finns det bra usb ljudkort?

Permalänk
Medlem

finns det bra usb ljudkort?

har ett asus Asus Xonar DG (PCI) i dag fundar på att köpa corsfire X3 och då blir pci samt (fjärde pci-express) platsen blockad och jag hittar inget Raiserkort flexible 10 cm för gammal vanliga PCI hittar bara för PCI-express http://www.icd.se/index.php?main_page=product_info&products_id=1252

så mitt dilemmaär om jag ska köra internt så måste jag köpa ovanstående Raiserkort kort samt ett nytt pci-express ljudkort samt modda lite så ljud sladarna kommer ut eller så köper jag ett usb ljud kort om det finns något att hänga i granen 5.1 måste det vara

vad tycker ni internt eller externt och om externt vilcketkort?

Permalänk
Rekordmedlem

De allra flesta riktigt bra ljudkort är externa och klart bättre än interna, men du kanske menade ett billigt ljudkort snarare än ett bra externt kort, för budgeten är som vanligt betydelsefull och vad ska du ha kortet till, vad ska anslutas ? och är det några funktioner du bara "måste" ha ?
http://www.thomann.de/se/cat.html?gf=usb_ljudinterface&ls=100... där har du usb ljudkort mellan 85 - 37000 kr

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

letar inte efter något dyrt vill helst hamna under 700 kr.
funktioner som måste ha är
5.1 samt ingån mic
vill ha oxå men inte måste
digital optisk ut
plus i kanten om det finns lite mer kräm i hörlurs utgågne än gammla vanliga moderkorts-ljudkort
använigs områden är spel film musik i den turånigen.

Permalänk
Medlem

Menar du att du vill köra 3 grafikkort? Det är inte speciellt stor prestandavinst över 2 kort faktiskt. Mest E-penis, i de flesta fall stoppar CPU innan grafikkortet i SLi/CF setups.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Är http://mini-itx.se/pciriserkortflex65cm-p-531.html?cPath=79_1... för kort? 6,5 cm.

För det finns åtminstone fortfarande till PCI.

Permalänk
Medlem

Problemet med raiser är att du bör tänka på att det blir känsligare för störningar med. Tror inte det är rekommenderat med längre kablar. Sedan om den räcker kan ju bara du säga. Eftersom det är din låda/bygge det skall sitta i.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

vad jag har läst så får man en betydande minsknig i microsturering
men jag får erkänna att det är lite e-penis betonat oxå

och pci kabeln måste vara 10 cm för att komma över grafikkorten.
tur nog så har jag 1-2månader att fundera på om jag blir nåt av.

men det vore roligt att veta om det fins några usb-ljud kort under 1000 som matchar ett dedicerat internt.

Permalänk
Medlem

På dina kriterier så känns det som att det enda kortet som gäller är Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro , det har allt du önskar och till ett bra pris.

OfT: angående tre grafikkort är det inte bara E-penis, nu vet jag inte exakt vilka kort du ska köra med, men GTX480 skalar väldigt bra med tre kort, mellan 1.7x och 1.9x enligt Guru3D's test.

Visa signatur

Tofu bud