Vad har Nvidia i bakfickan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Uppgraderar ni era datorer varje gång något kommer ut? Är det verkligen värt?

Jag sålde mitt gamla 570 till min bror och skaffade ett 680 istället. Ser inget problem med det. Jag lägger hellre pengar på sådant som jag har användning av istället för att supa mig redlös varje helg som flera andra gör. Vill jag ha ett glas whisky så tar jag helt enkelt fram den nästan helt fulla flaskan ur köksskåpet. Fortfarande nästan lika mycket kvar som när jag köpte den för två år sedan. Sen att jag mer eller mindre är en absolutist är en annan sak men jag unnar mig allt en öl till maten några få gånger om året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Precis är det verkligen värt det? Jag förstår att det är en hobby ni har men man behöver väl inte ha det bästa hela tiden?
Man måste inte ha det bästa t.ex bf3 det är ingen skildnad på high och ultra jag ser iaf ingen. Och varför måste man ha 3 skärmar? det räcker med 1 när man spelar endå.

Sant!!eller hur!
Men jag respekterar dem som jobbar med datorn(3d och film) och verkligen behöver en bra dator och kanske t.o.m. 3skärmar för att ha koll på alla grejer/verktyg, har själv minskat på mitt spelandet rjellt* och sparar mycket på det också, spelar bara med vänner då och då och i lan. Sjuknöjd

Permalänk
Medlem

Alla är vi olika... Skönt att entusiastmarknaden fortfarande är stor nog för att de stora företagen satsar på den. Var orolig ett tag men det ser ljust ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Är positiv mot Ap553 fram till hösten i Small Hummingbird, ser positivt ut

Lol ingen som reagerade på mitt inlägg xD

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ströbröd:

Precis är det verkligen värt det? Jag förstår att det är en hobby ni har men man behöver väl inte ha det bästa hela tiden?
Man måste inte ha det bästa t.ex bf3 det är ingen skildnad på high och ultra jag ser iaf ingen. Och varför måste man ha 3 skärmar? det räcker med 1 när man spelar endå.

Tänk om alla tänkte som dig.. Världen skulle inte utvecklas.. Varför behöver vi hus? Det finns grottor att bo i.. Det mest komiska här är väl att du är medlem på Sweclockers och ändå väljer att ställa den frågan. Vissa väljer att satsa på sin hobby.. Ser hellre folk som lägger ut tusentals kronor ibland tiotusentals kronor på en dator än de som går ut och super sig redlösa för en tusenlapp.. Till att börja med så håller en dator i ungefär två år.. En fylla håller max i ett par timmar och på vägen så är du inte alltid den trevligaste personen att umgås med. För två veckor sen bytte jag bla. min "gamla" Phenom II X4 940BE och Gigabyte moderkort mot en 2500k processor och ett sprillans nytt Z77 moderkort från MSI. Var helt klart värt det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

jag tror inte nvidia släpper något förränns våren/sommaren 2013. men som sagt man vet ju aldrig, man kan alltid hoppas att det kommer slutet av året, men jag tvivlar skarpt på det, fast än jag är väldigt intresserad av den "stora" kepler dvs GK110..

sen varför folk alltid vill ha det värsta inom datorer det är väl helt enkelt att man har det som hobby (en dyr sådan) det är samma sak inom det mesta, exempelvis så finns det folk som har bilar till sin hobby och köper/renoverar bilar för flera 100kkr även fast bilen kanske inte är värd mer än 80kkr 2 år senare.. det är väl upp till var o en..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Bara jag som tvivlar på att den nya generationen släpps i slutet av året? Känns som om att det är en alldeles för kort tidsperiod mellan korten för att de ska vilja släppa den så tidigt. Någon som har en källa på att de verkligen släpps då?

Du är inte ensam om att tycka det, tror inte vi kommer att se en ny generation förrän tidigast Februari 2013

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Lol ingen som reagerade på mitt inlägg xD

Jo då, men det var helt enkelt inte roligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Du har två gtx 680 och du vill uppgradera? Jag beställde två gtx 680 för fyra dagar sedan för att mitt gtx 480 gick sönder. Fan, efter att ha läst på så maxar man ju till och med fucking metro 2033 i stort sett laggfritt med dem två! Det ska bli så härligt när jag får mina kort. När jag köpte gtx 480 och en i7 950 så var det visserligen en GRYM prestandaökning från gts 250 med en core 2 duo på 2,93 ghz men det var inte riktigt max ändå. Jag kunde "bara" spela crysis med allt på ultra men 4xAA och inte 16xAA, med två gtx 680 så kommer INGET spel lagga för mig

EDIT: Användaren tog bort videon

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Tesla korten med GK110 först kommer i Q4 enligt en artikel här från redaktionen.

Så tror jag att Geforce med samma krets kommer 2013 Q1 alt Q2 beroende på när Amd släpper 8000 serien sin.

Dom har som sagt kretsen redan klar nu och har då möjlighet att förfina den till geforce ett bra tag och kanske få
till lägre yields och bättre tillgång en 680 korten som varit en bristvara på hyllorna.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

"Big Kepler", alltså GK100 blev nerlagd, de tog i för mycket som vanligt och kunde inte producera en fungerande produkt. 2048 shaders skulle den ha enligt mönstret.
Nästa försök kommer med GK11x-serien, alltså GTX 7xx. Där sägs GK110 släppas för Tesla med 2880 shaders i Q4. Det är troligt att chippet fysiskt har 3072 shaders, men att de avaktiverat en del för Tesla, och för att kunna släppa det tidigare. Och Q4 är nog optimistiskt, tänk sent Q4 om allt går vägen. Grafikkort på GK110 förväntar jag mig först Q1/Q2 2013, då med fulla 3072 shaders om allt gått bra. GK114 ser vi i samma veva med 2304 shaders enligt mina gissningar.

Och ni som säger att jag har fel, skriv vad ni tror, och sätt påminnelse om ett år och kom tillbaka så ser vi vem som gissade bäst.

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderar väldigt sällan, då den prestanda jag har klarar det mesta. Kanske inte skyhöga inställningar, men jag tycker det duger.
Tar hellre några bärs till helgen och skippar datorn. Angående vad dom har i bakfickan så vore det bra om dom släppte mellansegmentet=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Med tanke på att Tesla korten med GK110 först kommer i Q4 enligt en artikel här från redaktionen.

Så tror jag att Geforce med samma krets kommer 2013 Q1 alt Q2 beroende på när Amd släpper 8000 serien sin.

Tror samma om det första du säger, det jag inte tror är att det skulle vara beroende på när AMD släpper 8000-serien. Många nVidia-fanboys gillar att säga att nVidia kan släppa starkare grejer när de vill bara AMD bjuder hårdare motstånd, trots detta så ser vi ofta AMD ha ett ordentligt övertag när nVidia inte kunnat lansera sin senaste serie men AMD har gjort det månader tidigare.
Sanningen är den att de båda släpper en produkt så fort den är färdig och testad. I enstaka desperata fall kan de släppa en omogen produkt för att de är pressade, som nVidia tvingades göra med GTX 480. Och aldrig händer det att de har en färdig produkt som de inte släpper

Permalänk
Medlem

Magkänsla: inte en chans att det kommer nya Nvidia kort i år, vi har ju inte ens sett mainstream korten i Kepler rulla ut än (660, 650) samt att nvidia inte lyckas fylla suget efter 680 kort som finns på marknaden och att TSMC verkar lika bra som jag på att producera fungerande 28nm chips.