Samsung Note vs Samsung s3/s2 hjälp!

Permalänk

Samsung Note vs Samsung s3/s2 hjälp!

Hej, nu då min Htc Desire bara dog ( av någon konstig anledning ) Så söker jag en ny telefon.

Jag har börjat kolla S2,S3 och Note. Men jag kan inte riktigt bestämma mig vilken av dom som är bäst. Jag kan nu säga att jag bara använder min mobil för att surfa tex: aftonbladet,Facebook. Samt att jag spelar vissa spel...

Men det jag mest undrar över är hur mycket prestanda per krona man får för varja mobil. Jag kan tänka mig att S2 är bäst enligt prestanda per krona nu. Men om vi tänker oss cirka ett år framåt. Är S2 lika bra då eftersom det förmodligen släppts nya mobiler och det har tillkommit mer saker som inte s2 klarar av.

Kan tilläggas att jag inte byter mobil varje år utan cirka 2 år mellan gångerna.

Tack så mycket för alla svaren!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Jag skulle i alla fall tagit en Samsung Galaxy Nexus över en S2 alla dagar. Grymt prisvärd för 3500kr tycker jag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag skulle i alla fall tagit en Samsung Galaxy Nexus över en S2 alla dagar. Grymt prisvärd för 3500kr tycker jag.

/hulle.

Så om jag tar en Nexus så kommer den fortfarande vara nåt att "räkna" med om typ 2 år?

Kom gärna med mer förslag alla ni andra!:)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Använder du telefonen för att surfa och spela i första hand är det Note du skall köpa. Jag har en själv och är otroligt nöjd. Skärmen är underbar MEN stor. SMS är bekvämast att skriva med 2 händer.
Filmer, musik, surfa, youtube är en fröjd på denna mobilen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag har samtliga 3 Mobiler och kan utan tvekan garantera dig att S3an är bäst på alla plan!
Noten ligger rätt bra också men kan bli jobbig att använda med en hand.
S3an har lagom stor skärm och är grymt snabb med en riktigt grym skärm 10/10 är betyget på S3an av mig iallafall

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Har själv en Xperia S. Trevlig lur, 4.3'' skärm andriod 2.x men ska uppgradera till 4.x nu i sltet av månaden. För mej var skärmstorlek och upplösning viktigast! Så på den punkten försvinner S2:an i mina ögon 4.3'' fast med typ halva upplösningen Både Xperia S och S3 har 720p på sina skärmar För alla övriga telefoner så vet jag inte Men ska du surfa så tycker jag personliugen du ska ta en med 720p och sedan en skärmstorlek du trivs med! S3:an har jag för mej har 4.7'' vilket jag tycker är precis på gränsen till förstort! Annars finns ju nåtingnånting Note på 5.3'' om du har stora fickor

EDIT: Om de är att räkna med om två år kan ju vara svårt att veta Tänker i första hand på hur snabbt mobiltekniken går frammåt! Men köper du en high-end mobil i dag kommer den med största sannolikhet vara "tillräcklig" även om två år Själv brukar jag skaffa ny mobil var 18-24 månad beroende på abonemanget Och jag har aldrig märkt att min mobil börjar halka efter och inte kunna spela de senaste spelen så som senaste iterationen av angry birds elller liknande

EDIT IGEN OMG!!11!: S3:an tycker jag är lite overkill Tänker på CPUn i den, en fyrkärnig - like really?!?! Dagens dator spel tar inte nytta av det änns, bara onödigt och kostar fruktansvärt mycke! Men om du vill ha en framtidssäke mobil och litar på att Google och apptillverkarna kan opptimera sina program (hah som om! ) till 4 kärnor är ju den mobilen en beast! Iaf med dagens mått mätt. SÅ den är väl mest framtidssäker! Meen... har du 2000 extra att lägga på två extra kärnor mot tex en Xperia s?

Over and out!

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Använder du telefonen för att surfa och spela i första hand är det Note du skall köpa. Jag har en själv och är otroligt nöjd. Skärmen är underbar MEN stor. SMS är bekvämast att skriva med 2 händer.
Filmer, musik, surfa, youtube är en fröjd på denna mobilen.

