Permalänk
Medlem

Glad midsommar - datorn small/kortslöt.

Glad Midsommar Sweclockers.
Tyvärr är den mindre glad för mig.

Jag vaknade för en stund sedan, av att det sa "POFF" i datorn (som för övrigt var avstängd).
Reagerade blixtsnabbt och stängde av nätagget och drog ut alla sladdarna, samtidigt som en obehaglig doft (bränd krets?) sprider sig i rummet.

Vid detta laget märker jag att strömmen har gått, och mycket riktigt, en propp har gått, alltså har det varit kortslutning "någonstans".

Lyfter in datorn till köksbordet och börjar inspektera: ser inga brända kretsar någonstans, H80 pumpen är hel, lukten har (tyvärr) försvunnit.
Kopplar ur grafikkortet - ingenting bränt på baksidan, och där är var jag är nu.

Då kommer frågorna: Kan det ha varit nätagget som har "brunnit", och isåfall hur kan det komma sig? (datorn avstängd, komponenterna i datorn tar inte i närheten av vad agget kan leverera i form av ström)
Hur vet man att nätagget har brunnit? Är det bara att koppla ur skiten och testa med ett annat nätagg?
Ifall det är nätagget, hur många mer komponenter i datorn kan ha rykt? Inga, bara moderkortet, eller allt som var kopplat till moderkortet?

Slutligen så misstänker jag att det dummaste jag kan göra just nu är att koppla in datorn och starta den igen?
Hoppas på svar snabbt.
Mvh Tomas.

Uppdatering: Inet har nu testat nätagget, och jag har testat grafikkortet i en separat dator.
Inet fann inget fel med nätagget, och jag fick igång grafikkortet i brorsans dator.

Detta innebär att det finns två möjliga anledningar till all kalabaliken:

1) Strömspik som kickade igång automatsäkrningen i nätagget och grillade tv-boxen.
Datorn tog ingen skada och hade antagligen fungerat igen utan problem om jag försökt starta den.

2) Det var TV-boxen som small, inte nätagget. I min yrvakenhet panikade jag i tron att det var datorn som lät, och inte tv-boxen. Det luktade bränt vid datorn, men det kan mycket väl ha kommit ifrån TV-boxen. Senare samma kväll luktade tv-boxen fortfarande bränt, datorn luktade som vanligt.
Datorn tog ingen skada, och var inte ens inblandad.

Det lutar åt 2), så jag får nog ta och leta fram en dumstrut och krypa in under.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Om det small så är det säkerligen nätagget. Är bara där det finns komponenter som kan generera en knall. Plocka ur nätdelen å lukta närmare på det. Om det inte är någon garanti på det så skruva upp den å kolla om du ser nått. om det är garanti kvar så kan du ju koppla in nätdelen, när den är lös och inte i datorn. Så får du se om det kanske händer något mer. Säkringen kasnke ryker igen. Kontakta isf lev å gör garantiärende av det. Händer det inget så skulle jag nog försöka få ta på ett annat agg att testa datorn med.

Visa signatur

.

Permalänk

Även min brann upp igår utan speciell anledning. Grafikkortet och 1 av 4 minnen gick, lagom dyr midsommar detta!
Dock var min igång, jag bara hörde ett poff som du beskrev och märkte att det luktade bränt runt datorn. Jag öppnade även upp grafikkortet och kollade vad det var som small, men då jag inte är en expert på sånt så har jag ingen aning. Det vart under en liten kylflänsmed gummigrejs i alla fall.

Mvh Daniel

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Öppna aldrig ett nätaggregat. Du kan få en dig en ordentlig stöt om du har otur.
Kraftelektronik ska överlåtas till kvalificerad servicepersonal.

Permalänk
Medlem

Om du har något nätaggregat som ligger och skräpar kan du testa med det. Jag skulle inte öppnat och pillat i det du har utan bara lämnat in det/köpt ett nytt om du starkt misstänker att det är det.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har garanti kvar på nätagget (Inet) så skulle inte få för mig att öppna upp det.
Tyvärr har jag inget nätagg liggande, så det får bli till att åka in till cd-data (lokal datoraffär) och få det testat.

Har hört att nätagg som vanligast smäller när de är överhettade eller överbelastade. Detta var kallt och avstängt. Konstigt...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vad köper man för märke/modell av nätagg för att vara med om såna här tråkigheter?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal-design-tesla-650w-...

Har funkat felfritt sedan Januari och inte visat några tendenser till att strula alls hittills.
Vi ska vänta med att smutskasta nätagget dock, det är bara misstänkt för kortslutning, inte dömt än.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Strömavbrott är det som jag tänker på. När de krämar på efter ett avbrott så har det hänt att elektronik kan ryka. Då står el-leverantören för skadorna naturligtvis, tror knappast att det skulle gå fort tyvärr.

Permalänk
Medlem

Nej det var inget strömavbrott.
En propp gick, men strömmen i resten av huset var igång.
(*går och dubbelkollar* Jupp, inga digitala klockor som står och blinkar 00.00)

Tyvärr har allting stängt idag, så kan testa om det är nätagget (och byta ut det) tidigast på Måndag, suck.

Fortsätt komma med idéer om vad som kan vara felet, så man inte står helt tomhänt på Måndag om det visar sig att nätagget fungerar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Plocka ur agget och kika genom hålen om du kan se ifall nån kondensator är svullen eller bränd-kolla även moderkortets

kondensatorer.

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Har hört att nätagg som vanligast smäller när de är överhettade eller överbelastade. Detta var kallt och avstängt. Konstigt...

Var det åska ? tänker strömspik i nätet / åsknedslag..
Har själv grenkontakter med överspänningskydd till datorn.. sammt tror nätagget också har inbyggt överspänningsskydd

Vad för nätagg ?? Köp inte det billigaste om du nu gjorde det förra gången ^^
Kör själv med 'PC Power & Cooling' ska vara kvalitet iaf
fast dom är numera uppköpta av OCZ.. hoppas att det inte påverkat kvaliteten.

Glad Midsommar, återgå till sill o nubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Nej det var inget strömavbrott.
En propp gick, men strömmen i resten av huset var igång.
(*går och dubbelkollar* Jupp, inga digitala klockor som står och blinkar 00.00)

Tyvärr har allting stängt idag, så kan testa om det är nätagget (och byta ut det) tidigast på Måndag, suck.

Fortsätt komma med idéer om vad som kan vara felet, så man inte står helt tomhänt på Måndag om det visar sig att nätagget fungerar.

Hoppas du får ordning på det. Blir lite orolig att ha i agget 24/7 i vägguttaget. Har du förresten datorn i ett jordat eller ojordat uttag?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Förmodligen säkringen i PSU'n. Samma hände med frugans dator nyligen, 5 år gammal PSU.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Vad köper man för märke/modell av nätagg för att vara med om såna här tråkigheter?

Jag äger ett corsair 750 watt minns inte ens exakt vilket år ja satte den i drift. tror ja har haft det i snart 4 år. 5 års garanti hos corsair
rekommenderar dem starkt då ja har byggt flera datorer med just corsair agg

Visa signatur

hexa core amd 4 g ram
raptor 74 gb asus asus corsair formula crossfire 6870hd corsair 750 watt

Permalänk
Medlem

Låter lite som att det är en lyt (elektrolotkondensator) som har gått på lunch.
Att öppna agget är en dålig idé, kondensatorer kan hålla laddning ett bra tag, tror de sitter ciruks 300v i nätagg. Kommer du i kontakt med dom så får du dig en kyss på 300V, vilket är mindre trevligt. Faktum är att det kan vara direkt livsfarligt.
Öppna inte nätagget om du inte är stensäker på vad det är du gör.

http://ludens.cl/Electron/chinverter/21cap.jpg

Så där ser en konding när den är påväg att ge upp.

Är det ett bra agg som du har eller är det ett av de billigare slagen?
Dåliga nätaggregat har ofta undermåliga komponenter som sparkar in hinken rätt tidigt.
Har du tillgång till ett annat nätagg skulle jag testa med att slänga in det och se vad som händer.

