Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

fan vill ha BBB som fan

De flesta BBB användare har ''bara'' ca 100mbit ner och ca 10upp.
På jobbet har vi 100mbit åt båda hållen, men där har vi nytta av att ladda upp oxå, då många sitter hemma och jobbar, som behöver servrarna.
Grabben börjar tycka att det går långsamt med 400Mbit

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att du och din familj har så absurt många datorer? 8+ barn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Hur kommer det sig att du och din familj har så absurt många datorer? 8+ barn?

3 barn 20+, 2 bonusbarn 30+, 2 barnbarn 10+, lite andra lösa släktingar, samt minst 5 egna datorer, inget konstigt.
Det är som att samla på vad som helst, det finns dom som har över 50 dammsugare, eller modelljärnväg, ångmaskiner osv.
Några samlar på pengar oxå, men det är jag inte intresserad av

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

3 barn 20+, 2 bonusbarn 30+, 2 barnbarn 10+, lite andra lösa släktingar, samt minst 5 egna datorer, inget konstigt.
Det är som att samla på vad som helst, det finns dom som har över 50 dammsugare, eller modelljärnväg, ångmaskiner osv.
Några samlar på pengar oxå, men det är jag inte intresserad av

Well, man kan samla på barn också

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Well, man kan samla på barn också

Nej, att samla pengar och barn samtidigt är nästan omöjligt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Hur fan lyckas du få ut 400mbit från 100mbit? Det är ju helt omöjligt då du har 100mbit inte 400mbit eller missar jag nåt?

Permalänk
Medlem

Nja. det är ju på gång med snabbare uppkopplingar från BBB http://www.bredbandsbolaget.se/bredband/hastighet/bredband100...
Hubben i porten klarar gigabit sa killen som böt ut den gammla.
Men BBBs egna Routrar och modem som man får med abonemanget begränsar till 100Mb.
Jag tar mitt direkt ur väggen, och använder bara gigabit switchar och Router.
Eftersom det inte är så många lägenheter som delar på den hubben, och de flesta andra grannarna har sitt ''bredband'' via TV-Jacket, så blir det bra kräm över

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

haha nice

Permalänk
Avstängd

Asså fattar inte ? varför säljer du inte alla datorer och köper en skirbra dator ist ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquix:

Asså fattar inte ? varför säljer du inte alla datorer och köper en skirbra dator ist ?

Jag har lite svårt för att sälja, Jag slängde 5 gammla datorlådor häromdagen (Tomma).
Jag har redan 8-10 skitbra AMD-datorer, eftersom inte intel & nividia är ett alternativ och äppeldatorer suger, så få jag ju skylla mig själv

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Varför är inte Intel och NVidia ett alternativ?

Permalänk
Medlem

Vad gör du med alla datorer? Bygger du ihop billigt och säljer vidare men liten vinst?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Vad gör du med alla datorer? Bygger du ihop billigt och säljer vidare men liten vinst?

Kolla bakåt i tråden så ser du:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Varför aldrig Nvidia eller Intel?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Varför aldrig Nvidia eller Intel?

Varför alltid nvidia eller intel?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag sitter på comhem 100 mbit går det få ut såpas mkt kräm på mitt också om jag skulle köpa en såndär router?

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameTeQ:

Jag sitter på comhem 100 mbit går det få ut såpas mkt kräm på mitt också om jag skulle köpa en såndär router?

Jag tror att det var en tillfällighet.
Bredbandsbolaget håller på att uppgradera till Gigabit i grannhusen nu, så de har nog satt in någon strypning.
Det kommer att erbjudas högre hastigheter till högre priser senare i år.
Nu har jag haft ca104Mb de senaste veckorna, men det har varit kul iallafall ett tag

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Varför aldrig Nvidia eller Intel?

Det räcker med att se användarnamnet så förstår man vad det rör sig om för tillverkare

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Det räcker med att se användarnamnet så förstår man vad det rör sig om för tillverkare

Ja det går ju alltid att byta ut innehållet om man vill.
intel processor, Moderkort & nvidia grafik, bara tre komponenter skiljer

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Ja det går ju alltid att byta ut innehållet om man vill.
intel processor, Moderkort & nvidia grafik, bara tre komponenter skiljer

Exakt Känns det inte tråkigt att missa Intel's högpresterande CPUer?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Ungarna kallar mina datorer för världens dyraste MP3 spelare
Än har jag inte haft lagg pga processor iallafall
Men plånboken börjar nog lagga snart, även utan dyrare innehåll i datorerna

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Helvete va grejjer du har

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Helvete va grejjer du har

Du som gillar orange, kolla mitt Arc galleri, har en orange sockel i den ena datorn.
http://www.sweclockers.com/galleri/9011-galleri-fd_arc.
Kommer från ett gammalt AM2 moderkort

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Du som gillar orange, kolla mitt Arc galleri, har en orange sockel i den ena datorn.
http://www.sweclockers.com/galleri/9011-galleri-fd_arc.
Kommer från ett gammalt AM2 moderkort

Orange och rött skär sig

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Orange och rött skär sig

Ja men på ett helsvart kort så kan det bli snyggt,

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Orange och rött skär sig

http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=2800#ov
Det här var inte snyggt men sockeln var orange, det var från detta kort som jag snodde det.
Ett tips om du behöver lite orange detaljer till ett svart kort.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=2800#ov
Det här var inte snyggt men sockeln var orange, det var från detta kort som jag snodde det.
Ett tips om du behöver lite orange detaljer till ett svart kort.

Ao men ja kör ju vattenkylning

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Ao men ja kör ju vattenkylning

Ja just det, du hade ju en annan typ av vattenkylning, jag har en vanlig Corsair H100, den fäster man på orginalsockeln

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Ja just det, du hade ju en annan typ av vattenkylning, jag har en vanlig Corsair H100, den fäster man på orginalsockeln

Ao men jag har egenbyggd

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

ASSÅ HUR JÄVLA MYCKETPENGAR HAR DU !?

Avundas dig dock))