Installerat windows 7, nu får jag inte internet att fungera.

Permalänk
Medlem

Installerat windows 7, nu får jag inte internet att fungera.

Hej
Köpte en ny asus dator idag. Eftersom det var så många skitprog på den så bestämde jag mig för att installera en clean windows 7.
Men nu får jag inte internet att fungera och jag kan ej heller välja den högsta upplösningen på skärmen.

Är mycket tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Ta original skivan till moderkortet och installera in bara de nödvändigaste drivrutinerna, eller gå in på Asus hemsida och skriv in moderkortet där och ladda hem de.

Permalänk
Avstängd

Du måste installera drivrutiner för allt också, annars fungerar det inte

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

tack för snabba svaar

och hur kan jag se vilken moderkort jag har?

Permalänk
Medlem

Gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutinerna för nätverkskortet*! efter det går du in på graffikkortillsverkarens sida o tankar nyaste drivers där

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Chipset, video, nätverkskort är nog dom 3 drivrutiner du behöver som minst.

Kolla också i enhetshanteraren har du utropstecken eller frågetecken saknas det nått för dessa enheter, dock grafikkortet går nog på nån standard VGA drivrutin så där kanske det inte är frågetecken även fast det inte fungerar som det ska

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Du ska söka på på modellen, inte moderkortet då det är en bärbar dator.

http://support.asus.com

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Fick du någon skiva med moderkortet? isåfall installera allt på den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Costi25:

och hur kan jag se vilken moderkort jag har?

AIDA64 till undsättning!

http://www.aida64.com/downloads

Med AIDA64 kan du se precis vilket moderkort du har och allt annat gällande hårdvara och mjukvara.

Jag kan inte leva utan AIDA64 idag.

Permalänk
Medlem

Du borde fått med en skiva med alla drivrutiner på. Installera eternet, ljudkort och moderkortsrutinerna. Sen hämtar du hem nyaste drivisarna till graffet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tack föra alla svar, nu har jag iaf fått allting att fungera som det ska
Sjuk skönt att slippa alla skitprogram som följde med datorn.

Men nu funderar jag på att installera en ssd disk istället för den som sitter i nu.
Datorn jag har är en asus x53u.
Går det att installera en och hur gör man det isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Costi25:

Tack föra alla svar, nu har jag iaf fått allting att fungera som det ska
Sjuk skönt att slippa alla skitprogram som följde med datorn.

Men nu funderar jag på att installera en ssd disk istället för den som sitter i nu.
Datorn jag har är en asus x53u.
Går det att installera en och hur gör man det isåfall?

Köper en SSD och trycker in den istället för HDD:n (hårddisken)!

...och installerar därefter om Windows på din nya SSD.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3