Permalänk
Medlem

Thor jords v.2

Tjena. Har egentligen inte tänkt köpa ny dator då jag tycker att min nuvarande duger ganska bra. Men igår hittade jag denna dator på cdon.com http://cdon.se/hemelektronik/thor_jords_v.2_-_intel_i5-3570k_...
Vad jag vet sen innan går det knappast att bygga en dator med dessa komponenter för 9000 :- på inet. Dock står inte alla komponenter utskrivna på sidan. Men de andra thor-datorerna har heller inte skräp i sig. Så varför skulle denna ha det?
Vad säger ni. Är inte detta en väldigt prisvärd dator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Visst är det ett bra pris, dock så tror jag inte att man kan pilla in ett till grafikkort utan att uppgradera nätagg och moderkort.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Visst är det ett bra pris, dock så tror jag inte att man kan pilla in ett till grafikkort utan att uppgradera nätagg och moderkort.

Nej. Det är dock ingenting jag kommer göra. Den justering jag kommer göra är att lägga till en 128 gb sdd.

Vet någon när den kommer in i lager?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då jag själv sitter i inköpstankar så tycker jag att detta är en ibtressant tråd. Jag har suttit och knepat och knåpat på egen hand och kommit fram till en dator likvärdig sweclockers sommardator.
Men grafikkortet på denna Thor Jords v.2 är ju ordentligt kraftigare, till ett billigare pris..? Personligen kan jag hoppa ssd och överklockningsmöjligheter i detta skede och kika på sådant vid ett senare tillfälle.
Personligen spelar jag mest dota2 och lite blandat, så jag behöver ju inte ett monstergrafikkort (elr monsterdator för den delen) men det är ju kul om man kan kräma på när man provar lite div.

Skulle vara väldigt tacksam för svar då jag känner mig väldigt osäker på hur jag ska göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan vad jag vet inte bygga ihop en dator med samma komponenter för samma eller lägre pris så Thor Jords v2 ser riktigt prisvärd ut. Att själv montera in en ssd är inget som helst problem och något du själv kan göra senare. Satsa på en Crucial M4 eller Samsung 830 och undvik Sandforce. Med andra ord ett riktigt bra köp.

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31

Permalänk

" Lånar tråden lite "

Hej! Jag funderar på att köpa en dator, och har då en budget på 9k. Går det att sätta ihop en bättre dator för 9k än att köpa den här?

För det jag har sett på CDON så visar dom inte alla komponenter i THOR Jords datorn? Och om det är någon som har en sån här dator kanske skulle kunna vara vänlig och berätta vad som finns i den och hur den presterar i spel.

Tack!:)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalliraz:

" Lånar tråden lite "

Hej! Jag funderar på att köpa en dator, och har då en budget på 9k. Går det att sätta ihop en bättre dator för 9k än att köpa den här?

För det jag har sett på CDON så visar dom inte alla komponenter i THOR Jords datorn? Och om det är någon som har en sån här dator kanske skulle kunna vara vänlig och berätta vad som finns i den och hur den presterar i spel.

Tack!:)

Jag satte själv ihop en dator enligt min signatur för 9100 inklusive 10% rabatt på cdon vid tillfället. (mina hdd ingår inte i min byggkostnad) (nätagget ett corsair tx 650 w hade jag sedan tidigare).

Baserat på detta har jag svårt att se att du ska kunna bygga billigare på egen hand.

Angående spelprestanda så har du en 3570 K och ett gtx 670 så läs lite tester på dem. Du får riktigt bra spelprestanda!

Visa signatur

Stationär: I5 2500K, Noctua NH9, Gigabyte Z77MD3H, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 GB, Sapphire Radeon HD 7870, Crucial M4 256 GB, Seagate Barracuda 250 GB, WD My Book usb 3 2TB, Samsung DVDRW, Fractal Design Define Mini, Corsair TX 650 W, Fläktar: Fractal Design 1300 RPM 2st, Scythe Gentle Typhoon 1150 RPM 2 st.
Laptop: Asus Zenbook UX31