Permalänk
Skrivet av Segas:

Ren svenska? Det var danska...sen kunde hon göra sig förstådd, så vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte det var lite konstigt bara att man väljer att ha en dansk dell support på en svensk hemsida. Dell har ju anställda här i sverige så varför inte välja något av dom. Nu vet jag inte heller hur Dell har valt med att ha någon här på sweclockers. Om de bara har tagit någon som vill ha det eller något annat. Lite fundersam bara varför just en dansk och inte en svensk.

Men jag har inga problem med att det är en dansk support, tyckte det var lite konstigt bara. Men jag måste berömma Dell för att de lägger ner tid på att besöka olika dataforum för att hjälpa sin kunder på bästa sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

ska fan inte köpa dell mer om jag inte får den hjälp jag förtjänar
byte moderkort, datorn låter mer fast nästan all damm är borta, plus att "ansluten men laddas inte" har inte fixats ( kommer upp ibland)
det jag inte fattar är att den inte lät så efter några dagar, men sen börjar den göra hihihi ljud. nu låter den även i uppstarten
vad ska jag göra

DellCare har ju försökt hjälpa dig. Har du tagit någon mer kontakt med dell eller sitter du och klagar på ett forum och hoppas de ska ringa upp dig och säga att de kommer ut med en gubbe som ger dig en helt ny dator?
Är du inte nöjd med dells support/service så kommer du nog aldrig bli nöjd med någon.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Scarfacee:

ska fan inte köpa dell mer om jag inte får den hjälp jag förtjänar
byte moderkort, datorn låter mer fast nästan all damm är borta, plus att "ansluten men laddas inte" har inte fixats ( kommer upp ibland)
det jag inte fattar är att den inte lät så efter några dagar, men sen börjar den göra hihihi ljud. nu låter den även i uppstarten
vad ska jag göra

Sitt inte här och gnäll, ring Dell om du nu inte vill ha Dell's hjälp här som du blivit tillfrågad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Tyckte det var lite konstigt bara att man väljer att ha en dansk dell support på en svensk hemsida. Dell har ju anställda här i sverige så varför inte välja något av dom. Nu vet jag inte heller hur Dell har valt med att ha någon här på sweclockers. Om de bara har tagit någon som vill ha det eller något annat. Lite fundersam bara varför just en dansk och inte en svensk.

Men jag har inga problem med att det är en dansk support, tyckte det var lite konstigt bara. Men jag måste berömma Dell för att de lägger ner tid på att besöka olika dataforum för att hjälpa sin kunder på bästa sätt!

Dells nordiska huvudkontor ligger i Köpenhamn, kan vara därför?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scarfacee:

vad menar du med undersökningskostnad?

Du betalar för den tid som teknikern undersöker din dator på. Detta är en standardkostnad och du är skyldig att betala denna kostnad. Oberoende om problemet fixas eller inte. Samma sak gäller om du lämnar in datorn hos närmsta butik som ser över den..

Skrivet av Johan Holm:

Hade ingen aning om det! Men varför skaffa någon hos Dell som inte kan ren svenska till sweclockers?

Pga. att de verkar ha samma kundservice för hela norden? Det råkar bara vara hon som svarar just nu.. Dessutom.. varför skulle det göra någon skillnad? Hon är från Dell och de har hand om TS service..

Skrivet av Scarfacee:

ska fan inte köpa dell mer om jag inte får den hjälp jag förtjänar
byte moderkort, datorn låter mer fast nästan all damm är borta, plus att "ansluten men laddas inte" har inte fixats ( kommer upp ibland)
det jag inte fattar är att den inte lät så efter några dagar, men sen börjar den göra hihihi ljud. nu låter den även i uppstarten
vad ska jag göra

Vad ska du göra? Ta kontakt med Dells kundservice och prata med dem? Sedan sänd in datorn på service i värsta fall?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Ren svenska? Det var danska...sen kunde hon göra sig förstådd, så vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, det är Danska inte kinesiska!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Jeg kan godt forstå, at nogle af jer undrer jer over, at jeg yder dansk support, på et svensk forum. Jeg vil derfor med glæde give jer forklaringen her.

Sagen er den, at vi er 2 der er ansat udelukkende til at løse uløste problemer på diverse sociale medier (Facebook, Twitter & andre eksterne forums). Som I nok har regnet ud, er jeg den ene, og er dansk. Min kollega Emma er svensk, men er i øjeblikket på barsel, og er ikke tilbage før marts 2013.

