Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Håll över det item du undrar vilken lvl det har. Så kollar du längst ner i högra hörnet så står det Required level 15 t.ex.

Men "Required level" ≠ item level? Alla vapen för lvl 60 är ju knappast nästan lika bra...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk

Ne required lvl och ilvl e ej samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Ne required lvl och ilvl e ej samma sak.

Bra att veta.
Frågan är fortfarande hur man ser Item level på en pryl. Vet någon?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Bra att veta.
Frågan är fortfarande hur man ser Item level på en pryl. Vet någon?

Det gör du inte. Däremot har de olika namn som du ser innan du identifyar.

http://d3db.com/item och sortera på ilvl.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

ilvl kommer synas efter patchen dock för att undvika missförstånd läste jag nånstans

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av znyggisen:

Ja men du kommer slösa slut på den snabbare också.

Det är bara slöseri om man inte gör massor av skada.

Permalänk
Medlem

Ja.. då har man nått level 60 samt kommit till heart of sin.
Eftersom mitt gear är uselt så försöker jag med lite co-op .
Resultatet är efter 2 timmars spel. Inget avancemang, totalt slaktad, helt bortkollrad, samt har gått back med c:a 35000 i rep. kostnad. Det kommer verkligen att ta tid och få ihop 5 mille. För på inferno har jag knappast där att göra.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ja.. då har man nått level 60 samt kommit till heart of sin.
Eftersom mitt gear är uselt så försöker jag med lite co-op .
Resultatet är efter 2 timmars spel. Inget avancemang, totalt slaktad, helt bortkollrad, samt har gått back med c:a 35000 i rep. kostnad. Det kommer verkligen att ta tid och få ihop 5 mille. För på inferno har jag knappast där att göra.

Har du kommit till inferno eller är det i hell du sitter fast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Har du kommit till inferno eller är det i hell du sitter fast?

Hell. Och med tanke på hur det går nu lär jag väl inte komma därifrån förrän någon gång i Augusti 2013.

Och visst jag får ett antal rare items, men dom är som sagt totalt värdelösa.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort klart hell med min DH, Diablo tog några försök att få ner. Har börjat lite i act I inferno, men elite pacs där är inte lätta. Speciellt när man är inne i en smal grotta, så har man ingen plats att kite heller. Och då sätter dom sin mur så sitter man fast där med eld under fötterna. Och om man dör, så när man kommer tillbaks så är dom oftast på fullt hp igen.

Nu är inte mn gear bra, men om jag söker uppgraderingar som inte är alltför dyra med MF så hittar jag inte mycket som är nämvärd bättre än vad jag har. Eller kanske ska man strunta i mf. Har även GF gear som funkar bra i hell. Så har farmat en del guld.

Just nu är min dps med SS 47k. Någon bättre xbow hittar jag inte som inte kostar för mycket, min har 794 dps, hittar några med 850 dps som kostar 300-500k, så det är nog för liten skillnad.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu har jag gjort klart hell med min DH, Diablo tog några försök att få ner. Har börjat lite i act I inferno, men elite pacs där är inte lätta. Speciellt när man är inne i en smal grotta, så har man ingen plats att kite heller. Och då sätter dom sin mur så sitter man fast där med eld under fötterna. Och om man dör, så när man kommer tillbaks så är dom oftast på fullt hp igen.

Nu är inte mn gear bra, men om jag söker uppgraderingar som inte är alltför dyra med MF så hittar jag inte mycket som är nämvärd bättre än vad jag har. Eller kanske ska man strunta i mf. Har även GF gear som funkar bra i hell. Så har farmat en del guld.

Just nu är min dps med SS 47k. Någon bättre xbow hittar jag inte som inte kostar för mycket, min har 794 dps, hittar några med 850 dps som kostar 300-500k, så det är nog för liten skillnad.

Exakt där ligger mitt bekymmer nu . Jag har bara dps på 7k. Hur ska kunna ta Diablo då. Springa runt i 2 timmar och försöka kittla ihjäl honom.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Hell. Och med tanke på hur det går nu lär jag väl inte komma därifrån förrän någon gång i Augusti 2013.

Och visst jag får ett antal rare items, men dom är som sagt totalt värdelösa.

Då skall du nog kunna hitta items på AH som inte kostar allt förmycket som även funkar i act 1 i inferno. om du får många träffar när du söker(20+ sidor) så sätt max buyout till något lägre, det verkar som man inte får med allt när man söker och det finns förmånga items, och av någon anledning visas bara de dyra.
Finns en del prylar som funkar bra i hell för 20-50k guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu har jag gjort klart hell med min DH, Diablo tog några försök att få ner. Har börjat lite i act I inferno, men elite pacs där är inte lätta. Speciellt när man är inne i en smal grotta, så har man ingen plats att kite heller. Och då sätter dom sin mur så sitter man fast där med eld under fötterna. Och om man dör, så när man kommer tillbaks så är dom oftast på fullt hp igen.

Nu är inte mn gear bra, men om jag söker uppgraderingar som inte är alltför dyra med MF så hittar jag inte mycket som är nämvärd bättre än vad jag har. Eller kanske ska man strunta i mf. Har även GF gear som funkar bra i hell. Så har farmat en del guld.

Just nu är min dps med SS 47k. Någon bättre xbow hittar jag inte som inte kostar för mycket, min har 794 dps, hittar några med 850 dps som kostar 300-500k, så det är nog för liten skillnad.

Oj, jag köpte min xbow med 948 dps för 50k har jag för mig. gör som föregående skrev, sätt max buyout till vad du är villig att ge så får du mer prisvärda alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Oj, jag köpte min xbow med 948 dps för 50k har jag för mig. gör som föregående skrev, sätt max buyout till vad du är villig att ge så får du mer prisvärda alternativ.

Jo, gör det alltid, på det mesta har jag bo på 50k, men på xbow är jag villig att betala upp till 500k för en som är bra, den jag har nu på 794 dps, har jag för mig att jag gav 100k.

Men frågan är om man ska strunta i mf på gearen, för hittar inga vettiga med mf och som skulle bli uppgradering.

Sen har jag inte någon ress på gearen heller. Ifall det skulle behövas.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av kik:

Tycker att Evasive Fire - Covering Fire fungerar väldigt bra som primär ability.
Träffar 3 targets med 125% dmg och det går att skjuta genom vissa väggar.

Provade evasive fire som primär ability. Det fungerade bra tills jag gjorde en backflip och med tactical advantage sprang med full fart rakt in i fienden och dog. Den verkar inte förstå att jag vill fortsätta skjuta om jag fortsätter hålla in musknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Provade evasive fire som primär ability. Det fungerade bra tills jag gjorde en backflip och med tactical advantage sprang med full fart rakt in i fienden och dog. Den verkar inte förstå att jag vill fortsätta skjuta om jag fortsätter hålla in musknappen.

"force standstill".. ja har satt den på space, funkar bättre än o klicka på alla mobs för o skjuta LMB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Provade evasive fire som primär ability. Det fungerade bra tills jag gjorde en backflip och med tactical advantage sprang med full fart rakt in i fienden och dog. Den verkar inte förstå att jag vill fortsätta skjuta om jag fortsätter hålla in musknappen.

Det är en av nackdelarna med Evasive Fire, kan gå åt lite Dicipline när man inte vill.
"Force stand still" är ett måste för alla primära attacker med range.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Då skall du nog kunna hitta items på AH som inte kostar allt förmycket som även funkar i act 1 i inferno. om du får många träffar när du söker(20+ sidor) så sätt max buyout till något lägre, det verkar som man inte får med allt när man söker och det finns förmånga items, och av någon anledning visas bara de dyra.
Finns en del prylar som funkar bra i hell för 20-50k guld.

Tipset med max buyout var bra. Fick tag på för mej ganska bra 2-hands crossbow.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jo, gör det alltid, på det mesta har jag bo på 50k, men på xbow är jag villig att betala upp till 500k för en som är bra, den jag har nu på 794 dps, har jag för mig att jag gav 100k.

Men frågan är om man ska strunta i mf på gearen, för hittar inga vettiga med mf och som skulle bli uppgradering.

Sen har jag inte någon ress på gearen heller. Ifall det skulle behövas.

Är det elit packs du har problem med så sattsa på lite res, hjälpte mig.

Permalänk

Hur har ni lyckats få tag på så fina vapen som många av er verkar ha med 1400+ dps.
Hittat de själva eller köpt på AH.
När man kollar så ligger ju vapen med 1400+ dps på 50 miljoner guld eller mer.
Måste ju ta åtskilliga timmar/dag att farma ihop så mycket guld och det bara till ett vapen, sen ska övrig gear också uppgraderas :/.

Edit: Köpte nyss ett vapen som jag hade råd med, en blå crossbow med 1130 dps. När jag håller över crossbowen i spelet så står det att det ska öka min damage med +2713 men när jag tar den på mig så ändras min damage från 33119 till 33390, mao ca 280 damage, ganska långt ifrån 2713.......jag fattar nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Hur har ni lyckats få tag på så fina vapen som många av er verkar ha med 1400+ dps.
Hittat de själva eller köpt på AH.
När man kollar så ligger ju vapen med 1400+ dps på 50 miljoner guld eller mer.
Måste ju ta åtskilliga timmar/dag att farma ihop så mycket guld och det bara till ett vapen, sen ska övrig gear också uppgraderas :/.

Edit: Köpte nyss ett vapen som jag hade råd med, en blå crossbow med 1130 dps. När jag håller över crossbowen i spelet så står det att det ska öka min damage med +2713 men när jag tar den på mig så ändras min damage från 33119 till 33390, mao ca 280 damage, ganska långt ifrån 2713.......jag fattar nada.

Har du SS som passiv skill? För om den är buffad så kommer den visa mycket högre dps-ökning. När du sen stoppar in nya x-box nollställs buffen och det blir en lägre procentuell ökning av din skada.

Permalänk
Skrivet av Soc:

Har du SS som passiv skill? För om den är buffad så kommer den visa mycket högre dps-ökning. När du sen stoppar in nya x-box nollställs buffen och det blir en lägre procentuell ökning av din skada.

Nej, jag har inte sharpshooter.
Det är märkligt detta, för även när jag matar in värdena i en dpskalkylator så visar även den ungefär samma dps-ökning som vapnet anger (ca 2k dps).
Men som sagt när jag väl equippar så händer i princip inget med damage siffrorna.

Permalänk

Någon som kan förklara detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Någon som kan förklara detta?

http://i.imgur.com/nGCnX.jpg

Du har ju en stor mängd dex på bågen, därav får du ju hög damage! men som du ser så har xbowen bättre damage ändå, men kanske inte läge att lägga pengar på något du inte har så mycket större damage av kanske!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur mkt MF man bör ha innan bossar börjar droppa bra utan NV, kör Ghom just nu med
lite mf gear och ligger på 91%. Vill ogärna gå ner på dmg då jag känner att 40k är minimum för att köra han rätt snabbt (han hinner gå ca 1.5varv) Och ja, min dmg är utan SS då det ger en totalt skev bild av verklig dps då man skjuter konstant med en DH, inte ett skott var 15e sekund.

Sugen på att få hitta lite bättre saker då jag är rätt less på nöta butcher/warden än att jag hittar fullt inventory med gult varje run om man kör mf-setupen.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

DEX ger jävligt mycket så du vet och det är inte inräknat på bågens DPS utan visar sig när du har den equippad. Kan vara det som spökar för dig.
Dock så kommer du få högre minimum damage med xbow villket kanske då är bättre, då det bara skilljer 0.04 på attack speed.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Skrivet av MclarenII:

Någon som kan förklara detta?

http://i.imgur.com/nGCnX.jpg

Har du archery som passive skill?

Permalänk
Medlem

Blev trött på att stå och tanka med min barbar så rollade om en DH i helgen.

Vad är det för gear jag ska sikta på? Tänker inte på det uppenbara som dex och vit nu. All ress är ju i centrum för barbs tex, ska man köra mot crit dmg eller crit chans? Vet att IAS är op nu men det ska ju nerfas i nästa patch så inte så sugen att lägga pengar på det nu innan man vet hur bra det kommer vara senare.

2x1-hands, xbow eller båge? Vad är de olika vapnens fördelar? Beror det på vilken skill build man kör?

Allmänna tips för en ny DH?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Blev trött på att stå och tanka med min barbar så rollade om en DH i helgen.

Vad är det för gear jag ska sikta på? Tänker inte på det uppenbara som dex och vit nu. All ress är ju i centrum för barbs tex, ska man köra mot crit dmg eller crit chans? Vet att IAS är op nu men det ska ju nerfas i nästa patch så inte så sugen att lägga pengar på det nu innan man vet hur bra det kommer vara senare.

2x1-hands, xbow eller båge? Vad är de olika vapnens fördelar? Beror det på vilken skill build man kör?

Allmänna tips för en ny DH?

critchans är ju alltid trevligt och än om ias kommer nerfas lär det behövas en del fortfarande, + critdmg är ju bra så du har upp mot 200% - 250% i alla fall men sen skulle jag satsa på chansen, visst det ser ballt ut att ha en massa critdmg med SS på men är inte effektivt för 5 öre 95% av tiden man spelar.

Försöker ha all res+ vit på items med men oftast får man slopa det då det drar iväg med pengarna snabbt, är faktiskt rätt skönt att kunna överleva ett par slag, har runt 35k hp och 350 all res på min och det räcker till att överleva ett par slag från vita mobs iaf.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

Du har ju en stor mängd dex på bågen, därav får du ju hög damage! men som du ser så har xbowen bättre damage ändå, men kanske inte läge att lägga pengar på något du inte har så mycket större damage av kanske!

Dexterity är väl ändå medräknat när man håller över ett item för att se hur mycket mer/mindre damage det ger.
T.ex. om jag köper en ring med enbart dexterity på och byter mot en med enbart MF på så kommer "tooltipet" att visa att jag ökar min damage.
Dessutom matade jag ju in siffrorna i dps-kalkylatorn och då tog jag förstås med den minskade dexterityn i beräkningarna och den visade ändå +2k i damageökning. Tack ändå :).

Skrivet av formerself:

Har du archery som passive skill?

Jepp, där har vi det, även om jag tycker det är konstigt. Även det borde ju den räkna med tycker jag iaf men kanske jag som är dum där.
Iaf så valde jag bort archery som skill och då var damageökningen vapnena emellan högre i realiteten.
Så med andra ord tolkar jag det som att 2-h bow----->2-h x-bow om statsen på dem är snarlika i övrigt.
15% damage på bågen från Archery är värt mer än 50% crit.damage från X-bow. Jag kan inte tolka det på nått annat sätt, men all denna matematiken gör mig snurrig, var för längesen man gick i skolan

Tack för svaren alla.