felmedelande i Uttorent

Permalänk
Medlem

felmedelande i Uttorent

får upp meddelandet "det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att slutföra den här begäran" i Uttorrent trots att jag har 1TB ledigt på externa hårddisken.... vad kan det bero på?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Testpilot

Enbart "minne" brukar syfta på arbetsminne (RAM) så kolla om ditt minne inte är fullt på grund av massor av aktiva program.

För att hjälpa dig bättre vore det bra att tala om när felmeddelandet visas, troligtvis är det när du försöker göra en "begäran" men vad du försöker göra talar du inte om.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Meddelandet syftar nog på ditt RAM-minne
Kolla minnesanvändningen i aktivitetshanteraren

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Antar att du ställt in att den ska ladda ner till din externa hårddisk och inte någon intern?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire pulse radeon 5600 xt * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Permalänk
Skrivet av Samme22:

får upp meddelandet "det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att slutföra den här begäran" i Uttorrent trots att jag har 1TB ledigt på externa hårddisken.... vad kan det bero på?

Snurrar den externa då? Jag vet att Utorrent gav ifrån sig felmeddelanden om lite utrymme när det igentligen handlade om att utorrent inte kunde väcka min externa disk. Så kolla det först.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra att veta vilket OS du kör också samt hur mycket minne du har?
Sedan ett meddelande om att det inte finns tillräckligt med minne var ju år sen man såg själv, har du möjligtvis stängt av växlingsfilen?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

tackar för svar. googlade lite så det e nog ramminnet som ni säger. Kör med win 7 ultimate. har 4GB ram minne. Lite seg dator kanske firefox och uttorent drar mkt cpu kraft i aktivitetshanteraren uppe och dippar på 100% ibland, men när jag kollar nu så har jag 50% kvar av ramminnet. Såg en tråd där man skulle köra utorrent som kompatiblet med xp sp3 så jag ska testa det

Visa signatur

Life is to important to take serious