Permalänk

AMD 6950 BSOD + dumps

Har problem med mitt 6950 2gb som "dör" under Bf3 och jag tvingas starta om datorn manuellt, detta händer bara i BF3 vad jag vet. Fick dock en bluescreen tidigare idag när jag satt i skype. Grafikkortet ligger runt 50grader med 100% fan speed och ingenting i datorn är överklockat. Kör senaste drivrutinerna så har absolut ingen aning om vad felet kan vara. Enligt dumpsen får jag fram att atimdag.sys och dxgkrnl.sys orsaker problemen. Om någon mer kunnig person kunde kolla på dumpsen och se vad problemet är?

Tack på förhand

dumpsen kan ni ladda ner här http://filfyren.se/984444Minidump.rar

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

testat formatera?

Permalänk
Medlem

oj 50 grader med 100% fan låter mycket!
mitt som jag då flashat och klockat ligger på 55 grader vid 24% fläkt, och då är det ändå referenskylaren!

Edit: googlat lite och i princip alla som haft problem pga dom 2 filerna har det fixat sig/varit problem med grafikkorts drivrutinerna, har du haft ett annat grafikkort innan och nyligen bytit? testa driversweeper och lägga in på nytt?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Nope har kört samma grafikkort i 1 år nu och har precis formaterat datorn så drivrutinerna är de senaste. Kan mitt kort vara defekt? Konstigt att jag körde det i furmark i 2 timmar utan några problem men i bf3 kraschar datorn efter 1min - 2 timmar.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk

Prova en äldre drivrutin. T.ex den du hade innan du formaterade.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Skrivet av bursecarl:

Prova en äldre drivrutin. T.ex den du hade innan du formaterade.

Hade samma problem även innan jag formaterade och då använde jag en äldre drivrutin, har ny inköpt en ssd och därmed kör jag senaste drivrutinerna.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

Har du alltid haft detta problem?

Permalänk
Skrivet av r0xxz:

Har du alltid haft detta problem?

yes ><

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallan123:

Har du hört av dig till återsäljare?