60 wizard inferno build någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ok - då förstår jag bättre vad du menar och är beredd att hålla med. En all-out-tank-wizard är ungefär lika smart som en all-out-tank-demon-hunter. Wizard som klass måste först och främst upp i DPS och sedan kan man kompletera med defense om man känner för att gå den vägen.

Jag började faktiskt spela en monk för ett tag sedan men la av rätt snabbt när jag insåg att det skulle behöva bli en långsam tank-build med väldigt låg DPS på högre levlar. Monks är dock bästa support-klassen tror jag med alla auras och mantran till höger och vänster - bra att han en monk i gruppen som buffar dom andra.

Själv gillar jag dock hög DPS karaktärer då det händer lite mera, och så är det bättre för farmning också. Hade kunnat tänka mig en demon hunter eftersom jag körde Bowazon i D2. Dock gillar jag inte riktigt progression för demon hunter på högre levlar i D3, tycker den har rätt tråkiga skills jämfört med wizard.

Aa exakt, än en gång så säger jag, innan Casgar börjar gråta igen, att man kan spela HUR man vill, med VILKA kombinationer man vill, men det finns bara ett fåtal kombinationer för alla klasser som faktiskt är effektiva i dom högre svårighetsgraderna.

Endgame i Diablo 3 just nu är att farma, det är det enda endgame just nu, FARMA. Och för att kunna farma effektivt så måste man optimera sin klass till vad den är skapad till att göra. Det är därför dps klasserna i Diablo 3 är bäst på att farma, för att dom har så hög damage output för att cleara olika ställen så snabbt som möjligt.

Aa monks är extremt versatila med hur dom kan bygga sin klass, du kan antingen gå full tank, tank/dps, tank/support, Full support, Full dps ( om du vill, rekommenderas inte på inferno dock ). Deras support skills är väldigt användbara i grupper.

Just nu så är demon hunter dom som kan cappa sin dps högst i Diablo3, tack vare deras offensiva passiva skills, det är därför man ser demon hunters på streams med runt 200k dps, det är för att dom bara fokuserar på att stacka crit chance/ crit damage / Dexterity / movement speed och vitality. och demon hunters har bra escapes som tumble, traps, slows osv.

Jag ska inte säga att demon hunters är OP, för man måste lägga ut mycket guld för att kunna få 200k damage, men deras skillcap är låg jämfört med wizards.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xzone:

Jag förstår inte varför wizards bygger defensivt.....

Jag håller med i en hel del i vad du säger, fast jag förstår inte varför du säger att man ska satsa på skada och samtidigt inte använder Force Weapon osv. Om man har de skills som spelare som du nämner så behöver man inte Teleport eller Diamond Skin. Att bygga för skada inkluderar att använda offensiva skills. Man klarar sig utan defensiva skills nästan hela vägen, och överallt där man vill farma. Och då menar jag helt solo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xzone:

1. Och jag ska bry mig om vilket intryck jag ger dig varför? Du har ingen betydelse för mig.

Självklart, eftersom det här är internet. Men stämningen och dig egen trovärdighet blir bättre om du undviker allt vad nedvärdering heter. Du hade kunnat få fram dina åsikter på ett mycket bättre sätt om du formulerat dig mindre offensivt.

Skrivet av xzone:

2. Visst verktygen finns där för att man ska kunna spela hur man vill, men det betyder inte att vilken kombination som helst är bra, du kan gå full defensiv med venom hydra, frost nova, blizzard, wave of force, energy armor och mirror image, om det gör dig glad att stå och tanka en champion pack i 35 minuter vad bra för dig, men om du nu har reducerat en RANGE DPS klass till en tank klass, så kan du lika gärna gå en dedikerad tank klass som barbarian och monks som
faktiskt kan cleara inferno mode solo bra. Dom flesta wizard kombinationer som jag ser i Diablo3 är otroligt värdelösa.

Det där är också en sak du hade kunnat skriva i orginalposten istället. Mycket bättre förklaring på vad du vill få fram.

Skrivet av xzone:

3. Har du läst min post? Vart någonstans har jag skrivit att man behöver damage BUFFS? med buffs menar jag dom två vi nuvarande har, Magic weapon och sparkflint. Varför skulle jag räkna med passives? Jag skrev posten, jag kan skriva om vad jag vill.

Jag citerar mig själv från föregående post:

Skrivet av Casgar:
Skrivet av xzone:

Damage buff skills ( SKILLS, inte passive, som GC ) är också helt fel, om du tar sparkflint och magic weapon så har du för dålig gear ändå, om du hade nog med damage unbuffed så skulle du inte behöva damage buff skills. Det är samma sak med Demon Hunters som tar SS passive för att boosta sin crit chance. Dom tar den för att dom har för lite crit chance ifrån början.

Du tycker att damage-buffs är fel, men samtidigt förklarar du varför man kan behöva dem? Antar att samma saker gäller med defensiva buffar, eller hur? Och varför räknas du inte med passiva skills?

Vad jag menade med det där är att anledningen till varför JAG tar en +Dmg eller +Def skill är just för att min gear förmodligen inte håller måttet än, utan jag behöver boosten tills jag har hittat tillräckligt bra gear. Jag generaliserade utifrån mig själv, vilket förmodligen inte motsvarar majoriteten. Min poäng är att buffsen kan behövs om man har för dålig gear. Du sa inte någonting om att de BEHÖVS, jag sa att de KAN BEHÖVAS. Vad jag borde ha lagt till var att de "kan behövas för att underlätta".

Sen till mitt eget försvar så var allt mellan din post som jag svarade på (#80) fram till min eget svar (#88) oläst av mig eftersom jag höll på att skriva samtidigt som de postades. I både post 84 och 85 förklarar du flera saker samt kommer med tips. Pluspoäng för det, men du hade lika gärna kunnat förtydliga det från början.

Blev jag irriterad av din attityd? Ja. Skulle jag ha läst igenom dina posts en gång till innan jag postade? Ja. Kunde du ha varit tydligare? Ja.
De jag hade emot din post var som sagt inte åsikterna i sig utan sättet de var framförda och formulerade på. Sen hur du svarar på kritiken är helt upp till dig, även om jag rekommenderar dig att åtminstone reflektera lite över den.

Skrivet av xzone:

Förlåt så jättemycket för att du trodde att jag menade att man ska minska hastigheten på en bil!, jag ska genast gå tillbaka till skolbänken...Q_Q

Visst, det var ett dåligt skämt. Jag gillar bara inte att man använder swengelska.

Skrivet av xzone:

Aa exakt, än en gång så säger jag, innan Casgar börjar gråta igen, att man kan spela HUR man vill, med VILKA kombinationer man vill, men det finns bara ett fåtal kombinationer för alla klasser som faktiskt är effektiva i dom högre svårighetsgraderna.

.....

Hela den där posten tycker jag är informativ och förmodligen sammanfattar precis vad du vill få fram ganska bra, även om kommentaren om mig var ganska onödig.

Hur som helst är jag mer eller mindre nöjd med dina svar, men hoppas ändå att du tar in lite konstruktiv kritik. Det är ingen som kommer att slå dig i huvudet för att du gör det.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Självklart, eftersom det här är internet. Men stämningen och dig egen trovärdighet blir bättre om du undviker allt vad nedvärdering heter. Du hade kunnat få fram dina åsikter på ett mycket bättre sätt om du formulerat dig mindre offensivt.

Det där är också en sak du hade kunnat skriva i orginalposten istället. Mycket bättre förklaring på vad du vill få fram.

Jag citerar mig själv från föregående post:

Vad jag menade med det där är att anledningen till varför JAG tar en +Dmg eller +Def skill är just för att min gear förmodligen inte håller måttet än, utan jag behöver boosten tills jag har hittat tillräckligt bra gear. Jag generaliserade utifrån mig själv, vilket förmodligen inte motsvarar majoriteten. Min poäng är att buffsen kan behövs om man har för dålig gear. Du sa inte någonting om att de BEHÖVS, jag sa att de KAN BEHÖVAS. Vad jag borde ha lagt till var att de "kan behövas för att underlätta".

Sen till mitt eget försvar så var allt mellan din post som jag svarade på (#80) fram till min eget svar (#88) oläst av mig eftersom jag höll på att skriva samtidigt som de postades. I både post 84 och 85 förklarar du flera saker samt kommer med tips. Pluspoäng för det, men du hade lika gärna kunnat förtydliga det från början.

Blev jag irriterad av din attityd? Ja. Skulle jag ha läst igenom dina posts en gång till innan jag postade? Ja. Kunde du ha varit tydligare? Ja.
De jag hade emot din post var som sagt inte åsikterna i sig utan sättet de var framförda och formulerade på. Sen hur du svarar på kritiken är helt upp till dig, även om jag rekommenderar dig att åtminstone reflektera lite över den.

Visst, det var ett dåligt skämt. Jag gillar bara inte att man använder swengelska.

Hela den där posten tycker jag är informativ och förmodligen sammanfattar precis vad du vill få fram ganska bra, även om kommentaren om mig var ganska onödig.

Hur som helst är jag mer eller mindre nöjd med dina svar, men hoppas ändå att du tar in lite konstruktiv kritik. Det är ingen som kommer att slå dig i huvudet för att du gör det.

Jag gillar dig Casgar! Du står på dig!
+respekt för det!

"Det är ingen som kommer att slå dig i huvudet för att du gör det. " Det har redan hänt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xzone:

Jag förstår inte varför wizards bygger defensivt..... Har någon av er faktiskt spelat ladder sorcs i d2? Jag gjorde det, i 4 år. Samma stuk fungerar utmärkt i diablo3.

" Åh nej jag blir one shottad på inferno! Jag måste bygga defensivt och gimpa min damage till 15k så jag kan leva i 5 sekunder till med 1k rez och inte göra någon skada alls! Sedan att jag blir omringad av champ packs med molten, jailer, waller och fire chains gör inget! Jag kan överleva i 5 sek till på min melee build! "

Sluta nu. Hela konceptet med wizards är att man ska ha hög damage och kunna kita fienden och överleva på det. Detta har fungerat utmärkt för mig, soloade inferno upp till ghom på act3 med 33k damage och avslutade inferno act4 med en monk tank kompis. Har uppgraderat min gear nu tack vare act3 inferno farming så jag har 46k damage, 36,1% crit chance och 202% crit damage, 1,67 IAS, UTAN någon himla damage buff från varken sparkflint eller magic weapon, använder inte den skiten.

HP?= 18,1k. Behöver inte mer.

Om man börjar bygga wizards med lika mycket defensiva stats som en barb/monk tank så borde man inte spela wizards överhuvudtaget för då vet man inte hur man SKA spela wizard. Def specc på wizards är för folk som är för dåliga med att kita och har för låg damage, och så är det med det. Det finns en anledning till varför vi har en passiv som heter glass cannon, ska jag berätta varför?`Jo för att vi är glass cannons, vi ska kunna pumpa ut så jävla mycket dmg som möjligt, och kunna överleva på de survivability skills vi har för att kunna kita.

Jag skrattar ihjäl mig när jag ser def specc wizards som har glass cannon passiv, vad tänker dom med? " Jag ska bygga en tank specc med ändå ta GC passiv som drar ner min armor och res med 10%! Utmärkt! "

Damage buff skills ( SKILLS, inte passive, som GC ) är också helt fel, om du tar sparkflint och magic weapon så har du för dålig gear ändå, om du hade nog med damage unbuffed så skulle du inte behöva damage buff skills. Det är samma sak med Demon Hunters som tar SS passive för att boosta sin crit chance. Dom tar den för att dom har för lite crit chance ifrån början.

Om du nu bygger tank specc med wizard och det går bra? Bra för dig! Grattis!, jag säger inte att 1 build conquers all, men tro inte att du kommer kunna klara ac3-4 solo på under 2 timmar. Dessutom så gimpar du gruppen om du spelar med flera spelare, eftersom wizards inte är gjorda för att spela som tanks. Om du vill ha mer survivability så rerolla till en barb eller monk isåfall.

Även om du bygger en wizard tank så kommer du aldrig ha lika mycket survivability som en riktig tank, vi har inga passives eller skills som riktigt hjälper oss för att kunna bygga en riktig tank, som life on hit, mer attack speed eller mer armor eller res. Vi har bara UTILITY skills som är till för att hjälpa oss att komma ut ur situationer om vi blir omringade när vi kitar, som t.ex Temporal Flux, Unstable Anomaly, Illussionist, Frost nova osv. Dom är alla där till för att hjälpa oss att kunna kita bättre, inte för att vi ska kunna Tanka.

Om du retarderad nog att ändå bygga tank så rekommenderar jag dig att skaffa stats med Resist all, vitality, life on hit ( INTE % Life steal, för den statsen sänks bara ju högre svårighetsgrad du är på ), IAS ( För life on hit, det är därför barbarian tanks använder frenzy som left mouse button skill, go figure!! ) armor, och movement speed. Men din damage kommer vara runt 5-8k, grattis, du har ny lyckats bygga en utmärkt wizard tank!

Mina stats då=

Intelligence= 1704
Vitality= 487

Armor= 3861
Damage= 46134.13

IAS= 1,67 ( Inte extremt viktigt, men väldigt nödvändigt, för kiting power, du vill kunna pumpa ut så mycket spells som möjligt på kortast tid möjligt )
Crit chance= 36.1%
Crit damage= 202%
Movement speed= 17% ( Extremt viktigt med movement speed, speciellt mot champion packs med fast affixes, Du vill minst ha 15% för att kunna springa iväg från den snabbaste champ pack i spelet, 25% är högsta du kan ha )
Resist= Runt 200 på allt.

Crowd Control reduction= 17,2%, lekt runt lite med CCR och har märkt att den kan vara användbar mot champion packs med svåra affixes. ( Inte extremt nödvändigt, men kan vara användbart i håriga situationer )

IAS och Movement speed tycker jag nödvändiga för act2-4, speciellt movement speed i act2. IAS och MS ger dig mer kiting power som är extremt viktigt för wizards.

Rekommendationer till gear då=

Lacuni Prowlers, legendary bracers= ger bra Intelligence, crit chance, movement speed och IAS.
Andariels visage, legendary helmet= Ger bra IAS, Intelligence, Crit chance och vit om du hittar en med vit.
Boj anglers, legendary boots= Ger bra IAS, MS, CCR och Intelligence.
Innas glory= legendary Pants= Ger bra IAS, MS, Intelligence, hyffsat bra crit chance, och vitality.

Anledningen till att jag länkade legendary items är för att dom är dom ända som kan ge alla attributes i ett o samma gear, som t.ex innas glory, du kan inte hitta några pants med ias, ms, intelligence, vit och crit chance, som inte är legendary eller set item.

Resten utav gearen då? Fokusera på Crit chance, crit damage, intelligence, IAS, vitality, CCR och Critical hits gains XX amount of arcane power ( Du vill minst ha 9 arcane power per crit )

Jag skulle säga= Crit chance->Crit Damage-> Intelligence-> IAS-> vitality-> Critical hits gain arcane power-> CCR. På resten utav dina gear items, 1 handed, off hand, ringar, amulet, shoulder belt och hands.

Skill Build=

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UcXQRO!YXU!ZYaZa...

Electrocute med forked lightning är otroligt bra om du har hög crit chance, om alla bolts skadar en fiende så kommer du att kombinerat göra= 184%+80%= 264% weapon damage mot en fiende, det är inte så sannoligt att en fiende springer runt och tar hits från alla bolts men om du har hög crit chance så kan du vara säker på att du kommer pumpa ut crits med electrocute varje 0,5 sec= 4 bolts med 46% weapon damage each, varje 0,5sec, PLUS den normal 80% från electrocute, do the math.

EXTREMT bra mot trash mobs och champion packs med invulnerability affix där du bara kan skada ledaren.

Anledningen till att jag tog arcane hydra istället för venom hydra är för att efter jag gjorde lite forskning så kom jag fram till att i slutändan så gör arcane hydra mer damage än venom hydra, den har högre base damage än venom hydra och crittar runt dubbelt så högt än venom hydra. VENOM HYDRA är bara bra mot fiender som står still en längre stund, t.ex mot belial och fiender som fokuserar någon annan än dig. Om du soloar så är arcane hydra så mycket bättre. Resten är lite self explanatory, men temporal flux kan bytas ut till en annan passiv om du känner för det. Galvanizing ward är imho värdelös, heal per second är låg, och galvanizing ward tar man bara om man har dåligt minne, för den ökar timern som armor skills är uppe.

Map awareness= OTROLIGT VIKTIGT! Du MÅSTE veta hur omgivningen ser ut, detta är för att du ska kunna få så mycket map control som möjligt om du möter en champion pack med svåra affixes så att du kan kita på effektivaste sätt. Detta menas att det är bra om du clearar så mycket som möjligt av kartan du är på, så att du har rum nog att kunna kita så mycket som möjligt, du VILL INTE springa ifrån en champion pack och sen teleportera in i en monstergrupp bara för att du inte orkade att cleara en viss del av kartan. Om du har nog med damage att cleara champion packs snabbt? Bra! Då är map awareness inte lika viktigt.

Follower då?= Jag spelade med templar och enchantress först, men jag tröttnade på dom, templar dog för snabbt och enchantress var allmänt dålig.

Det är därför du ska gå med scoundrel som follower, han är EXTREMT BRA, om du kombinerar honom med attack speed ringar, amulet, trinket och en 2 handed range weapon som har attributes= Cold damage, chance to chill on hit och life on hit gives life. Kombinera detta med hans skills= Crippling shot ( Slow ), Dirty fighting ( Blind i 3 sec ), Multishot ( Viktigaste skillen, han skjuter 3 pilar istället för 1 ) och anatomy ( 3% crit chance till dig själv och honom, inte dålig! ) så är han en portabel crowd control maskin med 100% uptime på hans slow, tack vare cold damage, chance to chill och multishot.

Battletag= Xzonez#2988 om någon vill farma någon act, ha kul eller vill ha hjälp med något.

Ha en trevlig Söndag!

Dold text

Jag spelar en "tank" spec sen IAS-nerfen och har klarat inferno med en glass cannon build och med min nuvarande build. Efter IAS-nerfen så är tank betydligt bättre imo om man inte har råd att skaffa rejält med dmg, och då pratar vi inte 46k. Innan IAS-nerfen så kunde man mer eller mindre springa och skjuta samtidigt när man kom uppåt 3-3.5 attacker per sekund. Nu så förlorar man så jävla mycket dps bara genom att springa att en tank spec med halva dpsen dödar mobs snabbare bara genom att de kan stå i skiten och kasta sina spells oavbrutet. Sen hjälper det självklart att huvudelen av en dmgen från en tankspec kommer från en spell som skalar 225% weapon damage i en stor AoE, inte har någon cooldown och med en ap-kostnad som är irrelevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ophe:

Jag spelar en "tank" spec sen IAS-nerfen och har klarat inferno med en glass cannon build och med min nuvarande build. Efter IAS-nerfen så är tank betydligt bättre imo om man inte har råd att skaffa rejält med dmg, och då pratar vi inte 46k. Innan IAS-nerfen så kunde man mer eller mindre springa och skjuta samtidigt när man kom uppåt 3-3.5 attacker per sekund. Nu så förlorar man så jävla mycket dps bara genom att springa att en tank spec med halva dpsen dödar mobs snabbare bara genom att de kan stå i skiten och kasta sina spells oavbrutet. Sen hjälper det självklart att huvudelen av en dmgen från en tankspec kommer från en spell som skalar 225% weapon damage i en stor AoE, inte har någon cooldown och med en ap-kostnad som är irrelevant.

Jag vill ha tillbaka min IAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xzone:

Jag förstår inte varför wizards bygger defensivt..... Har någon av er faktiskt spelat ladder sorcs i d2? Jag gjorde det, i 4 år. Samma stuk fungerar utmärkt i diablo3.

" Åh nej jag blir one shottad på inferno! Jag måste bygga defensivt och gimpa min damage till 15k så jag kan leva i 5 sekunder till med 1k rez och inte göra någon skada alls! Sedan att jag blir omringad av champ packs med molten, jailer, waller och fire chains gör inget! Jag kan överleva i 5 sek till på min melee build! "

Sluta nu. Hela konceptet med wizards är att man ska ha hög damage och kunna kita fienden och överleva på det. Detta har fungerat utmärkt för mig, soloade inferno upp till ghom på act3 med 33k damage och avslutade inferno act4 med en monk tank kompis. Har uppgraderat min gear nu tack vare act3 inferno farming så jag har 46k damage, 36,1% crit chance och 202% crit damage, 1,67 IAS, UTAN någon himla damage buff från varken sparkflint eller magic weapon, använder inte den skiten.

HP?= 18,1k. Behöver inte mer.

Ha en trevlig Söndag!

Har inge problem med det du säger och instämmer till en viss del.
Bara en sak som verkligen stör mig... På vilket sätt skulle våra dmg buffar på wizard vara skit!?
Har inga behov alls av fler attacker än arcane orb & hydra, min enda defensiva är teleport med fracture.
Ligger som du obuffad kring en 33k dps, men varför då, när man kan ligga på 50k+

Mina stats: (höftar lite då jag är på jobbet)
~36% crit chans
~200% crit dmg
~1600 hp regen
~19k HP
~50k dps (buffad självklart)
~400 all resist
Även GC passive, lite armor och allres klarar man sig utan för 15 extra dps

Mitt enda mål är att sänka min vitality lite till, ca 17,5k hp vill jag ha så min liferegen blir så effektiv som möjligt.
Inga problem med act 1 - 2 - 3 (act 3 än så länge.. inte progressat ännu, ingen tid :/)
Bonusen kommer ju i Illusionist med så låg hp + force armor, varje smäll jag får triggar teleport och när jag landar får jag fullt hp på 2 sec

Min fråga är egentiligen xzone, vad har du i dessa slots när du inte kör med buffar?
Edit: Såg att du lagt ut skillbuild, var bara spärrad från jobbet så får kolla när jag kommer hem.

Enligt mig viktigast på gear:
Int, crit ch/crit dmg, AP on crit, HP regen.
Allt annat än detta är lyx produkter

Visa signatur

En crap HP!

Permalänk
Medlem

Wizards damage buffs är ju av den konstanta sorten så man alltid kan inkludera de när man skriver ut sin dps, eftersom de alltid är aktiva vad man än gör. Dock är det ju helt felaktigt när t ex en DH skriver ut sin dps med fullt stackad Sharpshooter eftersom han inte kan hålla uppe den dps:en under obestämd tid.

Så jag tycker det är helt rätt att alltid inkludera konstanta damage buffs.

Permalänk
Avstängd

Den här builden använder jag för att farma act1: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aimXSO!bYX!aZcaZc
Allt dör extremt fort och jag behöver sällan kite'a någonting.
När jag får bättre gear så ska jag farma act 3 istället för act 1. Orkar verkligen inte byta tillbaka till en kitebuild bara för att kunna farma act 3 igen.

Permalänk
Medlem

Kom precis till Inferno med min Wizard efter att ha kört en hel del med en Demon Hunter på Inferno.

Vänster mus: Spectal Blade + Thrown
Höger mus: Arcane Orb + Celestial
Diamond Skin + Crystal
Blizzard + Unrelentless
Energy Armor + Prismatic
Archon + Improved

Gick finfint på Hell men jag dör som en fluga på Inferno. Ska spendera några miljoner på AH så jag får bättre gear, har just nu ~450 resist, 25k dps och 17k HP. Att jag måste byta ut Spectral Blade är ju självklart men sen?

Visa signatur

Diablo 3 Magic Switch
Swapping Magic Find gear in Diablo 3 made easy

Permalänk
Medlem

För dom wizz som är bored på kita så kanske det är dags att prova lite battlemage?

En som har ett par bra videos.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tv75oZ...
http://www.diablofans.com/topic/61392-speed-farming-run-video...

Permalänk
Medlem

Bytte ut min venom hydra igår mot arcane hydra med temp flux...kan säga att ja kommer INTE gå tillbaka till venom hydra...
Arcane bokstavligen bränner igenom hela pack som smör, och med 230% crit dmg samt 38% critchans så är det fanimej gult på skärmen hela tiden!

Permalänk
Medlem

Själv tog jag också bort hydran för några dagar sen och ersatte med WW, med 38% crit chans och 19 i arcane on hit kan jag nu spamma orbarna konstant hela tiden, stutterstep och 3 orb burstar, funkar otroligt bra!

Nästa inköp blir en hjälm med AP on crit så kan jag gå över till och spamma Celestial orb istället för tap the source

Visa signatur

En crap HP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eproz:

Själv tog jag också bort hydran för några dagar sen och ersatte med WW, med 38% crit chans och 19 i arcane on hit kan jag nu spamma orbarna konstant hela tiden, stutterstep och 3 orb burstar, funkar otroligt bra!

Nästa inköp blir en hjälm med AP on crit så kan jag gå över till och spamma Celestial orb istället för tap the source

Vad menar du med WW? vilken skill är det?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Vad menar du med WW? vilken skill är det?

Wicked wind

Permalänk
Medlem

Jag har kört meleebuild (Spectral Blade + 20yd range) Act 1 inferno vilket gick bra med lite shields osv men den builden fungerar inte alls i Act 2. Därför har jag testat en build så som en kille på någon TryHarder video släppt (kiting) men den är värdelös tycker jag då man inte gör någon DPS och träffar man på Jailer + Waller är man körd (eller Fast).

Vänster mus: Shock Pulse + Piercing
Höger mus: Blizzard + Stark
Hydra + Venom
Diamond Skin + Crystal
Energy Armor + Prismatic
Magic Weapon + Force

http://www.youtube.com/watch?v=PqPvkpX2AlA

Höftar mina stats (är på jobbet)
Crit 15%
Crit dmg 140%
HP 47k
DPS 51k (buffad)
Res 590-640 (buffad)
800 HP/s

Behöver hjälp!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har kört meleebuild (Spectral Blade + 20yd range) Act 1 inferno vilket gick bra med lite shields osv men den builden fungerar inte alls i Act 2. Därför har jag testat en build så som en kille på någon TryHarder video släppt (kiting) men den är värdelös tycker jag då man inte gör någon DPS och träffar man på Jailer + Waller är man körd (eller Fast).

Vänster mus: Shock Pulse + Piercing
Höger mus: Blizzard + Stark
Hydra + Venom
Diamond Skin + Crystal
Energy Armor + Prismatic
Magic Weapon + Force

http://www.youtube.com/watch?v=PqPvkpX2AlA

Höftar mina stats (är på jobbet)
Crit 15%
Crit dmg 140%
HP 47k
DPS 51k (buffad)
Res 590-640 (buffad)
800 HP/s

Behöver hjälp!

Jag skrev att jag kör en liknande build någon sida tillbaka och för mig fungerar det bra. Jag har lägre defensiva stats än du (förutom all res där jag har 640 som lägsta om jag kör Prismatic, vilket jag brukar göra på akt 2) och kör utan Diamond Skin (använder Sparkflint Familiar istället). Min dps är dock på ca 75k, men jag klarade inferno när jag hade lägre än så och jag kitar bara pack. De flesta vanliga mob pack har jag kunnat stå still och dps:a ner.

Jag håller inte med dig om att man inte gör någon dps. Jag dödade pack snabbare när jag bytte till detta än när jag körde en Arcane Orb build. Skillnaden är att här kan man hålla sin dps uppe hela tiden, medan man med t ex AO oftast behöver flytta sig utan att göra skada då och då (samt att man då inte kan försaka defensiva skills för offensiva). Det som gör den stora skillnaden är dock att man med dessa skills skadar alla mobs samtidigt.

Om du har problem med jailer och waller så är du för nära mobsen. Både jailer och waller har en max range så är du långt bort nog kan de inte kasta den på dig och även om du åker på en så kommer de inte hinna fram till dig genom en Blizzard om du är längre bort. Vortex är värre än de, tycker jag, men den undviker man på samma sätt, samt att man kan använda väggar osv för att fastna i när man blir fångad.

Movement speed är alltid något jag rekommenderar. +12% på boots är helt obligatoriskt men själv tycker jag att det är värt att gå ända upp till +25%. Det underlättar all positionering och kiting (speciellt som många pack är väldigt snabba) och det tar dig snabbare mellan striderna, vilket gör att spelandet snabbas upp överlag. Denna build tjänar också på attack speed, eftersom Shock Pulse inte kostar något (tvärtom med Prodigy) och utöver att du kan röra dig snabbare igen efter en kastning har också varje Pulse en chans att få fienderna att stanna upp av smällen, vilket gör dem ännu långsammare.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ge för specifika råd så det är bara att du frågar om du vill veta mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag skrev att jag kör en liknande build någon sida tillbaka och för mig fungerar det bra. Jag har lägre defensiva stats än du (förutom all res där jag har 640 som lägsta om jag kör Prismatic, vilket jag brukar göra på akt 2) och kör utan Diamond Skin (använder Sparkflint Familiar istället). Min dps är dock på ca 75k, men jag klarade inferno när jag hade lägre än så och jag kitar bara pack. De flesta vanliga mob pack har jag kunnat stå still och dps:a ner.

Jag håller inte med dig om att man inte gör någon dps. Jag dödade pack snabbare när jag bytte till detta än när jag körde en Arcane Orb build. Skillnaden är att här kan man hålla sin dps uppe hela tiden, medan man med t ex AO oftast behöver flytta sig utan att göra skada då och då (samt att man då inte kan försaka defensiva skills för offensiva). Det som gör den stora skillnaden är dock att man med dessa skills skadar alla mobs samtidigt.

Om du har problem med jailer och waller så är du för nära mobsen. Både jailer och waller har en max range så är du långt bort nog kan de inte kasta den på dig och även om du åker på en så kommer de inte hinna fram till dig genom en Blizzard om du är längre bort. Vortex är värre än de, tycker jag, men den undviker man på samma sätt, samt att man kan använda väggar osv för att fastna i när man blir fångad.

Movement speed är alltid något jag rekommenderar. +12% på boots är helt obligatoriskt men själv tycker jag att det är värt att gå ända upp till +25%. Det underlättar all positionering och kiting (speciellt som många pack är väldigt snabba) och det tar dig snabbare mellan striderna, vilket gör att spelandet snabbas upp överlag. Denna build tjänar också på attack speed, eftersom Shock Pulse inte kostar något (tvärtom med Prodigy) och utöver att du kan röra dig snabbare igen efter en kastning har också varje Pulse en chans att få fienderna att stanna upp av smällen, vilket gör dem ännu långsammare.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ge för specifika råd så det är bara att du frågar om du vill veta mer.

Tror jag egentligen menade Sparkflint jag med (12% dmg eller vad det är) men skrev fel. Vanliga packs är hyfsat lätt - det håller jag med om men det är de snabba eliterna som jag har mest problem med. Måste jag röra på mig hela tiden så hinner jag bara kasta Blizzard vilket inte skadar dem. Står jag och matar Shock Pulse så kommer de ikapp mig. Förvisso har jag inte 12% movement vilket borde göra skillnad. Men hur menar du att fiender stannar upp när de träffas av Shock Pulse? Den har ju ingen slow eller så?

Jag antar att det handlar om att lära sig och vänja sig vid att vara på extrem range hela tiden, speciellt när det gäller elite packs.

Dock funderar jag på att testa den där tankingbuilden med bubble + vortex + crit mass + frostnova som alla pratar om. Kanske är lite jobbig att använda pga spammandet av knappar men ja, varför inte?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tror jag egentligen menade Sparkflint jag med (12% dmg eller vad det är) men skrev fel. Vanliga packs är hyfsat lätt - det håller jag med om men det är de snabba eliterna som jag har mest problem med. Måste jag röra på mig hela tiden så hinner jag bara kasta Blizzard vilket inte skadar dem. Står jag och matar Shock Pulse så kommer de ikapp mig. Förvisso har jag inte 12% movement vilket borde göra skillnad. Men hur menar du att fiender stannar upp när de träffas av Shock Pulse? Den har ju ingen slow eller så?

Jag antar att det handlar om att lära sig och vänja sig vid att vara på extrem range hela tiden, speciellt när det gäller elite packs.

Dock funderar jag på att testa den där tankingbuilden med bubble + vortex + crit mass + frostnova som alla pratar om. Kanske är lite jobbig att använda pga spammandet av knappar men ja, varför inte?

Då är movement speed mitt första och viktigaste råd. Man är väldigt långsam i grundutförande så det behövs mer för att man ska få tid att göra något. När man rör sig snabbare är det också väldigt mycket enklare att undvika projektiler osv. Skaffar du sådan gear så kommer du definitivt märka skillnad. Nackdelen är att jag vant mig vid +25% på min wizard så jag tycker alla andra characters jag har är så långsamma att de blir tråkigare att spela.

Alla spells som träffar sådär (jag tror channeled spells, samt sådana som blizzard och hydra är undantagen) kan ha en "impact" som gör att fienden vinglar till lite, vilket då gör att den står still en kort stund (och avbryter eventuella attacker den är uppe i). Det är samma sak som när en melee class slår på en fiende osv. Dålig beskrivning men jag kommer inte på bättre ord just nu.

Utan movement speed så är det nog extrem range som gäller, ja. Ju snabbare du är, desto mer möjlighet har du att variera dig. Jag håller bara långt avstånd till de med cc och vortex nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Då är movement speed mitt första och viktigaste råd. Man är väldigt långsam i grundutförande så det behövs mer för att man ska få tid att göra något. När man rör sig snabbare är det också väldigt mycket enklare att undvika projektiler osv. Skaffar du sådan gear så kommer du definitivt märka skillnad. Nackdelen är att jag vant mig vid +25% på min wizard så jag tycker alla andra characters jag har är så långsamma att de blir tråkigare att spela.

Alla spells som träffar sådär (jag tror channeled spells, samt sådana som blizzard och hydra är undantagen) kan ha en "impact" som gör att fienden vinglar till lite, vilket då gör att den står still en kort stund (och avbryter eventuella attacker den är uppe i). Det är samma sak som när en melee class slår på en fiende osv. Dålig beskrivning men jag kommer inte på bättre ord just nu.

Utan movement speed så är det nog extrem range som gäller, ja. Ju snabbare du är, desto mer möjlighet har du att variera dig. Jag håller bara långt avstånd till de med cc och vortex nuförtiden.

Då testar jag movement speed först och ser hur det går. Det verkar ju inte vara fel på gearen så jag borde nog bara kunna byta ut skorna.

Förstår vad du menar med Impact

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

För dom wizz som är bored på kita så kanske det är dags att prova lite battlemage?

En som har ett par bra videos.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tv75oZ...
http://www.diablofans.com/topic/61392-speed-farming-run-video...

Testade detta lite för skojs skull. Förutom att hela tiden hålla koll på CDs så måste jag säga att man faktiskt tål en hel del. Lyckades inte fixa lika bra gear som killen i videon men med 34.5% så gick det rätt bra ändå. De elitepacks jag testade gick ned utan problem (Act1 iofs).

Skrivet av Evil Peter:

Då är movement speed mitt första och viktigaste råd. Man är väldigt långsam i grundutförande så det behövs mer för att man ska få tid att göra något. När man rör sig snabbare är det också väldigt mycket enklare att undvika projektiler osv. Skaffar du sådan gear så kommer du definitivt märka skillnad. Nackdelen är att jag vant mig vid +25% på min wizard så jag tycker alla andra characters jag har är så långsamma att de blir tråkigare att spela.

Alla spells som träffar sådär (jag tror channeled spells, samt sådana som blizzard och hydra är undantagen) kan ha en "impact" som gör att fienden vinglar till lite, vilket då gör att den står still en kort stund (och avbryter eventuella attacker den är uppe i). Det är samma sak som när en melee class slår på en fiende osv. Dålig beskrivning men jag kommer inte på bättre ord just nu.

Utan movement speed så är det nog extrem range som gäller, ja. Ju snabbare du är, desto mer möjlighet har du att variera dig. Jag håller bara långt avstånd till de med cc och vortex nuförtiden.

Gjorde ett kort försök igår men hittade tyvärr aldrig några svåra elite packs Dock verkade det förvisso fungera något bättre med movement speed.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

De där videorna blir lite mindre intressanta, rent buildmässigt, av att den som filmar har så bra gear. Det är mer intressant att se folk presetera bra med "normalbra" gear då vem som helst kan sova sig igenom Inferno med 200k dps.

I övrigt är det väl positivt att du inte kunde hitta något svårt elite pack. Då måste det ju iaf gå bra.

Permalänk
Medlem

Jag vill nog påstå mig spela med "normalgear" och facerollar A1, och A2 med min tankbuild...dör kanske 2-3ggr på en A3 runda beroende lite på vad man får för elitepacks..men generellt sätt så lär ja inte spela något annat än denna build helt enkelt för att den är så överjävligt rolig!

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#VXOQhY!Zbg!YacZc...