Officiellt: Windows 8 lanseras i oktober

Permalänk
Medlem

Tror banne mig jag ska gå o skaffa en ipad 3 bara i ren protest mot microsofts dumheter

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Jag har använt windows 8 sedan developer prev och även om många saker är riktigt trevliga så har jag ett gäng saker jag bara hatar.

Metro är förstås största problemet, det faktum att mina mest använda genvägar (den här datorn, kotrollpanelen etc) inte är lätt tillgängliga längre. Jag tycker inte om att behöva använda tangentbordet för de saker som bara ska vara två musklick iväg. Men vet att många andra är snabba på att släppa musen för att skriva så det kanske bara är jag som har konstiga preferenser.

Mitt andra problem är menyn till höger, området som den kommer upp på är alldeles för litet, jag har flera skärmar så jag kan inte bara dra musen ner till det nedre högra hörnet för då hamnar den på andra skärmen. Varje gång jag går ifrån datorn så vill jag ha ner den i viloläge och då svär jag högt över att lyckas få upp den menyn.

Att inloggninsrutan är dold bakom en klocka etc tycker jag är en av de dryga sakerna som känns helt onödigt. Inte för att det faktiskt är så mycket problem att svepa bort den, men på en desktop-dator, varför ens tänka tanken att dölja inloggningen?

På den positiva sidan så _tror_ jag att de har lyckats få igång sökfunktionen igen.. Någonting de hade sönder i Vista och aldrig fixade till igen. Äntligen kan jag söka efter *.rar på en extern hårddisk och inte bara få en tom ruta! Yay! Frågan är ifall jag kan söka efter dller och liknande i windows systemmappar också, det har jag inte testat...

Nya Task managern är underbar efter att man vant sig vid att behöva gå in på den avancerade varianten varje gång. Inbyggt grundläggande antivirus kommer göra att jag får färre polare som ringer och är hysteriska. Win! Inbyggt stöd för iso-mount! Yay! Högerklicka nere i högra hörnet och få tillgång till många bra menyer (dock inte alla och den verkar inte vara kustomiserbar).

Apps i sig har jag hittills aldrig funnit användning för och default viewer för bilder etc är irriterade när de kör fullscreen men det är ju inte mycket jobb att byta ut default till image-viewer och pdf till foxit etc.

Jo, jag tror att jag kommer köra windows åtta, de saker som jag stör mig på är inte tillräckligt farliga (och kanske kommer patchas) och den stora mängden förbättringar på småsaker gör att det i slutändan blir värt det. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är synd att de snubbar på mållinjen med tablet-design-valen...

Jag håller helt med dig på de saker du stör dig på, för jag stör mig på samma sak. Dock känner jag att de störande momenten är mycket fler och värre än de positiva, så att för mig byta till Windows 8 skulle vara en nedgradering. Jag gillar inte alls metro appar. Jag vill kunna dra och flytta ett fönster och ändra storlek på fönstret precis som jag vill, detta är speciellt bra om man kör flera skärmar som jag gör. Där är metro skit! Om jag nu börjar använda Windows 8 så är det nog bara för att hänga med i utvecklingen, men mitt main OS kommer antingen vara Windows 7 eller Ubuntu då Windows 8 bara irriterar mig.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv

Det här är fan värre än Vista. Nej fyfan, alla dessa tab-liknande os. Först lion som sopade mac under matten och nu detta. Vad blir kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Det här är fan värre än Vista. Nej fyfan, alla dessa tab-liknande os. Först lion som sopade mac under matten och nu detta. Vad blir kvar?

Linux och windows 7

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mikael_Berglund:

Jag har använt windows 8 sedan developer prev och även om många saker är riktigt trevliga så har jag ett gäng saker jag bara hatar.

Metro är förstås största problemet, det faktum att mina mest använda genvägar (den här datorn, kotrollpanelen etc) inte är lätt tillgängliga längre. Jag tycker inte om att behöva använda tangentbordet för de saker som bara ska vara två musklick iväg. Men vet att många andra är snabba på att släppa musen för att skriva så det kanske bara är jag som har konstiga preferenser.

Mitt andra problem är menyn till höger, området som den kommer upp på är alldeles för litet, jag har flera skärmar så jag kan inte bara dra musen ner till det nedre högra hörnet för då hamnar den på andra skärmen. Varje gång jag går ifrån datorn så vill jag ha ner den i viloläge och då svär jag högt över att lyckas få upp den menyn.

Att inloggninsrutan är dold bakom en klocka etc tycker jag är en av de dryga sakerna som känns helt onödigt. Inte för att det faktiskt är så mycket problem att svepa bort den, men på en desktop-dator, varför ens tänka tanken att dölja inloggningen?

På den positiva sidan så _tror_ jag att de har lyckats få igång sökfunktionen igen.. Någonting de hade sönder i Vista och aldrig fixade till igen. Äntligen kan jag söka efter *.rar på en extern hårddisk och inte bara få en tom ruta! Yay! Frågan är ifall jag kan söka efter dller och liknande i windows systemmappar också, det har jag inte testat...

Nya Task managern är underbar efter att man vant sig vid att behöva gå in på den avancerade varianten varje gång. Inbyggt grundläggande antivirus kommer göra att jag får färre polare som ringer och är hysteriska. Win! Inbyggt stöd för iso-mount! Yay! Högerklicka nere i högra hörnet och få tillgång till många bra menyer (dock inte alla och den verkar inte vara kustomiserbar).

Apps i sig har jag hittills aldrig funnit användning för och default viewer för bilder etc är irriterade när de kör fullscreen men det är ju inte mycket jobb att byta ut default till image-viewer och pdf till foxit etc.

Jo, jag tror att jag kommer köra windows åtta, de saker som jag stör mig på är inte tillräckligt farliga (och kanske kommer patchas) och den stora mängden förbättringar på småsaker gör att det i slutändan blir värt det. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är synd att de snubbar på mållinjen med tablet-design-valen...

Jag tror att jag kan hjälpa dig lite grann.

1. Högerklicka nere i vänster hörn för att få upp en snabbmeny där du kommer åt både kontrollpanelen och Windows Explorer m.m. enkelt. Vill du använda tangentbordet så tryck win+x för att få upp menyn.

2. Du kan komma åt menyn till höger från den nedre högra hörnet också, är inte riktigt säker på om det är det du menar här. Använder du release preview? I den ska stödet för flera skärmar vara bättre än innan.

3. Du kan stänga av lås-skärmen genom att göra detta:
http://www.redmondpie.com/how-to-disable-the-lock-screen-in-w...

Du kan även göra så att det inte krävs något lösenord när du väcker datorn:
http://xtendedview.com/computer/windows-8/how-to-set-auto-log...

Du behöver inte heller svepa upp låsskärmen med musen utan kan trycka på vilken tangent som helst på tangentbordet för att den ska försvinna.

4. Du ska inte behöva ställa in avancerad vy av task managern varje gång du öppnar den. Som jag frågade innan, använder du release preview? Är du inloggad med ett Microsoft Account och har du synkronisering av inställningar påslaget i PC Settings? Den ska komma ihåg vad du valt och sen behöver du aldrig mer ändra den inställningen om du loggar in på alla datorer med samma konto.

Permalänk
Medlem

Tragiskt nog måste man hoppas på att Win8 floppar rejält ifall Microsoft inte ska tvinga på oss Metro 2.0 i Win9

I princip allt negativt jag läst om Win8 på forum rör Metro...Användarna gillar att Win8 är snabbare än Win7, men fullkomligen avskyr gränssnittet

Hoppas verkligen Microsoft släpper DX11.1 till Vista/Win7 också, för någon "uppgradering" till Win8 blir det inte

Permalänk

Vet inte om de varit uppe innan, sökte men hitta inget.

http://www.computerworld.com/s/article/9228896/Windows_8_fall...

Permalänk
Skrivet av ingenhar11:

Jag tror att jag kan hjälpa dig lite grann.

1. Högerklicka nere i vänster hörn för att få upp en snabbmeny där du kommer åt både kontrollpanelen och Windows Explorer m.m. enkelt. Vill du använda tangentbordet så tryck win+x för att få upp menyn.

2. Du kan komma åt menyn till höger från den nedre högra hörnet också, är inte riktigt säker på om det är det du menar här. Använder du release preview? I den ska stödet för flera skärmar vara bättre än innan.

3. Du kan stänga av lås-skärmen genom att göra detta:
http://www.redmondpie.com/how-to-disable-the-lock-screen-in-w...

Du kan även göra så att det inte krävs något lösenord när du väcker datorn:
http://xtendedview.com/computer/windows-8/how-to-set-auto-log...

Du behöver inte heller svepa upp låsskärmen med musen utan kan trycka på vilken tangent som helst på tangentbordet för att den ska försvinna.

4. Du ska inte behöva ställa in avancerad vy av task managern varje gång du öppnar den. Som jag frågade innan, använder du release preview? Är du inloggad med ett Microsoft Account och har du synkronisering av inställningar påslaget i PC Settings? Den ska komma ihåg vad du valt och sen behöver du aldrig mer ändra den inställningen om du loggar in på alla datorer med samma konto.

Hm, de flesta åsikterna kommer ifrån developer previewn så jag kanske borde ha hållt lite tyst och testat nyaste först. Realise har jag bara hunnit installera på laptopen och inte använt lika mycket. Hm, det får bli en formatering i morgon och återkomma! Tack för infon!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Gränssnittet är som sagt rena bajset, det är gjort för pekskärmar så vafan är vitsen att tvinga på oss sånt skräp? borde gjorts 2 olika versioner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Gränssnittet är som sagt rena bajset, det är gjort för pekskärmar så vafan är vitsen att tvinga på oss sånt skräp? borde gjorts 2 olika versioner..

Antar att du menar Metro? Det finns ju 2 gränssnitt.. Metro plus desktop. Som sagts tidigare, på en stationär dator så behöver du ju liksom inte se Metro mer än när du prexis startar ett program (o du kan slippa det oxo genom diverse taskbars osv så att du i princip aldrig ser Metro). Dock tycker jag att dom borde lagt till en option för o lägga tillbaks startmenyn.. det borde inte ta särskilt mkt kod. O en massa gnäll om hur metro ser ut design mässigt hade sluppits..

Den stora fördelen IMHO med Win 8 är ju att du kan ha en tablet (som tex Surface med Win 8 Pro http://www.microsoft.com/global/surface/en/us/renderingassets...) som oxo funkar som en normal bärbar när man dockar den. När den är i tablet mode så använder man Metro. Så fort man kommer till sitt skrivbord o dockar den (tangentbord, mus o 27" skärm) så slutar man använda Metro o kör i desktop mode istället. Som det är nu så har jag en Ipad 3 som companion device men det är ingen risk att jag enbart kan klara mig med en Ipad. Jag behöver mina vanliga desktop appar, Photoshop, Lightroom, Word, Outlook osv. som är optimarade för mus o tangentbord. Som det är nu så släpar jag runt på 2 enheter o det kan jag slippa med Win 8.

Permalänk
Medlem

Jag vägrar Windows 8 om jag så får det gratis. Det finns ingen anledning att byta ut ett fungerande operativsystem. Windows 7 är det överlägset bästa operativsystemet sedan Windows 98 SE. Kalla mig relik men Windows skall se ut som det alltid har gjort.

Classic Shell

Flying Toasters i modern version

http://realiserad.netai.net/Artiklar/andra-uppstartsljud-i-wi...

Permalänk

Kan tänka mig skaffa windows 8 till min laptop utan pekskärm, ifall det ledder till längre batteritid och svalare dator.

Ser gärna Chrome Os som en ersättare för windows, dock om inte alla appar behöver internetanslutning. Du slipper Metro-gränssnittet men har ändå alla program på ett ställe, sedan så ser det ut som windows 7.

Permalänk
Medlem

Inte alls illa!

Tycker faktiskt inte att Metro är så illa, trots en dator utan pekskärm. Allt du behöver finns mycket mer lättillgängligt än tidigare. Att behöva dra ner musen till hörnet och klicka, gå upp till en flik och sen VÄNTA på att den ska öppnas, är enligt mig en större pina än Metros utseende.

För er som klagar på att ni inte hittar kontrollpanelen osv, så är det bara att högerklicka nere i vänster hörn. Då dyker en snabbmeny upp där allt är väldigt lättåtkomligt.

Gillar win 8 än så länge och det finns en otroligt stor utvecklingspotential här. Att man själv ska kunna välja utseende på "ikonerna" i Metro, kunna lägga till snabblänkar till kontrollpanelen osv osv.

Att de sedan helt gjort om Internet explorer 10, jämfört med föregångaren är också ett lyft enligt mig. Tar en stund att vänja sig, men allt går mycket snabbare och är lättåtkomligt som bara den!

Säg vad ni vill, men jag ser verkligen fram emot releasen!

Permalänk
Medlem

kanske dum fråga men.. kan man uppdatera från Windows Vista 32bits till Win 8 64bits? (DONT HATE ME!)

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Jag prövade Windows 8 typ en dag. Först tyckte jag det var helt värdelöst (Metro) men sen om man tänkte att det aldrig har funnits en start meny så var de lättare att acceptera hur de säg ut och fungerade, visst de är väldigt svårt att gå från start menyn till Metro. Men jag hade Inge problem med att hitta någonting. Var bara att trycka på windowsknappen och skriva in de man leta efter så hitta jag det. Så jag kommer nog uppgradera. I början kommer det nog vara riktigt jobbigt eftersom man är så van vid start menyn men när man väl lärt sig tror jag att de kommer vara riktigt. Om några år kommer man säkert säga "Kommer du ihåg Windows 7 med start menyn?, hur kunde man använda det?! Haha"

Detta är min uppfattning iaf

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

kanske dum fråga men.. kan man uppdatera från Windows Vista 32bits till Win 8 64bits? (DONT HATE ME!)

Måste troligtvis formatera om isf...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fattar inte varför Win8 är så krypterat, min sambo testade det i 5 minuter sen blev hon galen eftersom hon inte hittade tillbaka till metro(start) och sen tog hon min dator med win7 eftersom hon inte fattade hur man fick upp sökrutan i Explorer 10 efter att den hade gömt sig auto.. tog även tid för mig men jag har tålamod att testa mig fram.

Fungerar säkert bra på en en laptop med touch.. men inte med pekplatta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael_Berglund:

Jag har använt windows 8 sedan developer prev och även om många saker är riktigt trevliga så har jag ett gäng saker jag bara hatar.

Metro är förstås största problemet, det faktum att mina mest använda genvägar (den här datorn, kotrollpanelen etc) inte är lätt tillgängliga längre. Jag tycker inte om att behöva använda tangentbordet för de saker som bara ska vara två musklick iväg. Men vet att många andra är snabba på att släppa musen för att skriva så det kanske bara är jag som har konstiga preferenser.

Mitt andra problem är menyn till höger, området som den kommer upp på är alldeles för litet, jag har flera skärmar så jag kan inte bara dra musen ner till det nedre högra hörnet för då hamnar den på andra skärmen. Varje gång jag går ifrån datorn så vill jag ha ner den i viloläge och då svär jag högt över att lyckas få upp den menyn.

Att inloggninsrutan är dold bakom en klocka etc tycker jag är en av de dryga sakerna som känns helt onödigt. Inte för att det faktiskt är så mycket problem att svepa bort den, men på en desktop-dator, varför ens tänka tanken att dölja inloggningen?

På den positiva sidan så _tror_ jag att de har lyckats få igång sökfunktionen igen.. Någonting de hade sönder i Vista och aldrig fixade till igen. Äntligen kan jag söka efter *.rar på en extern hårddisk och inte bara få en tom ruta! Yay! Frågan är ifall jag kan söka efter dller och liknande i windows systemmappar också, det har jag inte testat...

Nya Task managern är underbar efter att man vant sig vid att behöva gå in på den avancerade varianten varje gång. Inbyggt grundläggande antivirus kommer göra att jag får färre polare som ringer och är hysteriska. Win! Inbyggt stöd för iso-mount! Yay! Högerklicka nere i högra hörnet och få tillgång till många bra menyer (dock inte alla och den verkar inte vara kustomiserbar).

Apps i sig har jag hittills aldrig funnit användning för och default viewer för bilder etc är irriterade när de kör fullscreen men det är ju inte mycket jobb att byta ut default till image-viewer och pdf till foxit etc.

Jo, jag tror att jag kommer köra windows åtta, de saker som jag stör mig på är inte tillräckligt farliga (och kanske kommer patchas) och den stora mängden förbättringar på småsaker gör att det i slutändan blir värt det. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är synd att de snubbar på mållinjen med tablet-design-valen...

Vad har du gjort med ditt Windows? Skriver jag *.rar får jag upp alla .rar på datorn inklusive mountade nätverksdiskar. Går jag till windowsmappen och skriver *.dll får jag upp alla .dll i windowsmappen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av paatau:

Tycker faktiskt inte att Metro är så illa, trots en dator utan pekskärm. Allt du behöver finns mycket mer lättillgängligt än tidigare. Att behöva dra ner musen till hörnet och klicka, gå upp till en flik och sen VÄNTA på att den ska öppnas, är enligt mig en större pina än Metros utseende.

För er som klagar på att ni inte hittar kontrollpanelen osv, så är det bara att högerklicka nere i vänster hörn. Då dyker en snabbmeny upp där allt är väldigt lättåtkomligt.

Gillar win 8 än så länge och det finns en otroligt stor utvecklingspotential här. Att man själv ska kunna välja utseende på "ikonerna" i Metro, kunna lägga till snabblänkar till kontrollpanelen osv osv.

Att de sedan helt gjort om Internet explorer 10, jämfört med föregångaren är också ett lyft enligt mig. Tar en stund att vänja sig, men allt går mycket snabbare och är lättåtkomligt som bara den!

Säg vad ni vill, men jag ser verkligen fram emot releasen!

Verkar ju vara ett bra operativsystem för dig men för dom lite mer avancerade användarna så tror jag det finns mycket brister. Anledningen till att du får "vänta" på menyerna är för att du inte vet att det är en inbyggd delay som enkelt går att ta bort i registret. Kan även vara så att du inte underhåller din dator tillräckligt så den är seg.

Tror detta operativsystemet lämpar sig för människor som inte har så stor koll på datorer och även till surfplattor där det är skönt med ett enkelt gränssnitt så det blir lättare att klicka sig fram med fingret.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Hmm, har provat Windows 8, och jag kan verkligen inte förstå varför dom ska integrera Metro med det vanliga OS.

Borde finnas en funktion som stängde på och av metro.

ett ord, ekosystem, det som de babblat om i fler månader nu....

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Ni som inte spelar eller spelar väldigt lite borde ta och snegla på Ubuntu eller Linux Mint istället. Idag använder jag Windows 7 som mitt huvudoperativsystem, men skulle jag vara tvingad att välja mellan Windows 8 och Ubuntu så skulle jag välja Ubuntu lätt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Kommer INTE uppdatera. Metro är det sämsta som hänt Windows, fyfan säger jag.

Bakåtsträvare much? Metro märks inte om du inte väljer att använda det.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Om man i framtiden kan stänga av metro helt och få tillbaka gamla start-menyn så kommer jag fundera på det, innan dess inte en chans att jag uppdaterar.

Använder du verkligen startmenyn? Förstår inte hur man kan välja bort ett OS som på de flesta punkter är bättre än sin föregångare pga en bonus funktion som man bara kan välja att ignorera. Men antar du stör dig lika mycket på den inbyggda GPU delen i din CPU?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Känner att denna windows versionen kommer bli skit kass! Om man inte är allt för ung så vet man hur det har varit. Först kommer en skit version (tex windows 2000) sen windows xp (bra) sen W vista (skit kass) Nu w7 (bra) sen w8 (kass)?
Svårare än så är det inte? Ska försöka unvika windows 8 så mycket det går. Men jag är inte emot utveckligen, så det är bra att dem i alla fall släpper nått istället för ingenting!

windows 95, 98, ME då? Eller Vista som numera faktiskt är likvärdigt med windows 7? Ne att försöka leta efter ett mösnter är bara löjligt. Hela iden med att göra ett windows ekosystem är riktigt bra och blir windows 8 lika bra som det ser ut på pappret så har konkurenterna det svårt framöver.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Varför tror ni inte på Windows 8 och dess framtida potential?

För att dom tvingar alla avancerade vana windows användare och lära sig gå, PISSA och SKITA och torka sig på nytt.. Det är int kul att bli tvingad att lära sig leva med metro...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat Windows 8 än men självklart ska jag ge det ett försök särskilt om man får upgradera för en billig peng.

Att de taget bort startknappen ser jag egentligen inte som något problem då metro ser ut att kunna hålla alla de verktyg jag behöver på en skärm (som om jag hade de på skrivbordet).

Om Microsoft kommer undan med att tabort startknappen så blir jag dock imponerad med tanke på hur många osm är negativa.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

windows 95, 98, ME då? Eller Vista som numera faktiskt är likvärdigt med windows 7? Ne att försöka leta efter ett mösnter är bara löjligt. Hela iden med att göra ett windows ekosystem är riktigt bra och blir windows 8 lika bra som det ser ut på pappret så har konkurenterna det svårt framöver.

Citera flera är en väldigt bra knapp.

OnT: Ser ingen anledning till att pröjsa för win 8. Kommer nog sitta kvar på win 7 tills spelvärlden ger mig tillräckligt incitament.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

För att dom tvingar alla avancerade vana windows användare och lära sig gå, PISSA och SKITA och torka sig på nytt.. Det är int kul att bli tvingad att lära sig leva med metro...

Jag har inte provat Metro än merän på min telefon men att anpassa sig till omgivningen är tyvärr något man måste acceptera när man jobbar inom just detta område. Gör man inte det så lär man bara få ett outhärdligt jobbigt liv efter som utvecklingen går så snabbt framåt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av paatau:

Tycker faktiskt inte att Metro är så illa, trots en dator utan pekskärm. Allt du behöver finns mycket mer lättillgängligt än tidigare. Att behöva dra ner musen till hörnet och klicka, gå upp till en flik och sen VÄNTA på att den ska öppnas, är enligt mig en större pina än Metros utseende.

För er som klagar på att ni inte hittar kontrollpanelen osv, så är det bara att högerklicka nere i vänster hörn. Då dyker en snabbmeny upp där allt är väldigt lättåtkomligt.

Gillar win 8 än så länge och det finns en otroligt stor utvecklingspotential här. Att man själv ska kunna välja utseende på "ikonerna" i Metro, kunna lägga till snabblänkar till kontrollpanelen osv osv.

Att de sedan helt gjort om Internet explorer 10, jämfört med föregångaren är också ett lyft enligt mig. Tar en stund att vänja sig, men allt går mycket snabbare och är lättåtkomligt som bara den!

Säg vad ni vill, men jag ser verkligen fram emot releasen!

du vet man behöver inte vänta , det är bara att klicka ( om man int har riktigt gammal surrburk från 70talet)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag