Permalänk

Röda lysrör ev andra alternativ?

Letar efter röda ljusrör eller annat som skall lysa starkt. Hittar endast blå, uv och vita lysrör på nätet. De ska ha on of switch och man ska kunna koppla den på baksidan av datorn. Någon som vet var man kan inhandla dessa? Köpte NZXT LED sleeve, men de lyser knappt märkbart.

http://www.youtube.com/watch?v=q9WZ2EDH-Kk

Någon i den här stilen hade jag tänkt mig, det ser jäkligt snyggt ut!

Bäst hade varit att kunna köpa i fysisk butik, men nätet går också bra.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

tack!
Ja det var svårt. De verkar vara bra då jag hört att de ska vara ljusa. Hittade även http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=314327

Permalänk
Permalänk

Vet du hur de röda ser ut? Kollade videon men videor kan vara ganska vilseledande, såg en video med dem NZXT och där såg dom väldigt ljusa ut, men när jag kopplar in dom är dom väldigt mörka, nästan så att den röda färgen blir jobbig

Permalänk
Medlem

Just dom där led-slingorna lyser ganska bra. Ju fler desto bättre, förstås. Annars kan du ju leta ljusslingor till bilar, dom brukar lysa fruktansvärt starkt.

Permalänk
Skrivet av Hundkex:

Just dom där led-slingorna lyser ganska bra. Ju fler desto bättre, förstås. Annars kan du ju leta ljusslingor till bilar, dom brukar lysa fruktansvärt starkt.

Vet du om det är en mörk eller ljus röd som flexlight avger? Jo det står på sidan att en slinga skulle ''göra jobbet bättre'' (vad det nu innebär) än 2 st 30cm lysrör. Men NZXT sleevade led kit är ju också med LED lampor, och som tidigare nämnt lyser de inte starkt. Vill ju inte ha så extremt starkt att man inte kan sitta bredvid datorn eller att det ska se ut som ett jävla rejvparty men vill ha ett behagligt ljus som lyser upp komponenterna, (stolt över mitt första bygge hehe).

Lysrören vet jag lyser ungefär som jag vill ha det, men de håller ju antagligen inte ligga länge som flexlightsen, och om man kollar på videon jag länkade ovan ser det ut som i reflektionen att han har något liknande flexlight uppe och nere, så frågan är vilken man ska köra på.