Af denne grund er det i øjeblikket udelukkende mig, der kan yde hjælp på forum som dette.

Jeg vil stadig meget gerne kigge på din sag, og hjælpe med at finde den bedst mulige løsning for dig. Som jeg har nævnt et par gange kræver dette dog at du sender mig dit servicetag i privat. Alternativt er du naturligvis altid velkommen til at ringe til den svenske tekniske support på telefon 0859005199, men du vil sikkert opleve at de tilbyder samme løsning, som de har gjort hidtil.

Valget er udelukkende dit, men jeg er her, hvis du får lys til min hjælp.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DellCare:

Jeg kan godt forstå, at nogle af jer undrer jer over, at jeg yder dansk support, på et svensk forum. Jeg vil derfor med glæde give jer forklaringen her.

Sagen er den, at vi er 2 der er ansat udelukkende til at løse uløste problemer på diverse sociale medier (Facebook, Twitter & andre eksterne forums). Som I nok har regnet ud, er jeg den ene, og er dansk. Min kollega Emma er svensk, men er i øjeblikket på barsel, og er ikke tilbage før marts 2013.

Af denne grund er det i øjeblikket udelukkende mig, der kan yde hjælp på forum som dette.

Jeg vil stadig meget gerne kigge på din sag, og hjælpe med at finde den bedst mulige løsning for dig. Som jeg har nævnt et par gange kræver dette dog at du sender mig dit servicetag i privat. Alternativt er du naturligvis altid velkommen til at ringe til den svenske tekniske support på telefon 0859005199, men du vil sikkert opleve at de tilbyder samme løsning, som de har gjort hidtil.

Valget er udelukkende dit, men jeg er her, hvis du får lys til min hjælp.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

+1 för Dellsupporten för att de tar sig tid att förklara saker som de inte har något krav att förklara. I detta fall varför Dell just valt henne. Mycket kan man anklaga Dell för (Tex. det faktum att de låser sina system genom att använda sina egna standarder på nästan allt..) men Kundservice kan de och har antagligen den bästa servicen på marknaden (tillsammans med HP).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

har rätt att lämna in den , men tycker ni inte att de ska komma hem till mig för att undersöka ett problem som jag inte har orsakat?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Scarfacee:

har rätt att lämna in den , men tycker ni inte att de ska komma hem till mig för att undersöka ett problem som jag inte har orsakat?

De kan komma hem till dig om din garanti täcker detta (är ett tillval när du köper datorn). Ja har haft ett par datorer från Dell med deras Next Business Day-service. Se till att använda Dell's diagnostik verktyg för att lättare förstå problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

+1 för Dellsupporten för att de tar sig tid att förklara saker som de inte har något krav att förklara. I detta fall varför Dell just valt henne. Mycket kan man anklaga Dell för (Tex. det faktum att de låser sina system genom att använda sina egna standarder på nästan allt..) men Kundservice kan de och har antagligen den bästa servicen på marknaden (tillsammans med HP).

Egna standarder? Jag tycker Dell brukar vara väldigt enkla att skruva till skillnad från t ex HP och Apple som verkligen envisas med egna standarder på allt.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

köpte bara en gångs hemservice

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Scarfacee:

ska fan inte köpa dell mer om jag inte får den hjälp jag förtjänar
byte moderkort, datorn låter mer fast nästan all damm är borta, plus att "ansluten men laddas inte" har inte fixats ( kommer upp ibland)
det jag inte fattar är att den inte lät så efter några dagar, men sen börjar den göra hihihi ljud. nu låter den även i uppstarten
vad ska jag göra

Låter som om fläkten är skadad och att batteriet har en trasig battericell.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

kan vara hårddisken också, för det hörs, tick tick hihih tick hihi tick,
fläkten tror jag det inte är faktiskt

Permalänk
Medlem

Men för tusan! Du bad dem troligtvis att komma hem till dig för att titta på datorn.
En som jobbar på Dells Huvudkontor i Köpenhamn (Danmark) har kontaktat dig i tråden, och sade till dig att kontakta h*n i PM, gör det så löser det säkert sig!

Vill inte anmärka dig för något, men för mig börjar det lukta troll eller totalt inkompetent person här.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

kan vara hårddisken också, för det hörs, tick tick hihih tick hihi tick,
fläkten tror jag det inte är faktiskt

Följ instruktionerna som du har fått av DellCare här i tråden så kommer nog allt lösa sig ska du se. Förstår du inte vad hon menar får du väl antingen använda googletranslate alt. ringa Dells svenska kontor. Vi kan endast bara försöka hjälpa dig med den felinformation du gett oss, vilken är ganska liten.
Klagar du på Dells support så kommer du bli besviken då inget annat företag ger lika bra service som dom.

Permalänk
Medlem

Har du ens övervägt att ta emot hjälpen från DellCare? Eller tänker du fortsätta att gnälla?

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninnuam:

Har du ens övervägt att ta emot hjälpen från DellCare? Eller tänker du fortsätta att gnälla?

Precis vad jag satt här och undra... Varför, Scarface, inte gör som Dellcare bett honom.

Dessutom gnäller Scarface på Dell när det är han som inte läst sina avtal tillräckligt. Och ett hembesök kan kosta så mycket mer än 400:- så du har nog tur att det var Dell i detta fallet.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

lugna ner er, jag har pratat med de och jag har rätt att skicka in den, det som jag är orolig är att det inte är säkert att infocare fixar det ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

lugna ner er, jag har pratat med de och jag har rätt att skicka in den, det som jag är orolig är att det inte är säkert att infocare fixar det ...

Och problemet är? Om de inte löser det så skickar du in den igen och åberopar samma fel 3 ggr och får pengarna tillbaks.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

en snabb fråga. om man nu får en sak utbytt när det är garantiärende, får man då en helt ny sak som är oanvänd? tex att man får ett nytt moderkort som inte används av någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

en snabb fråga. om man nu får en sak utbytt när det är garantiärende, får man då en helt ny sak som är oanvänd? tex att man får ett nytt moderkort som inte används av någon

Nej det är mycket möjligt du kan få ett begagnat, fick det till båda av mina m17x.
Grafikkortet samt moderkort.
Sakerna felsöks innan men det är inte en garanti att det funkar till 100%.
Jag fick samma fel på min m17xR3 tre gånger och efter tredje gången har man rätt till att ansöka om att få en ny dator. Vet inte om det bara gäller moderkort,gpu,CPU fel.
Då det är de felen jag haft.

Dell är lätta att ha att göra med, och är min inte nöjd så är det bara till att prata med dom
Även då jag haft massor med problem men min gamla alienware så köpte jag ändå en ny m18x
För jag tycker att supporten är ett stort plus för mig som reser mycket

Med vänlig hälsning

Marcus

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk

menar du att de redan är använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

menar du att de redan är använda?

Inte alla, men vissa. Kostnads effektivt eller hur

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk

ja men det låter inte bra och rätt i det samhälle vi lever i. vadå hur skulle de tjänas för en som får problem med en dator efter några veckor och få en begagnad vara? -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarfacee:

ja men det låter inte bra och rätt i det samhälle vi lever i. vadå hur skulle de tjänas för en som får problem med en dator efter några veckor och få en begagnad vara? -.-

Kändes sådär för mig, men efter 3:e gången dom bytat och inte fixar det ( 7 beeps of death)
Så fick jag en ny maskin.
Jag vägrade däremot att skicka in den pga jag vet vilken tid det tar, upp till 4v tog det för dom första gången och fick tillbaka en dator som fortfarande inte fungera.
Det är ju så att Dell hyr infocare och dom va måttligt arga på dom. Pga att det tog lång tid samt att dom inte testat maskinen innan dom skicka tillbaka den.

Så nu senaste gången va det en annan kille från ett annat företag som fixade min m17.
Gjorde allt enligt boken framför mig, men fungerade fortfarande inte.
Inte hans fel, bytet av moderkortet flöt på bra och va rädd om sakerna.

Och efter detta besöket och efter att ha bytat några moderkort/GPu:er och en CPU
Blev jag lovad en ny maskin.
Sitter nu med min m18x och är super nöjd, min första måste varit ett måndags ex för denna tuffar på fin fint

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Den här tråden är ju bara för mycket.
Varför sitter TS och gnäller hur länge som helst om en sak han kunde ha fått hjälp
med på en gång?

tycker fan synd om dell-supporten som dök upp här för att försöka hjälpa en kund
som har problem med deras produkt. och så sitter ts och gnäller om random stuff/skiter i vad supporten säger.