Permalänk
Medlem

Frilanswebbutveckling?

Jag har ett par års erfarenhet av webbutveckling och nu vill jag börja frilansa inom området. Mitt nuvarande problem är att hitta kunder. Någon portfolio eller liknande kommer jag kanske skaffa senare, men just nu skulle jag bara vilja hitta kunderna själv istället. Hur/var ska jag göra detta?

Permalänk

Jag hade börjat med att bygga upp minst 1 hemsida som de kan se på så att de vet vad de köper för kvalite. Sedan så kan du börja smått med att lägga ut annonser på blocket och liknande. Tidningsreklam kanske ifall detta är något du kan lägga pengar på. Du kan även kontakta företag som är lite mindre och skicka ut reklam själv eller via posten till ett visst område.

Finns massor av sätt att hitta kunder på men detta var några

Permalänk
Medlem

Många mindre företag har bedrövliga webbsidor. Sök runt lite och kontakta dem, förklara varför nuvarande hemsida inte duger (SEO är ett bra argument) och vad du kan göra åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Många mindre företag har bedrövliga webbsidor. Sök runt lite och kontakta dem, förklara varför nuvarande hemsida inte duger (SEO är ett bra argument) och vad du kan göra åt det.

Tyvärr är SEO inte riktigt mitt område, jag fokuserar mer på back-end-utveckling.

Permalänk
Medlem

"annonser" och sidor du kan visa upp så de förstår vilken kvalité du säljer. (om det nu är så ^^.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Tyvärr är SEO inte riktigt mitt område, jag fokuserar mer på back-end-utveckling.

Om du kan komma med helhetslösningar tror jag inte du kommer långt som frilansare =/

Permalänk
Medlem

Pizzerior, frisörsalonger osv. Småföretag som kanske helt saknar en hemsida.

Om du inte redan har ett sätt att frilansa lagligt.
http://www.frilansfinans.se/t_index.php

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti