Permalänk

Nu är jag redigt less, nu står det mellan MK-80 och Ducky G2PRO. Vad göra?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Braxfarfar:

Nu är jag redigt less, nu står det mellan MK-80 och Ducky G2PRO. Vad göra?

Jag skulle ta Duckyt alla dagar i veckan.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Jag skulle ta Duckyt alla dagar i veckan.

Folk stör sig dock på glansiga tangenter, även på g2pro tydligen. Bara nån överdrift?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Braxfarfar:

Folk stör sig dock på glansiga tangenter, även på g2pro tydligen. Bara nån överdrift?

Om du inte vill ha det så är det nog bara att köpa PBT caps oavsett vilket tangentbord du väljer, då alla sitter med ABS caps från fabrik, utom Topre då.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Om du inte vill ha det så är det nog bara att köpa PBT caps oavsett vilket tangentbord du väljer, då alla sitter med ABS caps från fabrik, utom Topre då.

Kommer inte tangenterna kosta i stort sett som ett nytt tangentbord då?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Braxfarfar:

Kommer inte tangenterna kosta i stort sett som ett nytt tangentbord då?

Det beror helt på vilket tangentbord du tänker på, men om man ska ha ett set med PBT tangenter från ebay så kostar det drygt 60$.

Men annars finns ju ebay.de, och där kan du köpa gamla cherry tangentbord med PBT caps, forskar man lite så hittar man vilka tangentbord som har PBT och vilka som inte har det.

Jag har köpt två tangentbord med PBT caps, då fick jag med hela tangentborden, alltså fick jag ett set bruna switchar och ett set med clear switchar på köpet. Det kostade mig 200kr INKL frakt för det ena tangentbordet och 400kr inkl frakt för det andra tangentbordet. Och då var tangenterna på tyska, som nästan är identiskt med ett svenskt tangentbord, med alla tecken och så.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Det beror helt på vilket tangentbord du tänker på, men om man ska ha ett set med PBT tangenter från ebay så kostar det drygt 60$.

Men annars finns ju ebay.de, och där kan du köpa gamla cherry tangentbord med PBT caps, forskar man lite så hittar man vilka tangentbord som har PBT och vilka som inte har det.

Jag har köpt två tangentbord med PBT caps, då fick jag med hela tangentborden, alltså fick jag ett set bruna switchar och ett set med clear switchar på köpet. Det kostade mig 200kr INKL frakt för det ena tangentbordet och 400kr inkl frakt för det andra tangentbordet. Och då var tangenterna på tyska, som nästan är identiskt med ett svenskt tangentbord, med alla tecken och så.

Vad krångligt allt blev.. Knappt värt det.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Haha, så farligt är det inte med blanka tangenter att man ska börja noja om det. De tangenter som brukar bli blanka ganska snabbt är enter, space och wasd om man spelar. Men det är ju inte direkt så att det inte går att använda tangentbordet bara för att det har blanka tangenter.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Haha, så farligt är det inte med blanka tangenter att man ska börja noja om det. De tangenter som brukar bli blanka ganska snabbt är enter, space och wasd om man spelar. Men det är ju inte direkt så att det inte går att använda tangentbordet bara för att det har blanka tangenter.

Iofs så har väl mitt nuvarande tangentbord nästan blanka tangenter p.g.a. allt skrivande så..
Spelar nästan aldrig så det blir väl mer jämt.

Men var det någon större skillnad mellan Shine o G2PRO?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Braxfarfar:

Iofs så har väl mitt nuvarande tangentbord nästan blanka tangenter p.g.a. allt skrivande så..
Spelar nästan aldrig så det blir väl mer jämt.

Men var det någon större skillnad mellan Shine o G2PRO?

Har inte direkt tittat noga på dom så jag höftar lite här.
Men antagligen har shine knappar som är lackade, och sedan är bokstäverna utskurna med laser ifrån lacken. Och g2pro har vanliga tangenter bara.

Shine tangenterna borde hålla lite bättre än G2PRO tangenterna om det är enbart det du går efter.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Har inte direkt tittat noga på dom så jag höftar lite här.
Men antagligen har shine knappar som är lackade, och sedan är bokstäverna utskurna med laser ifrån lacken. Och g2pro har vanliga tangenter bara.

Shine tangenterna borde hålla lite bättre än G2PRO tangenterna om det är enbart det du går efter.

Nja alltså jag bryr mig inte om det slits lite grann, tänkte bara om "Shine" hade mer... glansiga tangenter haha

http://f2.braxupload.se/xr76ys.key.jpg
Sådär har mina tangenter börjat se ut nu efter 7 års användning. Nu när jag tänker efter är de rätt glansiga ändå.

Noterade nu att alla tangentbord från maxfps inte fanns på prisjakt, så nu har jag Das Keyboard också att grubbla över.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Shine heter shine bara för att det är LED belysta knappar på det. Annars är det samma tangentbord som G2PRO tangentbordet.

Antar att det är blå switchar du är ute efter, annars så finns ju CM Quick fire rapid att köpa, det är riktigt bra på alla sätt och vis, just nu ligger det som det mest prisvärda tangentbordet på marknaden i mina ögon. Finns egenligen inget mer än deras overbranding att klaga på, men det har ju nästan alla andra gamingtangentbord också.

Kan tyvärr inte hjälpa dig om du ska ta DAS eller Ducky då jag inte testat något av de tangentborden, än.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Shine heter shine bara för att det är LED belysta knappar på det. Annars är det samma tangentbord som G2PRO tangentbordet.

Antar att det är blå switchar du är ute efter, annars så finns ju CM Quick fire rapid att köpa, det är riktigt bra på alla sätt och vis, just nu ligger det som det mest prisvärda tangentbordet på marknaden i mina ögon. Finns egenligen inget mer än deras overbranding att klaga på, men det har ju nästan alla andra gamingtangentbord också.

Kan tyvärr inte hjälpa dig om du ska ta DAS eller Ducky då jag inte testat något av de tangentborden, än.

Jahaja.. Nja hade ju varit schysst med belyst, men det kvittar. Enda kraven jag har är någon sorts mediatangenter och numpad. Är ingen pro gamer så sån skit behövs verkligen inte.

Ser ut som att cmstorms bara finns i red o black, iaf på lokala ställen.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem

E dessa switchar "plate mounted" ?

http://i.imgur.com/nOscm.jpg

Jag ser ingen metall platta :E

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Klistra tråd?

Permalänk

Nån som vet vart man kan köpa Duckys mekaniska tangentbord och/eller om det finns i nordic-layout eller EU layout?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Nån som vet vart man kan köpa Duckys mekaniska tangentbord och/eller om det finns i nordic-layout eller EU layout?

Beställde nyss ett shine från inet, maxfps har också.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk

Tack!!!

Sist jag kollade nämligen så fanns inte Ducky o köpa här, men nu säljer både Inet och maxfps tydligen *Superglad*

Helvete så snygga dom är, dom borde få pris för snyggaste tangentborden genom historien

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av makkesk8:

E dessa switchar "plate mounted" ?

http://i.imgur.com/nOscm.jpg

Jag ser ingen metall platta :E

Du har ju tagit kort RÄTT in i metallplattan, tittar du på hålet som är uppe till vänster på bilden så ser du en brun PCB bakom plattan.

Skrivet av Burks:

Klistra tråd?

Det är den redan.

Skrivet av Twister86:

Tack!!!

Sist jag kollade nämligen så fanns inte Ducky o köpa här, men nu säljer både Inet och maxfps tydligen *Superglad*

Helvete så snygga dom är, dom borde få pris för snyggaste tangentborden genom historien

Tänk även på att Ducky säljs med PBT caps nu på MaxFPS, det är HELT KLART värt 200kr extra för att få PBT caps på tangentbordet istället, då kommer det hålla en evighet och lite till.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Tänk även på att Ducky säljs med PBT caps nu på MaxFPS, det är HELT KLART värt 200kr extra för att få PBT caps på tangentbordet istället, då kommer det hålla en evighet och lite till.

Amen najs, då har man beställt ett tangentbord i onödan då. Fan.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är den redan.
.

Nu fick jag upp den såg den ej innan.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Braxfarfar:

Amen najs, då har man beställt ett tangentbord i onödan då. Fan.

Går nog att avbeställa om dom inte fått iväg det ännu, men förhoppningsvis så kommer maxfps sälja capsen löst också, för ducky utomlands brukar iaf sälja sina caps löst. Det skulle vara riktigt nice iaf, för då kanske man äntligen kan skaffa sig PBT caps som är på Svenska istället för tyska. Inte för att det spelar någon roll alls när man skriver, men det ser ju lite roligare ut.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Går nog att avbeställa om dom inte fått iväg det ännu, men förhoppningsvis så kommer maxfps sälja capsen löst också, för ducky utomlands brukar iaf sälja sina caps löst. Det skulle vara riktigt nice iaf, för då kanske man äntligen kan skaffa sig PBT caps som är på Svenska istället för tyska. Inte för att det spelar någon roll alls när man skriver, men det ser ju lite roligare ut.

Den anlände imorse

Fast PBT capsen är väl inte genomskinliga? Då känns det ju rätt onödigt med ett shine.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Braxfarfar:

Den anlände imorse

Fast PBT capsen är väl inte genomskinliga? Då känns det ju rätt onödigt med ett shine.

Nej de är verkligen inte genomskinliga.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Nej de är verkligen inte genomskinliga.

Ah. Aja är grymt nöjd med den iaf, behöver då inte byta tangenter.

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera ett bra mekaniskt tangentbord som har usb-hub och kör med antingen bruna eller blå switchar.
Jag har redan testat Mk-85 och gillar det inte alls.

Permalänk
Medlem

Filcos tangentbord är underbara, unget lullul bara ren kvalité rakt igenom.
Första gångern jag hörde talas som filco tyckte jag "vem fan skulle lägga ned 1400kr på ett tangentbord"
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte det. Annars har MaxFps tagit in en massa Ducky tangentbord som tydligen ska vara bra.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om du ska ha ett bra tangentbord så prioritera bort USB-hub och sånt krafs. Det är inte värt att ta ett sämre tangentbord bara för att komma åt den funktionen.

Här har du det jag skulle rekommendera dig om det bara är bruna eller blå switchar du vill ha.

Ducky G2PRO MX Blue PBT Caps
Ducky G2PRO MX Brown PBT Caps

Saxar lite info direkt från maxfps om PBT caps.

Note! Thisis a special model that comes with PBT keycaps. PBT keycaps are about 3 timesmore durable than regular ABS keycaps. They don’t “grease up” after longer uselike ABS keycaps tend to do.

Smooth and extremely precise typing. After using a Ducky for a while you’llnever want to go back using those numb rubberdome keyboards. You’ll enjoy theuse of your luxurious Ducky keyboard. Even a long typing session will turn fromtedious work to an absolute pleasure.

Finns även mer information om PBT caps i guiden på första sidan i denna tråd.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Bytte ut alla caps på mitt Quick fire till Cherry PBT caps. Det blev riktigt bra, nu ska man bara få space att passa också.

Skulle dock vilja att chassit till tangentbordet är svart istället.

http://i.imgur.com/D0t9s.jpg

VArt har du köpt ditt quick fire ?