Du kan ju också, som tidigare nämnt, kika in i agget och se om du ser någon kondning som har gett upp. Då vet du var problemet ligger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BeZeR:

Jag äger ett corsair 750 watt minns inte ens exakt vilket år ja satte den i drift. tror ja har haft det i snart 4 år. 5 års garanti hos corsair
rekommenderar dem starkt då ja har byggt flera datorer med just corsair agg

Så bara för att man äger ett Corsair nätagg så ska inte detta kunna ske eller? :roller:

Skrivet av E6420:

Låter lite som att det är en lyt (elektrolotkondensator) som har gått på lunch.
Att öppna agget är en dålig idé, kondensatorer kan hålla laddning ett bra tag, tror de sitter ciruks 300v i nätagg. Kommer du i kontakt med dom så får du dig en kyss på 300V, vilket är mindre trevligt. Faktum är att det kan vara direkt livsfarligt.
Öppna inte nätagget om du inte är stensäker på vad det är du gör.

Är det ett bra agg som du har eller är det ett av de billigare slagen?

Fractal Design Tesla 650W 80+

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

testa och starta nätagget utanför datorn och se om det fungerar, koppla in den i vägguttaget och sedan kortslut den gröna sladden på 24-pins kontakten med valfri svart

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Var det åska ? tänker strömspik i nätet / åsknedslag..

Nej.

Citat:

Har du förresten datorn i ett jordat eller ojordat uttag?

Datorn, 2 skärmar och ljudsystemet sitter i en grenkontakt som är kopplad till ett jordat uttag.
Allt var avstängt vid...olyckan.

Citat:

Är det ett bra agg som du har eller är det ett av de billigare slagen?

http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal-design-tesla-650w-...

Har lyst in i nätagget men ser inte så mycket. Är dessutom väldigt dålig på just elektronik, så är det inte brunt/svart och luktar illa har jag ingen aning om det är något som är sönder eller fullt fungerande.

Jag har tyvärr inget reservagg hemma så får vackert vänta tills på Måndag.

Med det sagt så verkar det som de flesta är eniga att det är nätagget som är boven i dramat, på ett eller annat sätt?
(Min första tanke när jag vaknade av smällen var att "nu har H80 pumpens slangar smällt av och duschat hela insidan av chassit...", men så verkar inte vara fallet.)

Tack för alla svar hittills, fortsätt komma. Ska ta en nubbe strax och dränka mina sorger.

Fråga: Nätagget har som sagt fungerat fint tillsammans med 2x 6870 sedan Januari. I tisdags satte jag i ett GTX 670 som är smått överklockat (inte pillat på volten eller liknande) - kan det vara en bidragande faktor till att nätagget (om det nu är nätagget som är boven) smällt av, eller det är bara en ren och skär slump att det hände just nu?
Ett GTX 670, även överklockat, bör ju knappast dra mer kraft ur ett nätagg än två oklockade 6870.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Minsc S2:

Fråga: Nätagget har som sagt fungerat fint tillsammans med 2x 6870 sedan Januari. I tisdags satte jag i ett GTX 670 som är smått överklockat (inte pillat på volten eller liknande) - kan det vara en bidragande faktor till att nätagget (om det nu är nätagget som är boven) smällt av, eller det är bara en ren och skär slump att det hände just nu?
Ett GTX 670, även överklockat, bör ju knappast dra mer kraft ur ett nätagg än två oklockade 6870.

Finns inte en chans i världen att ett 670 skulle kunna överbelasta det nätagget. Jag tror bara det var en slump, antagligen att du hade fått ett dåligt exemplar av agget från början. Testa att skaka på det lite och se om något skramlar. Ibland vid sånna smällar kan kondensatorn flyga av helt

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

testa och starta nätagget utanför datorn och se om det fungerar, koppla in den i vägguttaget och sedan kortslut den gröna sladden på 24-pins kontakten med valfri svart

Ja gör det då ser du om det går att få igång, du märker att det fungerar eller inte antingen med en multimeter eller genom att du ser att fläkten snurrar, gör den det så är nätagget förmodligen helt

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Så bara för att man äger ett Corsair nätagg så ska inte detta kunna ske eller? :roller:

Fractal Design Tesla 650W 80+

enligt mig o den erfarenheten ja har med dator byggen så är det ett sjukt bra nätagg men de är klart att du kan få ett måndags ex

Visa signatur

hexa core amd 4 g ram
raptor 74 gb asus asus corsair formula crossfire 6870hd corsair 750 watt

Permalänk
Medlem

Jaha, detta blir konstigare och konstigare.
Skulle sätta på TVn tidigare ikväll och märker att TVboxen (samma rum, men helt annat uttag) är stendöd.
Kan inte få ström i den på något sätt, och känner en svag doft av brända kretsar (liknande den som utsöndrades ifrån datorn i förmiddags.)
Jag vet inte när den la av faktiskt (den funkade igår kväll), och chansen att både nätagget och tvboxen ska gå sönder på samma dag av separata orsaker känns väldigt liten.

Om det är samma sak som har "dödat" nätagget och tvboxen, vad i h*lvete kan det vara för något?
Ingen åska, inga strömavbrott (förutom proppen som gick), och de båda apparaterna är helt åtskiljda åt.
Ska även nämna att TVboxen var kopplad i samma förgreningsdosa som ett Wii, en TV och en DVD, alla 3 på standby, och som fortfarande fungerar.
(Och datorn satt i samma förgreningsdosa som två skärmar och ett ljudsystem, där allt fortfarande fungerar.)

Kan det har varit TVboxen som kortslöt (och på något sätt drog med sig nätagget i fallet innan proppen hann gå) eller vice verca?
För tillfället känns det som det har kommit någon elektrisk urladdning, centrerad kring mitt sovrum.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Det har jag svårt att tro..Låter snarare som ett fel på dina el-ledningar i huset

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Det har jag svårt att tro..Låter snarare som ett fel på dina el-ledningar i huset

Möjligt men osannolikt. Skulle vara första gången på 29 år (dvs någonsin) som el-ledningarna i huset spökar. Jordfelsbrytaren borde kicka in om inte annat, vilket den aldrig gjorde.

Men om så är fallet, på vilket sätt skulle det vara fel på el-ledningarna? Hade sugit om det hände igen om någon månad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Dags för en liten uppdatering.

Kopplade ur nätagget idag och satte i ett annat.
Datorn startade men BIOS startade inte upp (kom inget pip heller).
Startade om BIOS, hjälpte inte heller. Nu blev jag lite oroad över att moderkortet (och därmed även processorn och minnena) skulle vara utslaget.
Byte grafikkort först dock, och satte i ett gammalt radeonkort (3450?) och då fick vi bild och BIOS startade upp.

Så nätagget är utslaget, och till med stor sannolikhet är även GTX 670t utslaget (dock var det ett svagt budget reserv-agg vi satte i, så det kan vara så att agget inte kan leverera ström till ett 670 helt enkelt.)

Så nu blir det till att kontakta Inet för ett nytt nätagg och Webhallen för ett nytt grafikkort, och hoppas att de inte försöker strula till det för mig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Dags för en liten uppdatering.

Kopplade ur nätagget idag och satte i ett annat.
Datorn startade men BIOS startade inte upp (kom inget pip heller).
Startade om BIOS, hjälpte inte heller. Nu blev jag lite oroad över att moderkortet (och därmed även processorn och minnena) skulle vara utslaget.
Byte grafikkort först dock, och satte i ett gammalt radeonkort (3450?) och då fick vi bild och BIOS startade upp.

Så nätagget är utslaget, och till med stor sannolikhet är även GTX 670t utslaget (dock var det ett svagt budget reserv-agg vi satte i, så det kan vara så att agget inte kan leverera ström till ett 670 helt enkelt.)

Så nu blir det till att kontakta Inet för ett nytt nätagg och Webhallen för ett nytt grafikkort, och hoppas att de inte försöker strula till det för mig.

Du kan ju vänta med att reklamera graffet, tills du verkligen ser att det inte funkar. Brukar annars få betala en felsökningsavgift om den är hel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jo självklart

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Smart val, dumt å skicka in 2 saker så är det bara 1 som är trasig

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Läs över -.-

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W