jag den som heter "Visa händelseloggar" så kommer du in dit direkt. och sedan på "Sammanfattning av administrativa händelser" så hittar du allt som hänt typ. Jag kollar under "Fel"

Permalänk
Medlem

Kolla den här länken.
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/itprovistasp/th...
Där löser dom precis dtt problem.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Fick spel på den när den hängde sig här om dagen och gick inte ens stänga av igenom att hålla inne startknappen i hela 10 SEK!!! ut med alla kablar, upp med burken på köksbordet, ut med all hårdvara och rengjorde hela skiten, allting. Funkar perfekt nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Fick spel på den när den hängde sig här om dagen och gick inte ens stänga av igenom att hålla inne startknappen i hela 10 SEK!!! ut med alla kablar, upp med burken på köksbordet, ut med all hårdvara och rengjorde hela skiten, allting. Funkar perfekt nu

Ja jag säger bara "Datorer", vilken härlig gåta det kan vara ibland va.....

Skönt att det löste sig i alla fall

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

Ja jag säger bara "Datorer", vilken härlig gåta det kan vara ibland va.....

Skönt att det löste sig i alla fall

Haha ja skoja eller! beställde nytt moderkort, processor och ram + hårddisk i all hast medans datorn låg utplockad dock. Men var tvungen att byta upp mig ifrån mina gamla socket am2 delar kände att de var rätt tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Haha ja skoja eller! beställde nytt moderkort, processor och ram + hårddisk i all hast medans datorn låg utplockad dock. Men var tvungen att byta upp mig ifrån mina gamla socket am2 delar kände att de var rätt tillfälle.

NOM NOM NOM .....Nya datorprylar......

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Haha ja skoja eller! beställde nytt moderkort, processor och ram + hårddisk i all hast medans datorn låg utplockad dock. Men var tvungen att byta upp mig ifrån mina gamla socket am2 delar kände att de var rätt tillfälle.

Skrivet av Rogga67:

NOM NOM NOM .....Nya datorprylar......

Avundsjuk!!!!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold