Era tankar och idéer kring DayZ Mod.

Permalänk
Medlem

Era tankar och idéer kring DayZ Mod.

DayZ Mod har blivit så pass populär nu att det känns som om den är här för att stanna. Det är också därför som jag nu tycker att det känns meningsfullt att diskutera vad vi tycker om den. Vad är bra eller dåligt? Vad borde förbättras eller införas? Det måste finnas en uppsjö med tankar kring detta.

Jag börjar med vad jag har upplevt och bl.a vill ha infört.
DayZ drivs till stor del av ett försök där realisktiska förhållanden skall uppnås. Detta gillas starkt. Klantar man sig så riskerar man att möta döden.
Och döden har man mött men det börjar också gå mig på nerverna. Jag talar då om dessa ''campers''. De som ser Chernarus genom kikarsiktet. De som tänker free-for-all multiplayer istället för survival.

Till saken då. Vad jag skulle vilja se (om det går) är ett nytt item. En vindmätare. Och varför då? Jo, för att vind borde införas.
Jag säger inget om krypskytte. Men det skall bemästras. Att sitta så pass långt bort så att kropparna från andra spelare har storlek myra i kikarsiktet och träffa helt utan ansträngning är inte realistiskt. Alla mina dödsfall har varit p.g.a en krypskytt. Vid alla tillfällen så har jag aldrig hört en vinande kula som missar. Nej utan ett timglas har plötsligt dykt upp och sedan möts man av ett meddelande. You are dead :(. En kula går inte bara rakt fram med möjligtvis bullet-drop i vertikal riktning gång efter gång. Youtube är en bra källa till vad jag talar om :).
Ett bra alternativ är ju även att vind skall finnas som ett av/på alternativ för servern. Precis som 3:e person och crosshair är idag. Modden ska ju absolut inte behöva tappa spelare bara för att någon misstycker.

Alltså mitt förslag.
- Vind och vindmätare med av/på funktion för servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

DayZ Mod har blivit så pass populär nu att det känns som om den är här för att stanna. Det är också därför som jag nu tycker att det känns meningsfullt att diskutera vad vi tycker om den. Vad är bra eller dåligt? Vad borde förbättras eller införas? Det måste finnas en uppsjö med tankar kring detta.

Jag börjar med vad jag har upplevt och bl.a vill ha infört.
DayZ drivs till stor del av ett försök där realisktiska förhållanden skall uppnås. Detta gillas starkt. Klantar man sig så riskerar man att möta döden.
Och döden har man mött men det börjar också gå mig på nerverna. Jag talar då om dessa ''campers''. De som ser Chernarus genom kikarsiktet. De som tänker free-for-all multiplayer istället för survival.

Till saken då. Vad jag skulle vilja se (om det går) är ett nytt item. En vindmätare. Och varför då? Jo, för att vind borde införas.
Jag säger inget om krypskytte. Men det skall bemästras. Att sitta så pass långt bort så att kropparna från andra spelare har storlek myra i kikarsiktet och träffa helt utan ansträngning är inte realistiskt. Alla mina dödsfall har varit p.g.a en krypskytt. Vid alla tillfällen så har jag aldrig hört en vinande kula som missar. Nej utan ett timglas har plötsligt dykt upp och sedan möts man av ett meddelande. You are dead :(. En kula går inte bara rakt fram med möjligtvis bullet-drop i vertikal riktning gång efter gång. Youtube är en bra källa till vad jag talar om :).
Ett bra alternativ är ju även att vind skall finnas som ett av/på alternativ för servern. Precis som 3:e person och crosshair är idag. Modden ska ju absolut inte behöva tappa spelare bara för att någon misstycker.

Alltså mitt förslag.
- Vind och vindmätare med av/på funktion för servern.

Prickskytt* inte krypskytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Prickskytt* inte krypskytt

Jag funderade faktiskt på om jag skulle skriva prick eller krypskytt. Man hör ju båda benämningarna lite då och då. Speciellt på nyheterna. Men jag valde att googla runt lite och fick en grov uppfattning om att en prickskytt är en professionell skytt (för militär/myndighet) som genomgått en utbildning. Jobbar ofta i par (en medhjälpare) och har ett uppdrag.
En krypskytt är en ensam person som tar beslut i egna händer om vem/var/hur han skall skjuta. Det var därför som jag tyckte att krypskytt passade in bättre i DayZ då jag tror att de flesta är ensamvargar som känner för att skjuta ihjäl lite spelare för kickens skull :D.

Men visst, jag kan ha fel. Det är nämligen väldigt luddigt och alla tycker väldigt olika på div. forumtrådar man hittade.

Permalänk

Vind och vind-mätare finns redan i Arma, så det dyker väl upp förr eller senare, om dom vill ha det. Det är dock inte särskilt svårt att använda när man fått in lite vana, så jag tvekar på att det kommer göra stor skillnad i längden.
Och yes, "krypskytt" är en betydligt mer korrekt benämning på campare i DayZ, då prickskytt och skarpskytt som sagt är militära befattningar.

Men jag håller med. Personligen tycker jag att DayZ har blivit på tok för mycket av ett slagfält mellan survivors och bandits, medans zombies snarare har hamnat i skymundan. Det är ett fåtal som rollspelar för överlevnad, medans resten bara fokuserar på att samla på sig en massa militär utrustning som är alldeles för lätt att få tag på, bara för att jaga andra spelare. Men missförstå mig inte, då jag absolut accepterar att banditer är en del av spelet. Det jag finner irriterande är bara att det har blivit mer av en sport än för överlevnad.

Men utvecklarna experimenterar ju fortförande med svårighetsgrader, överlevnads-system, tillgång och dylikt, så förhoppningsvis får dom ordning på balansen snart. Jäkla synd att Arma inte ger bättre förutsättningar för melee-vapen, så att man kan minska fokus på skjutvapen. Hoppas iaf att din inför batterier för att driva tex NV och lampor, som vi har för en mängd grejer i tex ACE2. Så blir man av med lite natt-rambos.

Personligen ser jag dock mer fram emot en "light"-variant som dom nämnt tidigare, som man kan hosta själv eller använda i singleplayer. Men det dröjer nog ett bra tag till. Avskyr verkligen att lira public.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag måste säga att spelet är helt otroligt bra! de ända som jag faktiskt stör mig på just nu(eller iaf i förrgår) va att zombies spawnade dirrmode när man sköt ihjäl dem det va typ jobbigt xD annars är de brutalt kul! har några dagar som jag levt nu, med relativt bra gear så det blir spännande och se vad jag gör när jag dör ^^

Men som sagt jag är ganska tolerant mot buggar och annat rackartyg, det är juh bara Alpha... en brutalt bra Alpha!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Zombies i skogen med skulle göra slut på alla krypskyttar:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Zombies i skogen med skulle göra slut på alla krypskyttar:)

Skickades från m.sweclockers.com

^this!

Sen förstår jag inte varför det finns ljuddämpade vapen? Vill man verkligen köra med det? Tar bort från själva upplevelsen imo.

Skulle börja lira med några kompisar igår natt. Det gick väl sådär

Jag slirade fast i ett staket utanför ett hus.
En av mina kompisar kröp allt han orkade och skrek att zombies åt på hans hälsenor.
Den andra av mina kompisar sprang som en vettvilling längs med stranden och skrek "Jag ser en brygga kom och hjälp mig!" Med ett tiotal zombies efter sig.

Kompis1 has died.
Kompis2 has died.

...suck, tillbaka till att spendera 1 timme att försöka lista ut var tusan man är i TOTALT J*VLA MÖRKER.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Vind och vind-mätare finns redan i Arma...

Ok. Det ska jag ta och testa lite själv. Har nämligen bara köpt Arma 2 hittills för DayZ men har tänkt att lira Arma 2 också.

Permalänk
Medlem

Bytte till mig Combined Operations för ett par OS X Earbuds från TF2 i förrgår. Har spelat 20 timmar sen dess. Finns bättre saker att göra på sin lediga tid men jisses vad unikt och bra spelet är. Väldigt beroendeframkallande.

Permalänk

Spelet verkar skitkul, det lilla jag hunnit testa.

Får random disconnects, random felmeddelanden som sedan kastar mig ur servern. Blir slagen EN GÅNG, börjar blöda mitt ute i ingenstans och har inget bandage så jag blöder ut 11500 liv och dör.

Alla servrar är smifulla och kösystemet är fubar.

Sen måste man spawna och respawna så du själv och dina kompisar spawna innom 30minuters vandring av varandra, för att sedan dö en random död eller att servern dyker igen.

Är en Alpha jag vet, men ingen sa att det var ospelbart när jag köpte skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Ok. Det ska jag ta och testa lite själv. Har nämligen bara köpt Arma 2 hittills för DayZ men har tänkt att lira Arma 2 också.

jag rekommenderaratt du kollar in ACE och ACEX ger arma 2 upplevelsen det där lila extra

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Spelet verkar skitkul, det lilla jag hunnit testa.

Får random disconnects, random felmeddelanden som sedan kastar mig ur servern. Blir slagen EN GÅNG, börjar blöda mitt ute i ingenstans och har inget bandage så jag blöder ut 11500 liv och dör.

Alla servrar är smifulla och kösystemet är fubar.

Sen måste man spawna och respawna så du själv och dina kompisar spawna innom 30minuters vandring av varandra, för att sedan dö en random död eller att servern dyker igen.

Är en Alpha jag vet, men ingen sa att det var ospelbart när jag köpte skiten

Inte för att gnälla men... du köpte juh Arma II, Vilket funkar hur bra som helst, DayZ däremot har sina up's and down's. tre ord Alpha, Alpha, Alpha ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Älskar rockets (Dayz skapare) filosofi angående spelet. "If you dont like it dont play it." "If you thinks its too hard, try harder or go back to play Arma II".

För mig är svårighetsgraden inte ett problem. Första 3 timmarna tillsammans med en kompis så dog vi stup i kvarten etc, men vi anpassade oss och fick senare expert hjälp av en veteran och nu efter 2 dagar med spelet så är det inte så svårt längre. Dör man så dör man, jag bryr mig inte om det. Ni kommer ju ändå inte få behålla era grejer då spelet går över till betan (om ni lyckas överleva så länge )

Ett tips till er nya spelare är att försöka hitta någon vänlig själ över forumen som kan spela med er och visa er runt till vissa hotspots.

Permalänk
Sötast

Första riktiga kväll men med DayZ.

FRIENDLY? då jag ej visste hur chatten funkade så blev jag ihjälskjuten kort efter jag börjat....

Efter att ha huggt mig förbi 6 zombies med min kära yxa så hittade jag en M16 med 2 magasin, med hjälp av dessa så hittade jag en nybörjare, lärde honom hur man chattade... då jag själv inte visste det till en början Dödade ett tiotal zombies med honom innan vi delade vägar.... jag hittade ett weaponcache, bytte ut mitt vapen med mina nu två tomma magasin, 2 skott i det ena och 3 skott i det andra.

Fick nu ett sexigt vapen med scope, han precis prov-zooma på en zombie och sedan hörde jag vad jag antar är en Winchester.
Två gånger på två timmar har jag nu hunnit dö Nåja... själv borde man kanske skjuta först och fråga sen?

Fast jag tror inte riktigt heller på att skjuta någon i ryggen.

Permalänk
Medlem

Zombierna får gärna se och höra bra men jag tycker inte om när de kan slå på mig genom väggar eller upptäcker mig utifrån när jag är hukandes inne i ett hus med väggar och dörrar. Eller när en zombie permanent står stillastående i dörröppningar så jag inte kan vänta ut dem för att kunna komma in. Eller när jag kryper längs en vägg och blir upptäckt från andra sidan väggen.

Jag har aldrig dödat en medspelare och gillar att vara skraj för banditer. Men det borde bli ännu mer kristallklart vem som är bandit så man kan undvika dem bättre eller ha chans till initiativ för första skott i en duell mot dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Personligen ser jag dock mer fram emot en "light"-variant som dom nämnt tidigare, som man kan hosta själv eller använda i singleplayer. Men det dröjer nog ett bra tag till. Avskyr verkligen att lira public.

Det fanns en "hack" som tillät att man lirade SP förut, iallafall någolunda.

DayZ är ett riktigt spännande spel/mod som gör sig bäst att spela på natten (mer känsla då). Att vara observant på omgivningen samt bolla frågan för sig själv om man skall ge sig spelarna i närheten eller försöka ta sig därifrån gör det väldigt spännande. Tycker Arma II motorn gör sig bra med modden, samt Chernarussia är en perfekt setting för modden. Spelar man ihop med några kompisar med voip och gör det seriöst kan det göra för några riktigt spännande och kul stunder! Ska man spela spelet får man inte vara för hårt knuten till sina saker och utrustning, döden är en stor faktor i spelet som gör det mer spännande och riskbildande än andra zombiespel.

Att det finns buggar och löpande tweakningar får man leva med, det är ju en Alpha!

Något jag ser fram emot är dynamic lightning som ska finnas i Arma III, då kommer flashlights bli mycket mer användbara på natten, just nu så lyser ett helt träd/hus upp åt alla riktning om du lyser på den med en ficklampa, men med dynamic lightning så blir ju bara där du lyser upp upplyst och det skapas skuggor. Nu är det väldigt risky att använda ficklampan i en stad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Personligen ser jag dock mer fram emot en "light"-variant som dom nämnt tidigare, som man kan hosta själv eller använda i singleplayer. Men det dröjer nog ett bra tag till. Avskyr verkligen att lira public.

Du ladda ner DayZ så du kan starta en Dedicated server som har en egen liten databas. Om du öppnar portar ( 2302, 2303, 2305 ) så kan andra joina. Men den servern kommer inte använda den globala databasen så du får börja om från början. Själv så har jag tänkt hyra en server och installera DayZ på den fast jag mailade Rocket ( skaparen av DayZ ) om jag får tillåtelse att ha en DayZ server som använder den globala databasen och väntar på svar ( Man är tvungen att fråga om man får ha en DayZ och om man får tillåtelse så får man filer av honom ). Medan jag väntar så har jag laddat ner servern som jag nämnde tidigare och spelar ensam med 4 andra kompisar. Nu väntar jag bara för att få svar så jag kan hyra servern och installera och ha kul.

Vet inte om det är tillåtet för mig att länka vart man laddar ner server filerna därför att jag vet inte om det räknas som piratkopior(Regel § 7 Piratkopiering).
Tror inte det räknas som det men för säkerhetskull så länkar jag inte utan du får själv leta. Sök på ArmA 2 - DayZ 1.7.1.5 LAN och du bör hitta.

Permalänk
Avstängd

Det är kul att det är både natt och dag. men det skulle vara tvärtom när det är natt i Europa så är det dag på servern. När man kommit hem från jobbet, fixat middag och allt annat som måste göras så börjar det ju bli mörkt på servern så då blir det att välja en NA server, och det är ju lite tråkigt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Sötast
Skrivet av kaya:

Det är kul att det är både natt och dag. men det skulle vara tvärtom när det är natt i Europa så är det dag på servern. När man kommit hem från jobbet, fixat middag och allt annat som måste göras så börjar det ju bli mörkt på servern så då blir det att välja en NA server, och det är ju lite tråkigt.

Du måste inte lira på NA servrar utan det går bra med danska, tyska, franska osv då det är configen på servern som bestämmer tiden och inte klockan.

Med andra ord så kan t.ex FR1 och FR7 ha två helt olika klockslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toompa96:

Du ladda ner DayZ så du kan starta en Dedicated server som har en egen liten databas. Om du öppnar portar ( 2302, 2303, 2305 ) så kan andra joina. Men den servern kommer inte använda den globala databasen så du får börja om från början. Själv så har jag tänkt hyra en server och installera DayZ på den fast jag mailade Rocket ( skaparen av DayZ ) om jag får tillåtelse att ha en DayZ server som använder den globala databasen och väntar på svar ( Man är tvungen att fråga om man får ha en DayZ och om man får tillåtelse så får man filer av honom ). Medan jag väntar så har jag laddat ner servern som jag nämnde tidigare och spelar ensam med 4 andra kompisar. Nu väntar jag bara för att få svar så jag kan hyra servern och installera och ha kul.

Vet inte om det är tillåtet för mig att länka vart man laddar ner server filerna därför att jag vet inte om det räknas som piratkopior(Regel § 7 Piratkopiering).
Tror inte det räknas som det men för säkerhetskull så länkar jag inte utan du får själv leta. Sök på ArmA 2 - DayZ 1.7.1.5 LAN och du bör hitta.

Kommer andra swecare kunna joina den med isfåfall ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Skrivet av Password:

Zombierna får gärna se och höra bra men jag tycker inte om när de kan slå på mig genom väggar eller upptäcker mig utifrån när jag är hukandes inne i ett hus med väggar och dörrar. Eller när en zombie permanent står stillastående i dörröppningar så jag inte kan vänta ut dem för att kunna komma in. Eller när jag kryper längs en vägg och blir upptäckt från andra sidan väggen.

Jag har aldrig dödat en medspelare och gillar att vara skraj för banditer. Men det borde bli ännu mer kristallklart vem som är bandit så man kan undvika dem bättre eller ha chans till initiativ för första skott i en duell mot dem.

Grymt störand detta att de kan gå genom väggar och ständgda dörrar etc:(

Jag är helt grön på spelet så jag vill inte kommentera alla detaljer men jag harr blivit dödad några gånger av andra spelare vilket gör mig grymt misstänksam och det är lite synd, det borde premieras att man sammarbetar, sedan kan grupperna förtrycka varandra men inom gruppen borde det vara tryggt. Kanske skulle det vara så att man dör själv eller förlorar allt om man dödar en team-member, skall man föråda någon får man först lämna gruppen, vad tycker ni?

Tycker spelet är skitkul, kul spel ide;)

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

Tycker Dayz är otroligt roligt, tar mycket av tiden jag bör använda för att träna starcraft, men det är sällan det släpps roliga spel.
Jag gillar inte att zombisen springer tex 3 meter på y axeln, stannar upp, 3 meter på x axeln istället för att springa diagonalt vilket gör det mycket mer förvirrande och svårare att skjut dem, men samtidigt läskigare ^^

Det är mest buggar som behöver fixas, t.ex. zombie problemen, stegar som buggar, inte går att vända sig om i vissa trappuppgångar, inventory buggs osv. Men det är trots allt alpha så då får man räkna med såna här saker.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Köpte ARMA2 på Steam efter att ha hört mycket positivt om DayZ, installerade allt o.s.v. och tänkte börja spela, tog ett tag innan jag lyckades komma in på någon server p.g.a. diverse felmeddelanden om fel version på någonting.

När jag väl kommer in så är allt extremt mörkt och jag ligger på marken, 5 zombies står och slår på mig. "You are dead", happ, bra start. Varken restart eller respawn funkar, det händer inget när man trycker på dem. Får disconnecta istället.

Gör ett nytt försök, när jag kommer in står jag på en strand (tror jag, allt är svart och man ser nästan ingenting) och en zombie slår på mig så jag springer mot några byggnader. Lyckas inte lista ut hur man öppnar dörrar så jag springer vidare, får fler zombies på mig och innan jag kommer fram till nästa byggnad blir jag skjuten.

Första intrycket gör mycket och det är inget bra intryck. Att starta i ett område där man inte ser något eller har möjlighet att experimentera med kontrollerna innan man får massa fiender på sig och dör för att man inte kan försvara sig? Dumt.

Tvivlar på att det blir mer spelande för min del, ville bara skriva av mig.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Köpte ARMA2 på Steam efter att ha hört mycket positivt om DayZ, installerade allt o.s.v. och tänkte börja spela, tog ett tag innan jag lyckades komma in på någon server p.g.a. diverse felmeddelanden om fel version på någonting.

När jag väl kommer in så är allt extremt mörkt och jag ligger på marken, 5 zombies står och slår på mig. "You are dead", happ, bra start. Varken restart eller respawn funkar, det händer inget när man trycker på dem. Får disconnecta istället.

Gör ett nytt försök, när jag kommer in står jag på en strand (tror jag, allt är svart och man ser nästan ingenting) och en zombie slår på mig så jag springer mot några byggnader. Lyckas inte lista ut hur man öppnar dörrar så jag springer vidare, får fler zombies på mig och innan jag kommer fram till nästa byggnad blir jag skjuten.

Första intrycket gör mycket och det är inget bra intryck. Att starta i ett område där man inte ser något eller har möjlighet att experimentera med kontrollerna innan man får massa fiender på sig och dör för att man inte kan försvara sig? Dumt.

Tvivlar på att det blir mer spelande för min del, ville bara skriva av mig.

Du kanske skulle prova spela igenom "träningsdelen" på arma innan , så du får lära dig kontrollerna ?

Angående byggnader så går inte alla att gå in i , men för att öppna en dörr trycker du på mouse button 3

prova hoppa runt på olika servrar alla är inte mörka , kan underlätta att spela på en med dag på till en början.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X