Okej! Tack för ditt svar, Jag kan hålla med om att skärmen är stor men om man ska kolla på tex youtube är det ju skönt med stor skärm!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Skrivet av The-Jesterhead:

Jag har samtliga 3 Mobiler och kan utan tvekan garantera dig att S3an är bäst på alla plan!
Noten ligger rätt bra också men kan bli jobbig att använda med en hand.
S3an har lagom stor skärm och är grymt snabb med en riktigt grym skärm 10/10 är betyget på S3an av mig iallafall

Tack för svar! Jag är rätt sugen på s3:an men tycker den är rätt dyr. Men jag ska ta en funderare nu, tack för hjälp på vägen!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Skrivet av Vippan:

Har själv en Xperia S. Trevlig lur, 4.3'' skärm andriod 2.x men ska uppgradera till 4.x nu i sltet av månaden. För mej var skärmstorlek och upplösning viktigast! Så på den punkten försvinner S2:an i mina ögon 4.3'' fast med typ halva upplösningen Både Xperia S och S3 har 720p på sina skärmar För alla övriga telefoner så vet jag inte Men ska du surfa så tycker jag personliugen du ska ta en med 720p och sedan en skärmstorlek du trivs med! S3:an har jag för mej har 4.7'' vilket jag tycker är precis på gränsen till förstort! Annars finns ju nåtingnånting Note på 5.3'' om du har stora fickor

EDIT: Om de är att räkna med om två år kan ju vara svårt att veta Tänker i första hand på hur snabbt mobiltekniken går frammåt! Men köper du en high-end mobil i dag kommer den med största sannolikhet vara "tillräcklig" även om två år Själv brukar jag skaffa ny mobil var 18-24 månad beroende på abonemanget Och jag har aldrig märkt att min mobil börjar halka efter och inte kunna spela de senaste spelen så som senaste iterationen av angry birds elller liknande

EDIT IGEN OMG!!11!: S3:an tycker jag är lite overkill Tänker på CPUn i den, en fyrkärnig - like really?!?! Dagens dator spel tar inte nytta av det änns, bara onödigt och kostar fruktansvärt mycke! Men om du vill ha en framtidssäke mobil och litar på att Google och apptillverkarna kan opptimera sina program (hah som om! ) till 4 kärnor är ju den mobilen en beast! Iaf med dagens mått mätt. SÅ den är väl mest framtidssäker! Meen... har du 2000 extra att lägga på två extra kärnor mot tex en Xperia s?

Over and out!

Tack för det långa svaret som gav mig rätt bra info:) Jag kan också tycka den är hyfsat overkill pga den 4kärniga processorn. Samtidigt är ju också noten som en mini ipad... Men tack för svaret/svaren , Blir en funderare nu

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalliraz:

Så om jag tar en Nexus så kommer den fortfarande vara nåt att "räkna" med om typ 2 år?

Kom gärna med mer förslag alla ni andra!:)

Ingen mobil kommer att vara något att räkna med om två år. Jag har en Galaxy S3 och den är helt klart den bästa telefon jag provat men om två år lär det finnas mycket mycket bättre lurar.

Galaxy Nexus är ju så pass mycket billigare att du kan köpa en ny telefon tidigare och det är fortfarande en riktigt bra telefon.

Köp inget med lägre upplösning än 720p om du skall surfa mycket iaf.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Köp inget med lägre upplösning än 720p om du skall surfa mycket iaf.

Way to sum it up! (Y)

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Ingen mobil kommer att vara något att räkna med om två år. Jag har en Galaxy S3 och den är helt klart den bästa telefon jag provat men om två år lär det finnas mycket mycket bättre lurar.

Galaxy Nexus är ju så pass mycket billigare att du kan köpa en ny telefon tidigare och det är fortfarande en riktigt bra telefon.

Köp inget med lägre upplösning än 720p om du skall surfa mycket iaf.

/hulle.

Okej, men då har jag nåt att gå på nu da!:) Tack för svaret.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus är inte bara bra prestanda för pengarna. Man är garanterad dom kommande Android uppdateringarna vid release

Permalänk
Skrivet av Miklan:

Galaxy Nexus är inte bara bra prestanda för pengarna. Man är garanterad dom kommande Android uppdateringarna vid release

Tack för svar. Okej, jo nu är det för mig antingen : Note,s3 eller nexus, Xepria S

Men är fortfarande öppen för mer åsikter om mobilerna:)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem

Har du tittat på Xperia S? Den har några sjyssta features som hotspot samt HDMI utgång.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Har du tittat på Xperia S? Den har några sjyssta features som hotspot samt HDMI utgång.

Jo, men jag vetinte.. Det finns ju ett hav av mobiler men jag har rätt många mobiler som kan vara tänkbara. Tack för svar!:)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk

var inne på expert idag för att kolla upp samsung note. gick igenom programen men såg ingen android market. finns det inget android market på den mobilen eller??

Permalänk
Skrivet av gräsätare:

var inne på expert idag för att kolla upp samsung note. gick igenom programen men såg ingen android market. finns det inget android market på den mobilen eller??

Jo, Note har det:)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av gräsätare:

var inne på expert idag för att kolla upp samsung note. gick igenom programen men såg ingen android market. finns det inget android market på den mobilen eller??

Android Market heter Play Store nu för tiden. Kanske därför du missade det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av basse1978:

Android Market heter Play Store nu för tiden. Kanske därför du missade det?

okej. har inte använd min nuvarande android mobil på ett halv år.