Permalänk

Ej åtkomst till facebook.com

Besväret började förra veckan då jag skulle ladda sidan facebook.com men kommer ingenstans. Provat med olika sök-tjänster och .se men sidan bara laddar. Inga inställningar ändrade av mig, men om det är en uppdatering vet jag inte. Det skulle bara verka konstigt. Har varit inne och kollat i Internetalternativ och i säkerhet ifall jag kunnde se något konstigt men inget där heller.

Alla andra sidor fungerar perfekt och sidan funkar på min frus dator.

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Medlem

Vilka webbläsare har du provat i?

Permalänk
Medlem

gå in i cmd (start -> sök "cmd" -> kör som admin)
Skriv:

ping facebook.com

Vad står det?

Permalänk
Medlem

Starta cmd

Skriv : ipconfig /flushdns

Permalänk

Jag använder IE 9 och gjort det ett tag utan problem.

när jag pingar så forlorar jag inget packet och har en medeltid på 111ns

Flushade precis och inget som hjälpte.

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Medlem

pröva en annan webbläsare kanske? får man ju reda på lite mer vari problemet ligger.

med tanke på att du kan pinga skiten, så börjar man ju gissa på IE.

Firefox, Chrome, Opera och massa andra alternativ finns. kör hårt!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Det funkar inte i chrome heller... börjar bli lite nojig nu

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingemansson:

Alla andra sidor fungerar perfekt och sidan funkar på min frus dator.

Vad har du för virusprogram? Kan ju vara föräldrakontroll ; )

Är ju svårt att blocka ping för specifika sidor (antingen blockar du icmp, eller så gör du det inte), så det kan vara därför ping fortfarande funkar.

Permalänk

Inga hot enl. eset nod32 och har ingen föräldrakontroll

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Medlem

Har du comhem?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Har du comhem?

Jag har samma problem o jag har comhem... Min kompis också.. comhem e bäst lol

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem härom veckan. Körde ie9 och kom inte in, stylecheet (stavning?) laddades inte korrekt. Rensade catch o allt, inget hjälpte.Kunde inte klicka på någonting. Funkade perfekt i crome dock. Men efter 5-6 dagar fungerade det ok igen av sig självt.

Permalänk

Comhem har troligtvis dåligt uppdaterade DNS'er, prova att ange google dns manuellt.
https://developers.google.com/speed/public-dns/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryptomast3r:

Comhem har troligtvis dåligt uppdaterade DNS'er, prova att ange google dns manuellt.
https://developers.google.com/speed/public-dns/

Hade det varit DNS så hade han inte kunnat pinga facebook.com.

(Han skulle även kunna surfa in på facebook via IP-adressen han får när han pingar)

Permalänk
Medlem

har du testat facebooks ip? http://66.220.149.11

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

Tyvärr så hjälpte det inte med ip adress och har BBB som operatör

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingemansson:

Tyvärr så hjälpte det inte med ip adress och har BBB som operatör

Eftersom det fungerar på en av datorerna, så har ISP:n inget med det att göra, utan problemet ligger med största sannolikhet i datorn. Ifall du har ett modem med routing, så kan det vara det som spökar, men då borde problemen lösa sig med fabriksåterställning.

Permalänk
Medlem

säker på att det inte är nån som har pillat på gatewayadressen, fick problem med det på dreamhack. jag kunde tanka, men inte kolla i webbläsraen

Permalänk
Medlem

Är det fel gateway så kan du självklart inte komma åt något nät alls förutom det på ditt egna subnät.

Permalänk
Medlem

Testa att slå av ipv6.
Facebook mfl ger sedan den 6/6 AAAA-svar på en dns-fråga.

Permalänk
Skrivet av madtop:

Testa att slå av ipv6.
Facebook mfl ger sedan den 6/6 AAAA-svar på en dns-fråga.

Du syftar på detta problem antar jag?
http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6_brokenness_and_DNS_whitelis...

Edit: Hittade även detta http://v4help.facebook.com/

Hittade ny info
Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Japp, det var det jag menade.
Facebook med flera ändrade i sin DNS den 6/6 så att man numera även får ipv6-svar.

Jag vet inte om det är detta som är problemet i ovan fall - men det är väldigt enkelt att utesluta det genom att stänga av ipv6 i sin dator.

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Provade precis att stänga av ipv6 men inget som hjälpte tyvärr. Sen länken v4help.facebook.com funkar inte då jag inte kommer åt facebook.com

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk

har du kollat i routern så inte nån varit inne och lagt till ett filter i den som blockerar facebook?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Jag har liknande problem som TS sedan ett par veckort tillbaks, då jag väldigt sällan kan komma in på facebook, och när jag väl får upp sidan så kan jag inte göra något, den bara laddar utan att det händer något. samt att sidor som har någon facebook chat eller login funktion kan vara sega eller så är dom obrukbara.

Skrivet av Rouge of Darkness:

har du kollat i routern så inte nån varit inne och lagt till ett filter i den som blockerar facebook?

borde det inte blockeras från allas datorer då?

Permalänk
Skrivet av Mingemansson:

Provade precis att stänga av ipv6 men inget som hjälpte tyvärr. Sen länken v4help.facebook.com funkar inte då jag inte kommer åt facebook.com

Om jag går in här http://www.v6.facebook.com/ får jag fel direkt eftersom jag ej har aktiverat ipv6. Händer det samma för dig?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mingemansson:

Jag använder IE 9 och gjort det ett tag utan problem.

när jag pingar så forlorar jag inget packet och har en medeltid på 111ns

Flushade precis och inget som hjälpte.

Vilken ip resolvade den när du pingade facebook.com? "Svar från ip xxx.xxx.xxx.xxx"

Permalänk

döm om min förvåning så funkade det utan åtgärd av mig när jag kom tillbakafrån min semester

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580